الگوی فرفره(Spinning) در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 00:02 1403-02-04
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

الگوی فرفره(Spinning)؛ کندل استیک بازگشتی در آموزش تحلیل تکنیکال! آیا دوست دارین تا با این الگو آشنا بشین؟ اصلا می دونین کندل استیک فرفره چیست؟ الگوی فرفره در بازارهای گاوی و خرسی به چه شکلی ظاهر میشه؟ انواع الگوی فرفره بر روی نمودار قیمتی کدامند؟ نحوه معامله با الگوی فرفره چجوریه؟ الگوی Spinning در تحلیل تکنیکال چه محدودیت هایی داره؟

اگه می خواهین یه تحلیلگر حرفه ای بازارهای مالی بخصوص بازار ارزهای دیجیتال باشین، باید بتونین الگوهای قیمتی رو بشناسین. این الگوهای قیمتی در تحلیل تکنیکال به شما کمک می کنند نقاط ادامه روند یا برگشت روند رو دقیق تر شناسایی کنین. یه الگوی قیمت نوعی پیکربندی قابل تشخیص از حرکت قیمت ارز دیجیتال و قیمت بیت کوین هست که با استفاده از برخی خطوط روند و یا منحنی ها شناسایی میشه. الگوی فرفره هم یکی از این الگوهای قیمت هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله الگوی فرفره چیست؟ اطلاعاتی درباره الگوی فرفره یا Spinning به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع الگوی فرفره بر روی نمودار بپردازیم و نحوه معامله با الگوی فرفره رو به شما یاد بدیم.

الگوی فرفره در تحلیل تکنیکال چیست؟

الگوی فرفره در تحلیل تکنیکال چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که الگوی فرفره چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که الگوی فرفره یا Spinning نوعی الگوی بازگشتی در تحلیل تکنیکال شناخته میشه. در این الگو قیمت باز شدن و قیمت بسته شدن نزدیک به هم هستن و سایه های بالایی و پایینی تقریبا باهم تقارن دارن. نکته قابل توجه این هست که شکل گرفتن این الگوی قیمتی در بازار ارزهای دیجیتال به معنی بی تصمیمی و برابر عرضه و تقاضا هست و هرچقدر این فرفره ها در کنار هم بیشتر باشن، این به تصمیمی شدیدتر میشه.

جالب اینجاست که بدونین الگوی کندلی فرفره یا Spinning نوعی الگوی تک کندلی هست و می تونه در نقاط مختلف نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال تشکیل بشه. این الگو وقتی تشکیل میشه که قدرت خریداران و فروشنده ها با همدیگه برابر باشه و در نتیجه باز و بسته شدن قیمت در سطح مشابهی و نزدیک به هم ایجاد میشه. به دلیل تغییر نسبتا کوچیکی که این کندل در جهت بازار ایجاد می کنه، از اون به عنوان یه الگوی شمعی ادامه دهنده هم یاد میشه. رنگ این الگوی قیمتی می تونه سبز یا قرمز باشه که نوع سبز و صعودی اون وقتی شکل می گیره که قیمت پایانی بالاتر از قیمت باز شدن کندل باشه و کندل قرمز وقتی رخ میده که قیمت باز شدن کندل بالاتر از قیمت پایانی باشه.

مقاله پیشنهادی: الگوی قیمتی قلاب(Hook Pattern) چیست؟

انواع الگوی فرفره بر روی نمودار

انواع الگوی فرفره بر روی نمودار

همونطور که گفتیم، الگوی فرفره(Spinning) یکی از الگوهای کندل استیک بازگشتی هست که بدنه کوتاه کندل بین سایه های بلند و نسبتا متقارن بالا و پایین اون قرار داره. این الگو نشون دهنده عدم تصمیم گیری درباره روند آینده بازار ارزهای دیجیتال هست. الگوی فرفره بر روی نمودار قیمت رمزارزها ممکنه به شکل های مختلفی ظاهر بشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی انواع الگوی فرفره بر روی نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال بپردازیم تا بتونین با استفاده از این الگو روند بازار رو پیش بینی کنین.

•    فرفره نزولی(Spinning Top)

یکی از انواع الگوی فرفره بر روی نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال، فرفره نزولی یا Spinning Top هست. جالب اینجاست که بدونین اگه الگوی قیمتی فرفره در انتهای یه روند صعودی شکل بگیره، به اون فرفره سقف یا فرفره نزولی گفته میشه. همچنین در صورت وجود کندل تاییدی، الگوی فرفره باعث تغییر روند میشه. بنابراین، وقتی الگوی فرفره نزولی و کندل تاییدی رو مشاهده کردین، وارد پوزیشن فروش بشین.

•    فرفره صعودی(Spinning Bottom)

یکی دیگه از انواع الگوی فرفره بر روی نمودار قیمتی رمزارزها، فرفره صعودی یا Spinning Bottom هست. توجه داشته باشین، اگه در انتهای روند نزولی، الگوی فرفره شکل بگیره، بهش فرفره صعودی گفته میشه و در صورت ایجاد یه کندل تایید کننده، روند از نزولی به صعودی تغییر پیدا می کنه. در هر دو نوع فرفره نزولی و صعودی، اگه بین بدنه کندل تاییدی با بدنه فرفره گپ باشه، اعتبار الگو بیشتر میشه.

مقاله پیشنهادی: الگوی وایکوف(Wyckoff) در تحلیل تکنیکال چیست؟

نحوه معامله با الگوی فرفره چگونه است؟

نحوه معامله با الگوی فرفره چگونه است؟

آیا می دونین چجوری میشه با استفاده از الگوی فرفره(Spinning) معامله انجام داد؟ بهتره بدونین الگوی کندلی فرفره هم در روندهای صعودی و هم در روندهای نزولی تشکیل میشه و به تریدرها نشون میده که روند مخالف بازار دارای پتانسیل رشد هست. با ظاهر شدن این الگو در روندهای صعودی، نیازمند یه کندل منفی هستیم تا الگوی قیمتی تایید بشه. بعد از تایید الگو با احتمال بالایی تغییر روند اتفاق می افته و روند بازار نزولی میشه. به این ترتیب، استراتژی معاملاتی در این شرایط قرار گرفتن در پوزیشن فروش هست.

توجه داشته باشین که اگه وقتی که با کاهش قدرت خریداران در روندهای نزولی ارزهای دیجیتال، الگوی Spinning شکل می گیره، برای تایید الگو نیازمند یه کندل مثبت هستیم. در صورت تشکیل کندل مثبت و تایید الگوی فرفره، پیش بینی میشه روند تغییر پیدا کنه و روند صعودی شروع بشه. استراتژی معاملاتی در چنین شرایطی، قرار گرفتن در موقعیت معاملاتی خرید و کسب سود از روند صعودی و افزایش قیمت ارزهای دیجیتال هست. خیلی از معامله گران و تریدرهای بازار رمزارزها، با استفاده از الگوی فرفره(Spinning) واسه خودشون استراتژی های معاملاتی مختلفی تشکیل دادن و می تونن با کمک استراتژی های معاملاتی خودشون معامله های پرسودی انجام بدن. قبل از انجام معامله با استفاده از الگوی فرفره، باید منتظر تشکیل کندل تایید الگو بمونین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله الگوی فرفره چیست؟ اطلاعاتی درباره الگوی فرفره یا Spinning به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع الگوی فرفره بر روی نمودار بپردازیم و نحوه معامله با الگوی فرفره رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، الگوی کندلی فرفره یا Spinning نوعی الگوی تک کندلی هست و می تونه در نقاط مختلف نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال تشکیل بشه. این الگو وقتی تشکیل میشه که قدرت خریداران و فروشنده ها با همدیگه برابر باشه. شکل گیری الگوی فرفره بر روی نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال به معنی تغییر روند بازار هست. الگوی فرفره در تحلیل تکنیکال انواع مختلفی داره. فرفره صعودی و فرفره نزولی.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد الگوی فرفره(Spinning) در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد الگوی فرفره(Spinning) در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :8+65 = ?