تپروت چیست و چه تاثیری روی بیت کوین دارد؟

  • 16:01 1403-01-27
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

تپروت یا Taproot؛ اولین ارتقای بزرگ بیت کوین از سال 2017! تپروت چیست و چه تاثیری بر بلاک چین بیت کوین داره؟ آیا جامعه بیت کوین دستخوش یه تغییر اساسی در آینده میشن؟ ارتقای تپروت روی بیت کوین چه تاثیری بر پذیرش عمومی و قیمت بیت کوین داره؟ این ها سوال هایی هستن که با اجرای بروزرسانی تپروت در شبکه بلاک چینی بیت کوین، ذهن خیلی از کاربران ارزهای دیجیتال رو مشغول کرده.

اگه در بازار رمزارزها و با ارز دیجیتال بیت کوین(BTC) سروکار دارین، حتما اسم تپروت به گوشتون خورده. تپروت یکی از مهم ترین مسائل در شبکه بیت کوین محسوب میشه. تپورت در واقع یه نوع بروزرسانی در شبکه بیت کوین هست که به شبکه Bitcoin کمک زیادی می کنه. خیلی از کاربران باور دارن که تپروت یه نوع بروزرسانی برای همه رمزارزهاست که در واقع اینجوری نیست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله تپروت چیست؟ اطلاعاتی درباره بروزرسانی تپروت(Taproot) به شما ارائه کنیم، به بررسی فواید ارتقای تپروت بپردازیم و تاثیر تپروت بر قیمت بیت کوین رو مورد بررسی قرار بدیم.

بروزرسانی تپروت بیت کوین چیست؟

بروزرسانی تپروت بیت کوین چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که بروزرسانی تپروت بیت کوین چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که تپروت یا Taproot بروزرسانی بلاک چین بیت کوین هست. در این بروزرسانی، قابلیت جدیدی به اسم امضای اشنور به شبکه بیت کوین اضافه شد. این قابلیت می تونه تراکنش های بیت کوین رو خصوصی تر، ارزون تر و موثرتر از قبل کنه. همچنین تپروت می تونه روی اجرای بهتر اسمارت کانترکت های مرتبط با بلاک چین هم اثر مثبت بذاره. از مزایای تپروت میشه به کاهش مبلغ کارمزدها، افزایش انعطاف پذیری و کارایی شبکه و انطباق پذیری بهتر راهکار لایتنینگ یا Lightning اشاره کرد.

جالب اینجاست که بدونین تپروت(Taproot) اولین ارتقای بزرگ بیت کوین از سال 2017 هست که از تکنیک های مختلفی بر روی بلاک چین تاثیر می ذاره. تپروت با ارتقای بیت کوین، اونو توانمند می کنه تا قراردادهای هوشمند رو بر روی بلاک چین اجرا کنه. البته بعضی از کارشناسان اعتقاد دارن که تگرون تاثیر حداقلی بر قیمت بیت کوین می ذاره، ولی مهم هست که سرمایه گذاران تاثیرات ارتقا رو درک کنند. نکته قابل توجه این هست که تپروت برای بهبود امنیت، حریم خصوصی و کارایی بیت کوین طراحی شده.

ویدیوی پیشنهادی: سگویت (Segwit) چیست و چه کاربردی در شبکه بیت کوین دارد؟

تپروت چه مزایایی به همراه دارد؟

تپروت چه مزایایی به همراه دارد؟

همونطور که گفتیم، تپروت(Taproot) یه نسخه کاملا پیش بینی شده ای هست که به وسیله بیت کوین مورد حمایت گسترده قرار گرفته که اگه با امضاهای اشنور اجرا بشه، به لحاظ حریم خصوصی، مقیاس پذیری و امنیت، رشدهای قابل توجهی در شبکه خواهیم داشت. تپروت مزایای زیادی به همراه داره که باعث شده تا مورد توجه خیلی از کاربران و فعالان بازار قرار بگیره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای تپروت بپردازیم.

•    گسترش استفاده از اسمارت کانترکت ها
•    بهبود حریم خصوصی
•    ارتقای عملکرد لایه لایتنینگ
•    جلوگیری از حملات Double Spending
•    کاهش حجم داده های ذخیره شده روی بلاک چین
•    افزایش مقیاس پذیری شبکه
•    کاهش هزینه های تراکنش
•    افزایش نرخ TPS یا تراکنش در هر بلاک

اهمیت تپروت بیت کوین چیست؟

علاوه بر مزایای زیادی که تپروت به همراه داره، Taproot نقش مهمی در یادآوری ماهیت اصلی بیت کوین داره. سال های پیش بیت کوین به عنوان اولین رمزارز به دنیا معرفی شد. بعد از اینکه این ارز دیجیتال بالا و پایین های زیادی رو پشت سر گذاشتت، بالاخره تونست مورد استقبال خیلی از سرمایه گذاران و تریدرهای بازار قرار بگیره. با این حال به مرور انتقادها نسبت به بیت کوین زیاد شد و افراد زیادی فکر می کردن این رمزارز دچار مشکلات ساختاری جدی و چالش های فنی هست. بروزرسانی تپروت نشون داد هنوز هم امکان بهبود ساختار شبکه و ارتقای مزایای بیت کوین وجود داره.

وقتی از بروزرسانی تپروت یا Taproot استفاده میشه، انعطاف پذیری شبکه بیت کوین افزایش پیدا می کنه. از طرف دیگه وقتی یه تراکنش به یه آدرس عمومی منتقل میشه، هیچ تفاوتی با انجام یه معامله در قالب یه قرارداد هوشمند نداره. اساسا همه پرداخت ها به صورت یکسان ثبت و ضبط میشن. چیزی که امکان افزایش تعداد تراکنش های ثبت شده در یه بلوک رو فراهم می کنه، اضافی شدن فناوری امضای اشنور به تپروت هست.

ویدیوی پیشنهادی: رپد بیت کوین Wrapped bitcoin چیست؟

تاثیر تپروت بر قیمت بیت کوین

تاثیر تپروت بر قیمت بیت کوین

به نظر شما تپروت چه تاثیری بر قیمت بیت کوین گذاشت؟ بهتره بدونین خیلی از تحلیل گران باور دارن که به نظر نمیرسه که این بروزرسانی بر قیمت بیت کوین در کوتاه مدت تاثیر بذاره، ولی تغییرات بنیادینی که در نتیجه این بروزرسانی ایجاد میشه، باعث افزایش عملکرد و رقابت در بلاک چین بیت کوین میشه. همچنین Siddharth Menon، بنیانگذار و مدیر عامل صرافی ارز دیجیتال WazirX اظهار داشت که از سال 2010، آخرین نسخه تپروت مورد انتظار بوده و تاثیر مثبتی بر بیت کوین می ذاره.

بیت کوین قیمت بالایی داره. افراد زیادی تا الان بیت کوین خریدن و به افزایش قیمت این ارز دیجیتال امید داشتن. بروزرسانی تپروت نتونسته تاثیری سریع و شدیدی در نمودار بیت کوین داشته باشه، ولی واضح هست که در بلند مدت به رشد قیمت بیت کوین کمک بکنه. هرچقدر شبکه قابلیت مقیاس پذیری بیشتری داشته باشه، محبوبیت بالاتری در بین کاربران و توسعه دهنده ها خواهد داشت. نتیجه این اتفاق تراکنش های بیشتر و در نتیجه افزایش تقاضا برای خرید و ذخیره سازی توکن بومی شبکه هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله تپروت چیست؟ اطلاعاتی درباره بروزرسانی تپروت(Taproot) به شما ارائه کنیم، به بررسی فواید ارتقای تپروت بپردازیم و تاثیر تپروت بر قیمت بیت کوین رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، تپروت یا Taproot بروزرسانی بلاک چین بیت کوین هست. در این بروزرسانی، قابلیت جدیدی به اسم امضای اشنور به شبکه بیت کوین اضافه شد. این قابلیت می تونه تراکنش های بیت کوین رو خصوصی تر، ارزون تر و موثرتر از قبل کنه. این بروزرسانی مزایای زیادی به همراه داره.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد تپروت چیست و چه تاثیری روی بیت کوین دارد؟

در مورد تپروت چیست و چه تاثیری روی بیت کوین دارد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :3+81 = ?