9 ارز دیجیتال برتر برای استخراج (کدام ارزهای دیجیتال قابلیت استخراج دارند؟)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "9 ارز دیجیتال برتر برای استخراج (کدام ارزهای دیجیتال قابلیت استخراج دارند؟)"


  • 02:01 1403-01-10
  • زمان مطالعه: 9 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله کدام ارزهای دیجیتال قابلیت استخراج دارند؟ اطلاعاتی در مورد استخراج ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و برخی از انواع ارزهای دارای قابلیت استخراج رو برای شما معرفی کنیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با شناسایی این ارزها ماینینگ رو شروع کنین.
فرایند استخراج ارزهای دیجیتال نوعی روش برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال هستش که باید برای شرکت در این فرایند تجهیزات و لوازم مورد نیاز رو تهیه کنین و با اتصال به اینترنت، فرایند ماینینگ رو انجام بدین. همچنین در فرایند استخراج ارزهای دیجیتال، ماینرها سعی دارن تا مسائل پیچیده ریاضی رو حل کنند و از این طریق پاداشی به دست بیارن. همچنین ارزهای دیجیتال زیادی وجود دارن که شما می تونین اون ها رو استخراج کنین که به همین منظور ما در این مقاله به شما می گیم که کدام ارزهای دیجیتال قابلیت استخراج دارند؟

اصطلاحات کلی موجود در فرایند استخراج ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال قابل استخراج

در فرایند استخراج ارزهای دیجیتال، استخراج کننده ای که ارز جدید رو دریافت کنه، نودی هستش که بلاک جدید تراکنش ها رو به بلاک قدیمی اضافه کنه . این فراینده با استفاده از معادلات پیچیده ریاضی به دست میاد و کامپیوتری که بتونه سریع تر از کامپیوتر های بعدی این معادلات رو حل کنه برنده جایزه میشه. پس از اون می توان بلاک جدیدی از تراکنش های تایید شده رو به بلاک چین اضافه کرد.

•    الگوریتم

هر رمز ارز دارای مجموعه قوانین استخراج جدید مخصوص خود هست. که به این قوانین الگوریتم هش نیز گفته میشه.

•    مدت بلاک

در واقع مدت بلاک زمانی هستش تا یک بلاک جدید از تراکنش ها بررسی و به بلاک چین اضافه میشه و استخراج به اتمام برسه.

•    سختی

این به صورت عدد نمایش داده میشه و گفته میشه استخراج این بلاک سخت هست. از طریق این اعداد می توان متوجه شد که برای برنده شدن در کار استخراج چقدر باید عمل انجام داد. 

•    پاداش

این مقدار جایزه ای هستش که به ماینری که تونسته مسئله ریاضی رو زود تر از همه حل کنه، تعلق می گیره.

کدام ارزهای دیجیتال قابلیت استخراج را دارند؟

علاوه بر اینکه می تونید هولدر ارزهای دیجیتال باشین؛ در کنارش می تونین از استخراج بعضی از اون ها هم کسب درامد کنین. برخی از ارز های دیجیتال دارای محدودیت استخراج هستن، یعنی میشه تا میزان معینی اون ها رو استخراج کرد. بعد از استخراج تعداد کوین مشخص شده، دیگه ماینرها قابلیت استخراج اون ها رو ندارن. اما برخی ارزها هم بر عکس، یعنی هیچ محدودیتی در اون ها وجود نداره و میتوان همیشه اون ها رو استخراج کرد.که در ادامه مقاله ازاری های که قابلیت استخراج رو دارن مورد بحث قرار خواهیم داد.

ارز دیجیتال بیت کوین:

ارز دیجیتال بیت کوین

از بیت کوین به عنوان پادشاه ارز های دیجیتال یاد میشه که بالا ترین مارکت کپ رو در زمان نوشتن این مقاله در بازار ارزهای دیجیتال داره. هدف اصلی بیت کوین تبدیل شدن به پول دیجیتالی جهانی غیر متمرکز هستش.از ویژگی های بارز این ارز در فرایند ماینینگ میشه به موارد زیر اشاره کرد:

الگوریتم: اثبات کار

عملکرد هش: SHA-256

 پاداش استخراج بلوک: BTC6.25 
نکته ای که باید بهش توجه داشته باشین این هستش که وقتی به کسی بیت کوین می فرستین این ماینرها هستن که تراکنش رو بر حسب میزان کارمزدی که میپردازین تایید می کنن. به طور کلی برای استخراج بیت کوین به مورد زیر نیاز هست:
•    دستگاه ماینر
•    کیف پول بیت کوین
•    مکان مناسب 
•    اینترنت بدون قطعی 
•    برق مناسب
•    سیستم خنگ کننده

ارز دیجیتال زی کش:

ارز دیجیتال زی کش

زی کش ارز دیجیتالی هستش که قابلیت استخراج بی نهایت رو داره و در سال 2016 وارد بازار ارز دیجیتال شد. یکی از قابلیت های این ارز اینه که از الگوریتم SHA-256 استفاده می کنه که هدف اصلی این الگوریتم پایدار کردن فرایند استخراج ارزهای دیجیتال و استقلال اون ها از ای سیک ها هست. 
تا سال های قبل زی کش توسط کامپیوتر های خانگی استخراج می شد، اما از سال 2018 به بعد استخراج زی کش تنها با استفاده از ای سیک ها و کارت های گرافیک متعدد تشکیل ممکن هست. امنیت این رمز ارز بالا هست به طوری که امکان ردیابی تراکنش هاش تقریبا صفر هست و با داشتن کارمزد بسیار کم باعث شده طرفداران زیادی رو به خوش جذب کنه. برخی از مشخصات ارز دیجیتال زی کش عبارت هستن از:
الگوریتم: اثبات کار
عملکرد هش: SHA-256
پاداش بلوک: ZEC10

ارز دیجیتال گرین :

ارز دیجیتال گرین

گرین که با نمادGRIN یکی از رمز ارز های جدید در بازار ارزدیجیتال هستش که اکنون جزو بهترین رمز ارزها برای استخراج به شمار میاد و در سال 2020 معرفی شد. گرین با داشتن ویژگی هایی مثل مقیاس پذیری خوب، غیر متمرکز بودن و حفظ حریم خصوصی و قابل معامله بودن می تونه یه ارز ایده ال به شمار بیاد. گرین محدودیت استخراج رو نداره و شیوه استخراجش امنیت شبکه رو تضمین می کنه و به همه کاربرانش به طور عادلانه در هنگام استخراج از این کوین بهره مند میشن. استخراج گرین با کارت گرافیک صرفه تر هست و با ساخت یک ریگ می تونین کار خود رو آغاز کنین.

ارز دیجیتال ریون کوین:

ارز دیجیتال ریون کوین:

ارز دیجیتال شبکه ریون کوین ارز محبوب ماینر ها هست چون که استخراج این ارز با الگوریتم KawPow برای استخراج استفاده می کنه و به ریگ استخراج گرافیکی نیاز داره. همچنین ریون کوین نیز مانند بیت کوین از الگوریتم اثبات کار استفاده میکنه به همین دلیل توکن RVN که ارز شبکه ریون کوین هست، جهت پاداش به توسعه دهندگان و ماینرها استفاده میشه. برخی از مشخصات این ارز عبارتند از:
الگوریتم: اثبات کار 
عملکرد هش :KawPow 
پاداش استخراج بلوک: از ژانویه 2022؛ 2500RVN

ارز دیجیتال اتریوم:

ارز دیجیتال اتریوم

برای استخراج کردن اتریوم مانند گرین و زی کش از کارت های گرافیک استفاده میشه، بنابراین برای استخراج اتریوم هم نیاز به ریگ استخراج هست. برای تهیه یک ریگ استخراج می تونین یک ریگ رو به طور آماده بخرین یا چند تا کارت گرافیک رو روی یک شانسی سوار کنین. شبکه اتریوم قصد داره که الگوریتم خود رو از اثبات کار به اثبات سهام تغییر بده. یعنی استخراج کننده این شبکه تبدیل به اعتبار سنج میشه و پاداشی رو که دریافت می کنه برای تایید کردن تراکنش ها هست. این پاداش براساس مدت زمان حضور در شبکه و میزان سرمایه فعلی اعتبار سنج در شبکه تعیین میشه ولی دقیق این مشخص نیس که کی اجرا بشه.
اتریوم هم برای استخراج به یه سری از تجهیزات خاصی نیاز داره، تجهیزاتی از جمله: یک سخت افزار قدرتمند و یک کیف پول و در مرحله آخر باید یک استخر استخراج و بعدش شروع به عملیات ماین کردن کنین. استخر استخراج به صورت کلی یعنی قسمتی که همه ماینر ها قدرت خود رو به اشتراک می گذارن تا بتونند موفق به استخراج بشن و در هر ماینری براساس قدرت هش خودش سود دریافت کنه.

پاداش استخراج اتریوم در هر بلاک دو واحد هستش.

ارز دیجیتال مونرو:

ارز دیجیتال مونرو

ارز دیجیتال مونرو به صورت خصوصی و غیر متمرکز هستش یعنی نمی توان تراکنش های اون رو رد گیری کرد که این قابلیت مونرو باعث شده که محبوبیت اون در بین کاربران بیشتر بشه. مونرو نیز برای استخراج کردن به تجهزات خاصی نیاز داره از جمله: دستگاه استخراج، اینترنت ثابت، پیوستن به استخر استخراج. برای استخراج کردن مونرو استفاده ازGPU استفاده میشه. پیوستن به استخر استخراج این هست که اگر نمی خواهین به تنهایی استخراج انجان بدین به جوین شدن به یک استخر استخراج شانس دریافت پاداش شما بیشتر میشه چون که در استخراج تکی شانس شما رو برای ماین کردن کاهش میده. مونرو هم با موبایل های هوشمند قابل استخراج هست.
 الگوریتم: اثبات کار
عملکرد هش: RandomX1.73

ارز دیجیتال بیت کوین گلد:

ارز دیجیتال بیت کوین

بیت کوین گلد یکی دیگر از ارزهای دیجیتال بسیار محبوب در خصوص استخراج ارز ها هست. این رمز ارز به طور اختصاصی برای استخراج با کارت های گرافیگ طراحی شده هست. بیت کوین گلد بر پایه الگوریتم Zhash و پروتکل اثبات کار توسعه پیدا کرده.

ارز دیجیتال الکترونیوم:

ارز دیجیتال الکترونیوم

الکترونیوم در سال 2017 وارد بازار شد. این رمز ارز بر پایه الگوریتم CyptoNote توسعه پیدا کرده و در آینده پیش بینی میشه که الکترونیوم به دلیل ویژگی های منحصر به فرد رشد چشمگیری داشته باشه. نکته اصلی در استخراج الکترونیوم توجه به انتخاب مناسب سخت افزار برای استخراج هستش.

ارز دیجیتال دوج کوین:

ارز دیجیتال دوج کوین

این رمز ارز ابتدا به عنوان سرگرمی وارد بازار شد. بیلی مارکوس دوج کوین رو بر پایه الگوریتم Scrypt توسعه داد و در حال حاضر محبوبیت زیادی در بازار داره که هیچ کس پیش بینی این رو نمی کرد ارزی که به عنوان سرگرمی وارد بازار بشه و این همه رشد و مجبوبیت رو داشته باشه. دوج کوین در بین 100 رمز ارز برتر بازار ارز دیجیتال قرار داره و به راحتی با کارت های گرافیگ هم قابل استخراج هستش.

ابزار مورد نیاز برای استخراج ارز دیجیتال:

برای استخراج یک ارز دیجیتال، قبل هر چیزی باید به یه سری از نکات توجه کرد. اول از همه استخراج کردن ارز دیجیتال یک امر زمان بر، هزینه بر، پیچیده هست که ممکنه در ماه های اول ضرر کنین. اگر آشنایی در این زمینه ندارین قبل از اقدام به هر کاری دانش خود رو در این زمینه افزایش بدین. این مقاله تا حدودی به شما در این زمینه کمک خواهد کرد.

•    انتخاب کوین مناسب

در اینجا باید از خود بپرسین که قصد استخراج چه ارزی رو دارین. اما باید توجه کرد باید ارزی رو انتخاب کنین که قابلیت استخراج رو دارن و باید توجه کنین که ابزار استخراج ارز ها با هم متفاوت هست.

•    انتخاب والت یا کیف پول مناسب

بعد از این که ارز مورد نظر خود رو برای استخراج انتخاب کردین حالا نوبت این هست که کیف پول مناسب رو انتخاب کنین. در این مرحله لازم هستش که یک کیف پول سخت افزاری یا نرم افزار رو انتخاب کنین و این رو هم میدونین که هر ارز دیجیتال کیف پول مخصوص خودش رو داره؛ پس نمیشه هر کیف پولی رو برای هر ارزی انتخاب کرد و بدون داشتن کیف پول نمی تونین مقدار ارز ماین شده خود رو به حساب خود واریز کنین. بنابراین بدون کیف پول نمی توان ارزی رو استخراج کرد.

•    تهیه نرم افزار ماینینگ

پس از انتخاب کردن کیف پول مناسب حالا نوبت انتخاب نرم افزار ماینینگ میرسه. انتخاب نرم افزار هم مانند انتخاب کیف پول اختصاصی هستش و نمیشه هر نرم افزاری رو برای ارزی انتخاب کرد. این نرم افزار ها مخصوص استخراج ارز دیجیتال طراحی شده اند و بدون اون ها نمی توان ارزی رو استخراج کرد. هر ارز قابل استخراج، حداقل یک نرم افزار استخراج رو داره. همچنین برخی از ارز ها از جمله بیت کوین دارای چندین نرم افزار مختلف استخراج هستن.
•    تهیه سخت افزار و کامپیوتر 
بهترین سخت افزار ها برای استخراج، ماینر های تخصصی مربوط به هر ارز هستن. اما باید توجه کرد که این ماینر های تحصصی گران قیمت هستن که برخی از افراد توانایی خریدن اون ها رو ندارن. همچنین پردازنده کارت های گرافیک برای ماین ارز های دیجیتال از قدرت بیشتری برخور دار هستن و در نتیجه در فرآینده استخراج به صرفه تر هستن.

•    انتخاب یک سیستم خنک کننده

استخراج ارز دیجیتال یک فرایند پیچیده ای هست که منجر میشه 24 ساعت از کامپیوتر یا ماینر استفاده بشه و این کار باعث میشه که پردازنده گرمای زیادی تولید کنه. برای رفع این گرما بهتر هست از سیستم های خنک کننده استفاده بشه از این طریق هم ابزار سخت افراز آسیب نخواهد دید. بنابراین سخت افزاری رو که تهیه می کنین باید در کنارش براش یک سیستم خنک کننده هم تهیه کنین.

•    فراهم کردن منابع مورد نیاز 

مهم ترین منابعی که برای استخراج ارز های دیجیتال لازم هستش، برق و اینترنت هست. البته حجم زیادی از اینترنت مورد نیاز نیست ولی سرعت اینترنت باید در سطح قابل قبول باشه 
در مصرف برق نیر دستگاه های استخراج هیچ محدودیتی رو ندارن و میتونند هزینه های زیادی رو به بار بیارن به همین دلیل در بسیاری از کشور هایی که مصرف برق زیاده، اجازه ماین ارزهای دیجیتال رو نمیدن.
بعد از برق و اینترنت نیاز به یک مکان مناسب برای استخراج ارز هست. دستگاه استخراج کننده باید 24 ساعت روشن، به اینترنت متصل و سیستم خنک کننده اون هم در حال کار باشه. بنابراین باید این ها در مکانی قرار بگیرن تا کم تر اونجا جابه جایی داشته باشه. این مکان هم هر چقد خنک تر باشه اون بهتر خواهد بود.

•    عضویت در استخر های استخراج

برای اینکه بتونین باز دهی تون رو برین بالا و هزینه براتون کمتر بشه، پیشنهاد می کنیم در استخرهای استخرج Mining Pool عضویت داشته باشین. عضو شدن در این استخرهای استخراج باعث میشه که منابع خود رو با سایر افراد در میان بگذارین و در نتیجه باز دهی سیستم خود رو افزایش بدین.

•    انتخاب صرافی مناسب

انتخاب صرافی مناسب

پس از انتخاب و تهیه موارد بالا که ذکر کردیم حالا نوبت به انتخاب صرافی مناسب رسیده. شما میتونین از طریق این صرافی ها ارز های استخراج خود رو به ارز های فیات تبدیل کنین. تنها کاری که لازمه در اون زمان انجام بدین بعد از انتخاب صرافی معتبر، ثبت نام در صرافی مورد نطر و تبدیل ارز های استخراجی به ارز های فیات هستن.

جمع بندی و نتیجه گیری 

ما در این مقاله سعی کردیم موضوع کدام ارزهای دیجیتال قابلیت استخراج دارند؟ بررسی کنیم و به این نکته هم تاکید فراوانی کردیم که استخراج ارزهای دیجیتال زمان بر، پیچیده و هزینه بر هستن که ممکنه در ماه های اول ضرر و زیان کنین. همونطور که گفتیم، ماینینگ امروزه به یکی از محبوب ترین روش های کسب درآمد تبدیل شده و شما می تونین با استفاده از این روش درامد کسب کنین. همچنین شما با خوندن این مقاله می تونین ارزهای دیجیتالی که قابلیت استخراج رو دارن رو پیدا کنین و اون ها رو ماین کنین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد 9 ارز دیجیتال برتر برای استخراج (کدام ارزهای دیجیتال قابلیت استخراج دارند؟)

در مورد 9 ارز دیجیتال برتر برای استخراج (کدام ارزهای دیجیتال قابلیت استخراج دارند؟) نظر دهید
سوال امنیتی :4+99 = ?