فروش جمعی ارز دیجیتال چیست و چه مزایایی دارد؟

  • 04:02 1403-02-04
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

فروش جمعی ارز دیجیتال؛ اصطلاحی رایج در بازار رمزارزها! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این مفهوم به دست بیارین؟ اصلا می دونین منظور از فروش جمعی ارز دیجیتال چیست؟ Crypto Crowdsale چجوری کار می کنه؟ تفاوت فروش جمعی ارز دیجیتال با لانچ پد و عرضه اولیه چیست؟ چجوری پلتفرم مناسبی رو برای فروش جمعی ارز دیجیتال پیدا کنیم؟ مزایا و معایب فروش جمعی ارز دیجیتال چیست؟

همزمان با رشدهای چشمگیر و قابل توجه سال های اخیر در بازار ارزهای دیجیتال و راه اندازی پروژه ها و کسب و کارهای آنلاین مختلف در این زمینه، اصطلاحی به اسم فروش جمعی به وجود اومد. در حال حاضر، فروش جمعی در کنار سرمایه گذاری جمعی به عنوان ابزاری برای تامین سرمایه کسب و کارهای مختلف استفاده میشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این سری از مباحث آموزش ارز دیجیتال، اطلاعاتی درباره فروش جمعی ارز دیجیتال یا Crypto Crowdsale به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب فروش جمعی رمزارزها بپردازیم و عملکرد فروش جمعی ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این مفهوم آشنایی داشته باشین.

فروش جمعی ارز دیجیتال چیست؟

فروش جمعی ارز دیجیتال چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که منظور از فروش جمعی ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که فروش جمعی ارز دیجیتال یا Crypto Crowdsale به فرایندی اشاره داره که یه توسعه دهنده و سازنده بلاک چین یا رمزارز واسه جمع آوری سرمایه انجام میده. این سرمایه واسه توسعه زیرساخت های پروژه یا گسترش اون مورد استفاده قرار می گیره. فرض کنین شما واسه جمع آوری سرمایه اولیه مورد نیاز تلاش می کنین سرمایه گذار یا اسپانسر جذب کنین. مفهوم فروش جمعی ارز دیجیتال هم به این معنی هست.

جالب اینجاست که بدونین فروش جمعی رمزارزها به عنوان یه ابزار برای تامین سرمایه برای کسب و کارها و پروژه های مختلف استفاده میشه. سرمایه گذاری جمعی و فروش جمعی در ارزهای دیجیتال با همدیگه تفاوت دارن. در سرمایه گذاری جمعی، محصول یا خدماتی به سرمایه گذاران داده میشه، ولی در فروش جمعی به افراد سرمایه گذار کوین یا توکن فروخته میشه. اون پروژه به کمک فروش رمزارزهای خودش سرمایه اولیه مورد نیازش رو به دست میاره. این مورد یه تفاوت کلی بین سرمایه گذاری جمعی و فروش جمعی بود.

مقاله پیشنهادی: چگونه سرمایه گذاری مطمئنی در بازار رمز ارزها داشته باشیم؟

عملکرد فروش جمعی رمزارزها چگونه است؟

عملکرد فروش جمعی رمزارزها چگونه است؟

توجه داشته باشین که در فروش جمعی رمزارزها یا Crypto Crowdsale یه محصول یا رمزارز که توسط یه پروژه ارائه داده میشه، ابتدا ترویج داده میشه و سپس این محصول یا دارایی به فروش میرسه. بعد از این مرحله و بعد از اینکه محصول به تولید رسید، مقداری مشخص شده از اون دارایی به سرمایه گذاران تعلق می گیره. در فروش جمعی رمزارزها، خریداران هم در استارت آپ های کریپتویی سهیم میشن و هم در ازای سرمایه گذاری خودشون، توکن یا کوین پروژه ها رو به عنوان پاداش یا دستمزد به دست میارن.

ارزهای دیجیتال دریافت شده بعد از مدتی در انواع صرافی ارز دیجیتال مختلفی لیست شده و قابلیت خرید و فروش پیدا می کنند. به عبارت دیگه، فروش جمعی یا Crypto Crowdsale رو میشه نوعی سرمایه گذاری جمعی در بازار ارزهای دیجیتال محسوب کرد. یکی از قابلیت های جالب فناوری بلاک چین این هست که میشه اون رو با توجه به نیازها و تسک های خاص بازسازی کرد که همین موضوع باعث شده تا این تکنولوژی یکی از بهترین بسترهای فروش جمعی باشه. شما هم می تونین برای تامین سرمایه مورد نیاز پروژه خودتون اقدام به فروش جمعی کنین.

مزایا و معایب فروش جمعی رمزارزها

مزایا و معایب فروش جمعی رمزارزها

همونطور که گفتیم، فروش جمعی رمزارزها به فرایندی گفته میشه که یه توسعه دهنده و سازنده بلاک چین یا رمزارز واسه جمع آوری سرمایه انجام میده. این سرمایه برای توسعه زیرساخت های پروژه یا گسترش اون استفاده میشه. فروش جمعی ارزهای دیجیتال مزایا و معایب زیادی به همراه دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایا و معایب فروش جمعی رمزارزها بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: حفظ ارزش سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال

مزایای فروش جمعی رمزارزها

•    یکی از مزایای فروش جمعی رمزارزها این هست که به کاربر این امکان رو میده تا در مراحل اولیه وجود یه ارز دیجیتال جدید اون رو دریافت کنه. هر کاربری که این توکن رو داشته باشه، به احتمال زیاد فرصت برای سوددهی رو به شما ارائه میده.
•    یکی دیگه از مزایای فروش جمعی رمزارزها این هست که این مدل از تامین سرمایه هنوز قانون گذاری نشده و از دخالت نظارت های مالی در امان هست.
•    مزیت دیگه فروش جمعی ارزهای دیجیتال برای افرادی هست که تا حد زیادی به فلسفه کامیونیتی، تمرکززدایی، ناشناس بودن و امنیت ارائه شده توسط رمزارزهای اعتقاد دارن.
•    یکی دیگه از مزایای فروش جمعی رمزارزها، پروسه آسون این فرایند هست. سرمایه گذاری در کمپین های تامین مالی جمعی راحته و این افراد می تونن با استفاده از فرایندی آنلاین به صورت مستقیم سرمایه خودشون رو در پروژهه یا شرکت مشارکت بدن.
•    همه سرمایه گذاران به دنبال سرمایه گذاری با ریسک کم هستن و سرمایه گذاری یا تامین مالی جمعی این خواسته رو پاسخ میده.

معایب فروش جمعی رمزارزها

•    یکی از اصلی ترین معایب فروش جمعی ارزهای دیجیتال، پرخطر بودن اون هست. سرمایه گذاران نمی دونن که آیا می تونن از کوین یا توکن خودشون برای هدف مورد نظرشون استفاده کنند یا خیر. ممکنه هیچ وقت فرصتت برای فروش پیدا نکنند.
•    با اینکه نبود قانون گذاری باعث میشه تا فروش جمعی از دخالت نظارت های مالی در امان باشه، ولی باعث میشه تا فروش جمعی ارزهای دیجیتال امنیت کمتری نسبت به سرمایه گذاری عادی داشته باشه.
•    یکی دیگه از معایب فروش جمعی رمزارزها این هست که ممکنه یه سرمایه گذار در ازای سرمایه گذاریف کدهایی فاقد ارزش به دست بیاره.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله فروش جمعی ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی درباره فروش جمعی ارز دیجیتال یا Crypto Crowdsale به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب فروش جمعی رمزارزها بپردازیم و عملکرد فروش جمعی ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این مفهوم آشنایی داشته باشین. همونطور که گفتیم، فروش جمعی ارز دیجیتال به فرایندی اشاره داره که یه توسعه دهنده و سازنده بلاک چین یا رمزارز واسه جمع آوری سرمایه انجام میده.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد فروش جمعی ارز دیجیتال چیست و چه مزایایی دارد؟

در مورد فروش جمعی ارز دیجیتال چیست و چه مزایایی دارد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :5+40 = ?