استراتژی ترید لاک پشتی(Turtle Trading) چیست؟

  • 11:02 1403-02-02
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

استراتژی معاملاتی لاک پشتی(Turtle Trading)؛ یکی از بهترین روش های ترید در بازارهای مالی! اصلا می دونین منظور از معامله لاک پشتی چیست؟ معاملات لاک پشتی چجوری کار می کنند؟ آیا استراتژی معاملاتی لاک پشتی سودآور هست؟ اندیکاتورهای استراتژی ترید لاک پشتی کدامند؟ استراتژی معاملاتی لاک پشتی چقدر سود نصیبتون می کنه؟ چجوری میشه با استراتژی ترید لاک پشتی به موفقیت رسید؟

داشتن استراتژی معاملاتی خوب و مشخص یکی از ضرورت های موفقیت در ترید و تحلیل بیت کوین و سایر ارزهاست. فرقی نمی کنه شما در بازار ارزهای دیجیتال ترید می کنین یا سایر بازارهای مالی، در هر صورت شما برای موفقیت به استراتژی مناسب نیاز دارین. البته هر بازاری شرایط خاص خودش رو داره. هرچند که تعداد استراتژی هایی که تریدرها می تونن ازشون استفاده کنند، زیاد هست. استراتژی معاملاتی لاک پشتی نمونه ای از روش های ترید هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله استراتژی معاملاتی لاک پشتی چیست؟ اطلاعاتی درباره استراتژی معاملاتی لاک پشتی یا Turtle Trading به شما ارائه کنیم و به بررسی اندیکاتورهای استراتژی ترید لاک پشتی بپردازیم و نحوه انجام معاملات لاک پشتی رو بهتون یاد بدیم.

استراتژی معاملاتی لاک پشتی چیست؟

استراتژی معاملاتی لاک پشتی چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که استراتژی معاملات لاک پشتی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که استراتژی معاملاتی لاک پشتی نوعی سیستم رنج تریدینگ یا معاملات ترند هست که توسط افرادی به اسم های دنیس و ویلیام اکهارت، تریدرهای آمریکایی معرفی شده. در این استراتژی، تریدرها با شناسایی شکست حمایتی یا لحظه اوج گرفتن قیمت در یه روند نزولی خرید می کنند و از سود روند صعودی تا شکست مقاومتی یا لحظه نزولی شدن سود به دست میارن. نکته قابل توجه این هست که در این روش از میانگینن های نموداری 20 روزه برای تعیین موقعیت های خرید و فروش استفاده میشه.

جالب اینجاست که بدونین استراتژی لاک پشتی یا Turtle Trades به معنی خرید بعد از شکست مقاومت ها و فروش بعد از شکست حمایت هاست. با اینکه میشه از این استراتژی در هر تایم فریمی استفاده کرد، ولی باید سیگنال خروج، به طور قابل توجهی کوتاه تر باشه تا سود معاملات بیشتر بشه. همچنین معامله لاک پشتی نوعی روش معاملاتی هست که به کمک اون تریدر می تونه از وضعیت پایدار بازار به سود خودش استفاده کنه. در این استراتژی هدف این هست که با پیروی کردن از قوانینی خاص در معاملات، نقش احساسات در تصمیم گیری ها رو تا حد زیادی کاهش بده.

مقاله پیشنهادی: استراتژی Cash Out در ارز دیجیتال چیست؟

اندیکاتورهای معاملات لاک پشتی

اندیکاتورهای معاملات لاک پشتی

همونطور که گفتیم، سیستم ترید لاک پشتی(Turtle Trade) یکی از بهترین و معروف ترین استراتژی های دنبال کننده روند قیمت هست. ترید لاک پشتی بر پایه خرید ارزهای دیجیتال در طول یه شکست رو به بالا و فروش سریع اون در اصلاح یا سقوط قیمتی بنا شده. در معاملات لاک پشتی اندیکاتورهای پیگیری روند اصلی ترین نقش رو بازی می کنند. تریدرها از طریق این اندیکاتورها سیگنال های شکل گیری ترندهای صعودی یا نزولی رو پیدا می کنند و فرصت های مناسب معاملاتی رو بر اساس اون ها به کار می گیرن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی اندیکاتورهای معاملات لاک پشتی بپردازیم.

•    اندیکاتورهای میانگین متحرک

یکی از انواع اندیکاتورهای معاملات لاک پشتی ، اندیکاتورهای میانگین متحرک هست. بهتره بدونین این دسته از ابزارهای تحلیل تکنیکال رمزارزها به تریدرها یا سرمایه گذاران این اجازه رو میده تا میانگین کلی از تغییرات قیمت در یه بازه زمانی مشخص به دست بیارن. در معاملات لاک پشتی میانگین متحرک 20 روزه اهمیت زیادی داره و تریدرها از این اندیکاتور برای انجام معاملات خودشون استفاده می کنند.

مقاله پیشنهادی: آموزش استراتژی میانگین متحرک حمایتی و مقاومتی

•    شاخص قدرت نسبی(RSI)

یکی دیگه از انواع اندیکاتورهای معاملات لاک پشتی، شاخص قدرت نسبی یا RSI هست. واسه تحلیل تکنیکال میزان اشباع بازار و درک فروش یا خرید بیش از حد از شاخص قدرت نسبی استفاده میشه. این شاخص با بررسی حجم معاملات برای شناسایی فرصت های مناسب خرید و فروش کاربرد داره.

•    شاخص میانگین جهت دار

شاخص میانگین جهت دار هم یکی دیگه از انواع اندیکاتورهای معاملات لاک پشتی یا Turtle Trade هست. تریدرها از این ابزار تحلیل تکنیکال برای شناسایی جهت صعودی یا نزولی ترندها بهره می برن. این شاخص معمولا به صورت مثبت یا منفی نشون داده میشه. وقتی شاخص میانگین جهت دار مثبت باشه، بازار گاوی هست و برعکس، وقتی منفی باشه روند بازار خرسی هست.

آیا استراتژی معاملات لاک پشتی سودآور است؟

آیا استراتژی معاملات لاک پشتی سودآور است؟

تریدرهای زیادی از استراتژی معاملاتی لاک پشتی(Turtle Trade) برای خرید و فروش رمزارزها استفاده کردن و متاسفانه نتایج خوبی به دست نیوردن. اگه از همون استراتژی لاک پشتی اولیه که دنیس اون رو توسعه داد در بازار کریپتو استفاده کنین، نتیجه خوبی نمی گیرین، ولی روش های اصلاح شده این استراتژی سودآوری خوبی در بازار ارزهای دیجیتال داشته، چون در این تکنیک معاملات کمتری انجام میشه.

بررسی کاربرد استراتژی معاملاتی لاک پشتی در بازار رمزارزها نشون میده که نوسان گیری در این بازار پرنوسان، ایده خیلی خوبی نیست. استفاده از معاملات لاگ پشتی در نوسان گیری رمزارزها می تونه باعث ضررهای سنگینی بشه. یکی از دلایل مناسب نبودن این استراتژی معاملاتی در بازار کریپتو این هست که معاملات لاک پشتی واسه بازارهایی طراحی شده بود که قیمت ارزهای دیجیتال ارتباط زیادی با همدیگه ندارن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله استراتژی معاملاتی لاک پشتی چیست؟ اطلاعاتی درباره استراتژی معاملاتی لاک پشتی یا Turtle Trading به شما ارائه کنیم و به بررسی اندیکاتورهای استراتژی ترید لاک پشتی بپردازیم و نحوه انجام معاملات لاک پشتی رو بهتون یاد بدیم. همونطور که گفتیم، استراتژی لاک پشتی به معنی خرید بعد از شکست مقاومت ها و فروش بعد از شکست حمایت هاست. با اینکه میشه از این استراتژی در هر تایم فریمی استفاده کرد، ولی باید سیگنال خروج، به طور قابل توجهی کوتاه تر باشه تا سود معاملات بیشتر بشه.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد استراتژی ترید لاک پشتی(Turtle Trading) چیست؟

در مورد استراتژی ترید لاک پشتی(Turtle Trading) چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :6+30 = ?