آربیتراژ چیست و چگونه از آن سود کسب کنیم؟

  • 17:02 1403-02-10
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

آربیتراژ ارز دیجیتال یا Arbitrage؛ کسب سود از تفاوت قیمت یه دارایی بین دو یا چند بازار مشخص! می دونین آربیتراژ ارز دیجیتال چیست؟ به نظر شما آربیتراژ چجوری اتفاق می افته؟ چجوری میشه از آربیتراژ سود کسب کرد و چه ریسک هایی در این کار وجود داره؟ قیمت ارزهای دیجیتال چجوری به خودی خودشون باعث سودآوری ما میشن؟ آیا می دونین چجوری میشه اختلاف قیمت ارزهای دیجیتال رو مشخص کرد؟

آیا میشه بدون تریدهای پرریسک و پراسترس یا سرمایه گذاری های طولانی مدت سودی از بازار ارزهای دیجیتال به دست آورد؟ پتانسیل های زیادی برای کسب سود در این بازار وجود دارن. کافیه اون ها رو بشناسین و با آگاهی به سمتشون برین. آربیتراژ ارز دیجیتال یکی از این پتانسیل هاست. قیمت ارزهای دیجیتال در همه صرافی ها یکسان نیست. اگرچه این اختلاف قیمت ناچیز به نظر میرسه، ولی بعضی وقت ها میشه از همین اختلاف قیمت کم هم سود به دست آورد. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله آربیتراژ چیست؟ اطلاعاتی در مورد آربیتراژ یا Arbitrage به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های کسب سود از آربیتراتژ ارز دیجیتال بپردازیم و خطرات آربیتراژ ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم.

آربیتراژ ارز دیجیتال چیست؟

آربیتراژ ارز دیجیتال چیست؟

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم آربیتراژ ارز دیجیتال یا Arbitrage رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که آربیتراژ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که آربیتراژ در اصل نوعی استراتژی معاملاتی هست که در اون یه ارز دیجیتال در یه صرافی خریداری شده و در صرافی دیگه با قیمت بالاتر فروخته میشه و دلیل اون هم تفاوت قیمت این دو رمزارز هست. به عبارت دیگه، مبنای استراتژی آربیتراژ استفاده از تفاوت قیمتی بین رمزارزها در صرافی های مختلف هست.

جالب اینجاست که بدونین معنی و مفهوم آربیتراژ عمل خرید و فروش همزمان یه ارز دیجیتال برای کسب سود از تفاوت قیمت ها در بازار هست و نوعی معامله محسوب میشه که از اختلاف قیمت در بازارها استفاده بهره می بره. منظور از معامله، خرید و فروش ارزهای دیجیتال یکسانی مثل بیت کوین در صرافی های مختلف هست. معمولا قیمت بیت کوین در همه صرافی ها باید برابر باشه، پس هرگونه اختلاف قیمتی در صرافی ها فرصتی برای آربیتراژ هست. تریدرهای زیادی با استفاده از این استراتژی سود زیادی از بازار بدون ترید کردن به دست میارن. البته تریدر در زمان استفاده از استراتژی آربیتراژ با چالش هایی هم روبرو هست.

مطالعه پیشنهادی: آموزش کسب سود بدون دانش تخصصی تحلیل

روش های کسب سود از آربیتراژ ارز دیجیتال

روش های کسب سود از آربیتراژ ارز دیجیتال

همونطور که گفتیم، آربیتراژ ارز دیجیتال یه روش خرید و فروش رمزارز هست که با استفاده از اون میشه از قیمت گذاری های متفاوت ارزهای دیجیتال در صرافی های مختلف سود به دست آورد. برای این کار باید سریع عمل کنین. این تفاوت قیمت ها برای مدت طولانی باقی نمی مونن و اگه آربیتراژگرها کار خودشون رو درست انجام بدن، سودهای زیادی به دست میارن. برای کسب درآمد از آربیتراژ در بازار ارزهای دیجیتال راه ها و روش های زیادی وجود داره که می تونین از اون ها استفاده کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی روش های کسب سود از آربیتراژ ارز دیجیتال بپردازیم.

  • یکی از روش های کسب سود از آربیتراژ ارز دیجیتال، انجام تراکنش در تعداد زیاد هست که خیلی از معامله گران از این روش استفاده می کنند و سودهای زیادی از اختلاف قیمت ارز دیجیتال در صرافی های مختلف به دست میارن. شما هم می تونین از این روش بهره ببرین.
  • انجام تراکنش هایی با تعداد کمتر، ولی مقادیر بیشتر هم یکی دیگه از روش های کسب سود از آربیتراژ ارز دیجیتال هست که می تونین از این روش استفاده کنین.

توجه به این نکته ضروری هست که تفاوت قیمت ارزهای دیجیتال در آربیتراژ می تونه ناچیز باشه؛ بنابراین، برای کسب سود از روش دوم به سرمایه اولیه زیادی نیاز داره. به عبارت دیگه، اگه می خواهین با تعداد تراکنش های کم سود زیادی از آربیتراژ به دست بیارین، باید سرمایه زیادی رو وارد بازار کنین. به این ترتیب، افرادی که سرمایه زیادی در اختیار ندارن، بهتره از روش اول استفاده کنند. یعنی تراکنش های زیادی رو انجام بدن و از هر کدوم سود کمی به دست بیارن که در مجموع رقم قابل توجهی بشه.

خطرات آربیتراژ ارزهای دیجیتال

خطرات آربیتراژ ارزهای دیجیتال

بعضی از افراد به غلط تصور می کنند که Arbitrage کار ساده و پرسودی هست، ولی آربیتراژ ارزهای دیجیتال با خطرات و ریسک های زیادی همراه هست که ممکنه باعث بشه تا معامله گران کل سرمایه خودشون رو از دست بدن. بنابراین، هیچ وقت نباید بدون اطلاع از این ریسک ها و خطرات اقدام به انجام اون کرد.

بهتره بدونین یکی از خطرات آربیتراژ ارزهای دیجیتال، بسته شدن اختلاف بین قیمت ها قبل از نهایی کردن معاملات هست. در نتیجه سود، صفر یا حتی بعضی وقت ها منفی میشه. این اتفاق می تونه به دلیل کندی در انجام معاملات هزینه های غیرمعمول و زیادی معامله، افزایش ناگهانی نوسانات و... باشه. در آخر، با توجه به اینکه آربیتراژ ارزهای دیجیتال نیازمند انجام تراکنش های زیاد هست، این ریسک و خطرات برای کاربران وجود داره که زمان انجام تراکنش های خودشون اشتباه کنند و ارزهای دیجیتال خودشون رو اشتباهی به آدرس دیگه ای بفرستن و دیگه به اون ها دسترسی نداشته باشن. به همین دلیل، افرادی که این استراتژی رو به عنوان کسب سود انتخاب کردن، باید در زمان انجام معاملات و خرید و فروش های خودشون دقت و توجه کافی رو داشته باشن.

مقاله پیشنهادی: انواع سود در معاملات ارز های دیجیتال

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله آربیتراژ چیست؟ اطلاعاتی در مورد آربیتراژ ارز دیجیتال یا Arbitrage به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های کسب سود از آربیتراژ ارز دیجیتال بپردازیم و خطرات آربیتراژ ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، مفهوم معامله آربیتراژ در دنیای ارزهای دیجیتال تغییری نمی کنه، فقط دارایی مورد معامله عوض نمیشه. در دنیای کریپتوکارنسی ها به کسب سود از اختلاف قیمت یه ارز دیجیتال بین دو یا چند صرافی گفته میشه. تریدرها می تونن با بررسی قیمت رمزارزها در صرافی های مختلف، صرافی هایی با پایین ترین و بالاترین قیمت رو پیدا کنند و با انجام معاملات سود به دست بیارن.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد آربیتراژ چیست و چگونه از آن سود کسب کنیم؟

در مورد آربیتراژ چیست و چگونه از آن سود کسب کنیم؟ نظر دهید
سوال امنیتی :2+38 = ?