تاثیر هوش مصنوعی در بلاک چین

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "تاثیر هوش مصنوعی در بلاک چین"


  • 23:02 1403-02-16
  • زمان مطالعه: 13 دقیقه

با سلام و عرض ادب به همه ی مخاطبین آکادمی آموزش ارز دیجیتال ارزسنج، بار دیگه درکنار شما عزیزان هستیم با یک موضوع جذاب دیگه تحت عنوان، تاثیر هوش مصنوعی در بلاک چین، ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی از قبیل؛ بلاک چین چیست؟ هوش مصنوعی چیست؟ مزایای ترکیب هوش مصنوعی در بلاک چین، امروزه از هوش مصنوعی و بلاک چین چگونه استفاده می‌شود؟ و آینده هوش مصنوعی و بلاک‌ چین در اختیارتون قرار بدیم. لازمه بدونین که، بلاک چین و هوش مصنوعی از اولین نام‌هایی هستن که به ذهن خطور می کنه. همکاری میان این دو فناوری اجتناب ‌ناپذیر هست چون هر دو با داده و ارزش سروکار دارن. بلاک چین امکان ذخیره‌ سازی و اشتراک‌ گذاری ایمن داده یا هر چیز با ارزش دیگری را فراهم می‌ کنه. در مقابل هوش مصنوعی هم می ‌تونه برای خلق ارزش، داده ‌ها رو آنالیز بکنه و بر مبنای آن ها دیدگاه ‌ها و برنامه ‌های مدون بسازه. هوش مصنوعی به کارشناسان علوم کامپیوتر و تحلیلگران داده اجازه انجام وظایفی که در گذشته به درک انسان متکی بود رو میده. بلاک چین که به آن پایگاه داده غیر متمرکز یا دفتر کل توزیع شده نیز گفته می‌ شه، به تضمین صحت و درستی داده‌ ها کمک می‌ کنه. 

در ضمن پیاده سازی این دو فناوری در کنار هم، تقریباً در هر صنعتی سبب بهبود آن می شه. این فناوری ها برای ارتقاء همه چیز از زنجیره تامین غذا و به اشتراک گذاری سوابق مراقبت های بهداشتی گرفته تا حق امتیاز رسانه و امنیت مالی می تونن با هم ترکیب بشن. ادغام هوش مصنوعی و بلاک چین بر حوزه های بسیاری از جمله امنیت تأثیر میزاره. این ترکیب، سپر مضاعفی در برابر حملات سایبری ارائه میده. بنابراین، بلاک چین و هوش مصنوعی مکمل یکدیگر هستن.  ترکیب این دو باهم، ترکیب قدرتمندی بوده که با اجرایی کردن این دو نوع سیستم در کنار هم، عملکرد هر دو بهتر خواهد شد. لطفا با ما همراه باشین

بلاک چین چیست؟

بلاک چین چیست؟

در این قسمت از مقاله، قصد داریم راجع به بلاک چین چیست؟ صحبت کنیم. بهتره بدونین که، بلاک چین یک دفتر کل توزیع شده، غیرمتمرکز و اشتراکی هست که، به صورت زنجیره‌ ای از سوابق بنام بلاک ساخته شده. هر بلاک در این زنجیره، مسئول ذخیره ‌سازی نوعی از اطلاعات مانند سوابق معاملات هست. هر بلاک اطلاعات مربوط به معاملات مانند؛ تاریخ، زمان، مبلغ خرید شما از سایت و اطلاعات فروشندگان و خریداران در معاملات را ذخیره می‌ کنه. و به جای استفاده از نام واقعی شما در معاملات، خرید شما بدون هیچ گونه اطلاعات هویتی و با استفاده از امضای دیجیتال منحصر به فرد انجام می‌ گیره.

بلاک چین در واقع یک نوع سیستم ثبت اطلاعات و گزارش هست. تفاوت آن با سیستم‌ های دیگه این که، اطلاعات ذخیره ‌شده روی این نوع سیستم، میان همه اعضای یک شبکه به اشتراک گذاشته می ‌شه. با استفاده از رمزنگاری و توزیع داده ‌ها، امکان هک، حذف و دستکاری اطلاعات ثبت ‌شده، تقریباً از بین میره. مفهوم بلاک چین اولین بار با پیدایش بیت کوین به وجود اومد و پادشاه ارزهای دیجیتال از این راهکار برای ذخیره اطلاعات مربوط به دارایی کاربران استفاده کردن. تمامی داده‌ ها در شبکه بلاک چین در ساختاری تشکیل شده از بلوک‌ ها (Blocks) وارد پایگاه داده می‌ شن. هر بلاک در ادامه بلاک قبلی شکل می گیره و شامل اطلاعاتی هست که اون رو به بلوک قبلی متصل می‌ کنه. با توجه به این ‌که، این بلوک‌ ها با کمک اطلاعاتی به یک‌دیگر متصل هستن، بنابراین می ‌تونیم بگیم که، یک زنجیر یا چِین (Chain) رو تشکیل میده که در آن، بلاک ‌ها به ترتیب ساخت در کنار هم قرار می ‌گیرن. اولین بلاک شبکه که قبل از آن، بلاک دیگری نیست، جنسیس بلاک نام داره.

مقاله پیشنهادی مرتبط با حوزه بلاکچین: بلاک چین چیست؟

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی چیست؟

در این قسمت از مقاله، ما می خوایم شما رو با مفهوم هوش مصنوعی چیست؟ اشنا کنیم. بهتره بدونین که، هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) یا AI به معنای توانایی یادگیری یک برنامه کامپیوتری هست در واقع یکی از تکنولوژی ‌های شکل گرفته در صنعت کامپیوتر محسوب می شه که به دانشمندان این امکان رو میده، ربات ‌های هوشمندی درست کنن که کار‌های مشابه به انسان‌ ها رو انجام بده. این ربات‌ ها برای حل مسائل و تصمیم‌ گیری ‌ها، معمولاً از هوش انسانی استفاده یا در واقع تقلید می‌ کنن. همچنین، سیستم‌ های هوش مصنوعی می‌ تونه خودبهسازی و بهینه ‌سازی‌ های تکراری را انجام بده. آلن تورینگ، ریاضیدان، ‌ایده هوش مصنوعی رو پس از جنگ جهانی دوم توسعه داد. تورینگ در سال ۱۹۵۰ مقاله‌ای با عنوان؛ ماشین محاسباتی و هوش نوشت. مقاله او، این سؤال رو مطرح می‌ کنه که، آیا ماشین‌ ها می‌ تونن فکر بکنن؟ و آنچه رو که می تونه پایه و اساس هوش مصنوعی به عنوان توسعه علم کامپیوتر بشه رو در آن بیان می ‌کنه.

مقاله پیشنهادی: بلاک چین بدون ارز دیجیتال چیست؟

همانطور که گفتیم، منظور از هوش مصنوعی (Artificial inteligence) همان قدرتی هست که از رایانه برای حل مسائل و تصمیم گیری ذهن انسان استفاده می کنه. A1 حوزه های فرعی یادگیری ماشین و یادگیری عمیق رو شامل می شه که برای پیش بینی و یا طبقه بندی استفاده می شه و در طی زمان هوشمندتر خواهد شد. با استفاده از A1 از طریق یک مجموعه، می شه کلان داده ها رو استخراج کرد که در نهایت سناریوهای جدیدی ایجاد می شه و بدین روش، الگوهایی بر اساس رفتار داده ها ایجاد می شه. این الگوریتم ‌ها داده‌ های ورودی خارجی را آنالیز می‌ کنن، از آن ها اموزش می بینن و از این دانش برای دستیابی به اهداف از قبل تعیین‌ شده استفاده می‎‌ک نن. مدل‎‌ های هوش مصنوعی برخلاف نرم‌افزارهای سنتی می تونن به مرور زمان و با دریافت داده‌ های بیشتر، بهبود یافته و چیزهای بیشتری یاد بگیرن.

ترکیب هوش مصنوعی در بلاک چین

در ادامه مبحث، هوش مصنوعی چیست؟ می خوایم چند نمونه از هوش مصنوعی رو براتون معرفی کنیم از جمله؛ سیری، الکسا، ماشین ‌های خودران، ربات ‌های چت، بازی‌ های کامپیوتری و یا ربات‌ های خدمات مشتری می تونیم اشاره کنیم. با این حال، پتانسیل هوش مصنوعی بیشتر از این کار‌هاست. در ضمن اپلیکیشن ‌های تجزیه و تحلیل داده ‌های پیشرفته از هوش مصنوعی استفاده می کنن.  همچنین بهتره بدونین که، هوش مصنوعی شامل رشته‌ های یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق (Deep Learning) هست. بنابراین می شه گفت که، یادگیری ماشین (Machine learning) هم یکی از زیرمجموعه‌ های هوش مصنوعی هست که برای کشف ایده ‌ها و دیدگاه‌ ها از بین داده ‌ها استفاده می‌ شه یادگیری عمیق بر ایجاد شبکه‌ های عصبی مصنوعی متمرکزه، در حالی که یادگیری ماشینی به ساخت سیستم ‌های محاسباتی خود بهبود کمک می‌ کنه. با این حال، همپوشانی ‌ها و ارتباط‌ هایی بین هر دوی این دسته‌ های هوش مصنوعی وجود داره. لازمه بدونین که، دو دسته هوش مصنوعی وجود داره؛ هوش مصنوعی ضعیف (Narrow AI) و هوش مصنوعی قوی (Strong AI). نوع ضعیف برای وظایف خاص یا محدود مثل تشخیص چهره، فیلتر اسپم یا شطرنج بازی کردن استفاده می‌ شه. نوع قوی به جای یک وظیفه خاص، قادر به انجام طیف گسترده ‌ای از وظایف هست. هوش مصنوعی قوی به‌طور بالقوه می ‌تونه شناخت انسانی داشته باشه و هر عملیات ذهنی که توسط انسان انجام می گیره رو اجرا کنه.

مقاله پیشنهادی: معرفی 8 کتاب آموزش ارز دیجیتال

نکته حائز اهمیت این که، تعدادی از شرکت ‌های معروف در حال سرمایه‌گذاری بر روی متخصصان علوم داده و هوش مصنوعی هستن تا سیستم‌ هایی داده ‌ای خود را بهبود بخشن. در نتیجه، هوش مصنوعی به سرعت در حال توسعه هست. علاوه بر این، سازمان ‌ها ممکنه بازار‌ها، رفتار کاربران و روند‌ها رو با استفاده از هوش مصنوعی به طور مؤثرتری کشف کنن. این فناوری به متخصصان اجازه میده تا فرآیند‌ های خسته‌کننده را خودکار کنن. داده مهمترین نقش را در کارایی هوش مصنوعی داره و بلاک چین نیز اشتراک ‌گذاری تعاملی و ایمن داده ‌ها رو ممکن می‌ سازه. بلاک چین موثق بودن داده‌ ها رو تضمین می‌ کنه و می تونه قبل از استخراج ایده از داده ‌ها توسط هوش مصنوعی، امکان اشتراک‌ گذاری داده‌ های بیشتر رو فراهم کنه. پایگاه‌ های داده باید با داده‌ های جدید و مرتبط به‌ روز بمونن تا مدل ‌های یادگیری ماشین همچنان کارآمد و کاربردی باشن.

مزایای ترکیب هوش مصنوعی در بلاک چین

مزایای ترکیب هوش مصنوعی در بلاک چین

نوبت به این رسیده تا در این قسمت از مقاله، تاثیر هوش مصنوعی در بلاک چین، به برخی از مهم ترین مزایای ترکیب هوش مصنوعی در بلاک چین بپردازیم. لطفا با ادامه مقاله با ما همراه باشین

امنیت بیشتر: با پیاده سازی هوش مصنوعی، فناوری بلاک چین با استقرار برنامه های کاربردی در آینده ایمن تر می شن استفاده از بلاک چین برای ذخیره سازی و توزیع مدل ‌های هوش مصنوعی یک مسیر حسابرسی امن رو فراهم می‌ کنه و تلفیق این دو فناوری می ‌تونه امنیت داده‌ ها رو افزایش بده. با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی می تونیم از تقلبی بودن تراکنش های مالی جلوگیری کنیم. 

•    سرعت بالاتر، شفافیت بیشتر 

هوش مصنوعی می تونه به سرعت و به طور جامع داده ها رو بخونه، درک کنه و به هم ارتباط بده و سطح جدیدی از هوش رو به شبکه های تجاری مبتنی بر بلاک چین اضافه کنه. با فراهم کردن دسترسی به حجم زیادی از داده ‌ها از داخل و خارج سازمان، بلاک چین به ارتقاء هوش مصنوعی کمک می ‌کنه تا تفکرات عملی ‌تری ارائه بکنه،  در ضمن استفاده از داده‌ ها و اشتراک‌ گذاری مدل ها رو مدیریت کرده و یک اقتصاد داده قابل اعتماد و شفاف ایجاد بکنه. همچنین با ترکیب هوش مصنوعی در بلاک چین می تونیم مدیریت بهتری در سیستم های بلاک چین داشته باشیم. با استفاده از فرمول های مبتنی بر یادگیری ماشینی، نیازی به تجربه انسانی نیست و در صورتی که به درستی ساختار آن ایجاد بشه، به راحتی می تونیم مهارت های مورد نیاز رو تشخیص بدیم و تقویت کنیم. با توجه به سوابق دیجیتالی بلاک چین، دیدگاه بهتری در مورد ساختار هوش مصنوعی و منشا داده هایی ایجاد می شه که، کمک بسیاری به افزایش اعتماد و ایجاد یکپارچگی داده ها ایجاد کرده.

مزایای ترکیب هوش مصنوعی در بلاک چین

•    کارایی بهتر

هوش مصنوعی می ‌تونه به بهینه ‌سازی محاسبات برای کاهش بار ماینرها کمک کنه که این، منجر به تاخیر کمتر شبکه، برای پردازش تراکنش‌ ها می شه. اگر ماشین ‌های AI جایگزین کار ماینرها بشن، هزینه ‌ای که بر روی آن ها اعمال می ‌شه ، متناسب با انرژی صرف شده کاهش پیدا می کنه. از آنجایی که داده ‌های زنجیره ‌های بلوکی لحظه به لحظه رشد می‌ کنن، الگوریتم‌ های داده ‌های هوش مصنوعی می‌ تونه روی داده‌ های بلاک چین نیز اجرا بشه تا به‌ طور خودکار، داده‌ هایی رو که برای استفاده در آینده مورد نیاز نیست، حذف کنه. در ضمن با استفاده از هوش مصنوعی در بلاک چین، می تونیم موانع رو از میان بر داریم، سرعت رو افزایش بدیم و و کارایی رو بهتر کنیم. در نتیجه می تونیم ارزش بیشتری برای مراحل کسب و کارها ایجاد کنیم در واقع می تونیم با ترکیب کردن هوش مصنوعی در قراردادهای هوشمند یک شبکه ای از زنجیره بلوکی ایجاد کنیم که از این طریق، اختلافات بهتری رو حل کرده و پایدارترین روش ها را ایجاد کنیم.  در ضمن فناوری هوش مصنوعی می‌ تونه سیستم‌ های یادگیری غیرمتمرکز جدیدی مانند یادگیری فدرال یا تکنیک‌ های جدید اشتراک‌ گذاری داده را معرفی کنه که در نهایت منجر به کارایی بیشتر سیستم می شه. 

هوش مصنوعی و بلاک چین

•    حریم خصوصی و بازارهای جدید

با تمرکز بر روی داده ها، می تونیم روشی برای فروش ایجاد کنیم که در نهایت بازار داده ها ایجاد می شه. با ترکیب هوش مصنوعی در بلاک چین می تونیم به شرکت های بزرگ کمک کنیم تا حریم خصوصی کاربران رو حفظ کنه در شبکه های بلاک چین از الگوریتم هایی استفاده می شه که می تونیم پردازش رو بر روی داده های بلاک چین به صورت مستقیم انجام بدیم و از این طریق کنترل کاملی بر روی داده ها داشته باشیم. الگوریتم های هومو مورفیک مواردی هستش که با استفاده از اون ها می تونیم عملیات را مستقیماً روی داده های رمزگذاری شده انجام بدیم و یا با اجرای الگوریتم های، رمزگذاری Homomorphic ارتقاء بیشتری برای صیانت از فضای مجازی و امنیت کاربران بدیم. یعنی کاربران کنترل کاملی روی داده های خود داشته باشن و در ضمن  می تونن از فروش داده های خود توسط شرکت ها جلوگیری کنن. 

•    ذخیره سازی داده ها

در ادامه مبحث، مزایای ترکیب هوش مصنوعی در بلاک چین، توجه داشته باشین که، بلاک‌ چین ‌ها به عنوان مکانی برای ذخیره و نگهداری اطلاعات مهم مورد استفاده قرار می گیرن. یک شبکه غیرمتمرکز از اعتبارسنجی‌ ها می ‌تونه به اطمینان از درستی داده ‌ها و بازدارندگی عوامل مخرب یا افراد با نفوذ از تغییر ورودی ‌های پایگاه داده کمک کنه. علاوه بر این، بلاک چین‌ های ترکیبی، کسب ‌وکار‌ها رو قادر می‌ کنه تا اجزای بلاک چین خصوصی و عمومی را برای توسعه سیستم‌ های آماده سازمانی سفارشی‌ سازی کنن.

همانطور که میدونین، می تونیم طبقه‌ بندی‌ ها و الگوهای جدید ایجاد شده توسط هوش مصنوعی رو بر روی یک زیرساخت غیرمتمرکز زنجیره بلوکی بررسی نموده و صحت آن ها را تأیید کنیم و از اون در هر کسب و کاری که با مصرف کننده مواجه هست، مانند معاملات خرده فروشی استفاده کرد. داده های به دست آمده از مشتریان از طریق زیرساخت بلاک چین می تونه برای ایجاد اتوماسیون بازاریابی از طریق هوش مصنوعی استفاده کرد. در ضمن بلاک چین برای ذخیره داده های بسیار حساس و شخصی، فوق العاده کاربردیست. علاوه بر این، وقتی که با هوش مصنوعی پردازش می شه، می تونه ارزش و راحتی بیشتری هم اضافه کنه. سیستم مراقبت های بهداشتی هوشمند که تشخیص های دقیق را بر اساس اسکن ها و سوابق پزشکی انجام میدن نمونه خوبی از این هستش. 

امروزه از هوش مصنوعی و بلاک چین چگونه استفاده می‌شود؟

امروزه از هوش مصنوعی و بلاک چین

در این قسمت از مقاله، قصد داریم به این سوال پاسخ بدیم، که امروزه از هوش مصنوعی و بلاک چین چگونه استفاده می‌شود؟ همانطور که می دونین، ترکیب دو فناوری قدرتمند مانند هوش مصنوعی و بلاک چین راه ‌های زیادی را برای مشاغل در همه جا باز کرده. در حال حاضر، بخش مراقبت ‌های بهداشتی یکی از بهترین کاربرد‌های بلاک چین و هوش مصنوعی هست. بلاک چین و هوش مصنوعی به متخصصین پزشکی کمک می‌ کنه تا اطلاعات بیمار را مدیریت کنین. به طور کلی می تونیم بگیم که، به شفاف سازی روندهای درمان و حمایت از نیازهای کاربر، دسترسی راحت به داده های بیمار، از جمله کاربردهای ترکیب هوش مصنوعی در بلاک چین هست. با داده های بیمار در بلاک چین، می تونیم روند بهتری در مراقب های بیمار داشته باشیم. علاوه بر این، هوش مصنوعی و بلاک چین از بهینه ‌سازی زنجیره تأمین و حفاظت از حریم خصوصی برای داده‌ های بیمار پشتیبانی می‌ کنن. 

با زنجیره تامین در سرتاسر دنیا، می تونیم از نسخه های کاغذی، به بستری غیرمتمرکز و هوشمند دیجیتالی منتقل بشیم و از این طریق فرصت های جدیدی را شناسایی کنیم. به عنوان مثال می تونیم یک تولید کننده داده های انتشار کربن را در سطح محصول یا قطعات آن ردیابی کنیم و از این طریق هوشمندی را به تلاش های کربن زدایی مجموعه اضافه کنیم. بلاک چین ‌ها از دفتر کل غیرقابل اعتماد برای دیجیتالی کردن چندین فرآیند مبتنی بر کاغذ در ارتباط با هوش مصنوعی استفاده می‌ کنن. علاوه بر این، سازمان‌ ها ممکنه به لطف هوش مصنوعی و بلاک چین، اتوماسیون و هوشمندی را برای برنامه‌ های مختلف اضافه کنن.

هوش مصنوعی و بلاک چین به شرکت ‌ها این امکان رو میده تا ایجاد آیتم‌ های جدید را خودکار کرده و بسته به داده‌ های مشتری تنظیمات رو انجام بدن. شرکت‌ ها ممکنه، با حذف بسیاری از موانع، سرعت سیستم مدیریت و تجزیه و تحلیل داده را افزایش بدن. از دیگر کارایی هایی که با ترکیب هوش مصنوعی در بلاک چین بدست میاد، ایجاد اعتماد و حذف بروکراسی های چند جانبه و افزایش سرعت تراکنش هاست. به عنوان مثال در روند وام، مدارک بسیاری مورد نیازه که، با استفاده از هوش مصنوعی می شه دسترسی راحت تری به سوابق درخواست کننده وام داشت. به همین روش هم می تونیم نسبت به بانکداری سنتی، نسبت به دریافت یا پرداخت وام اقدام کنیم.

آینده هوش مصنوعی و بلاک‌ چین

آینده هوش مصنوعی و بلاک‌ چین

در مقاله، تاثیر هوش مصنوعی در بلاک چین، ما قصد داریم در این مبحث شما رو با آینده هوش مصنوعی و بلاک‌ چین اشنا کنیم. بهتره بدونین که، جفت شدن این دو تکنولوژی توجه بسیاری از سوی دولت‌ ها در سرتاسر جهان به خود جلب کرده. یکی از اصلی ‌ترین اهداف آن ها تبدیل شدن به قطبی مرکزی برای ابداعات نوین در این حوزه‌ هاست. بسیاری کشورها در این راستا قوانینی تصویب کردن و یا دست به اقداماتی برای تسهیل توسعه هوش مصنوعی و بلاکچین زدن تا سرعت پیشرفت در این زمینه رو بالا ببرن. ایالات متحده قانونی برای تسهیل سرمایه‌گذاری روی هوش مصنوعی تصویب کرده و امارات متحده عربی برنامه ‌ای ملی برای ارائه بورسیه در رشته‌ های مرتبط با این حوزه به کار گرفته. حتی جمهوری مالت نیز اقدامات جاه‌ طلبانه‌ ای در جهت تبدیل شدن به مقصد برتر این دو حوزه انجام داده. این دو فناوری احتمالاً در زمینه پزشکی بیشترین نقش را ایفا می کنه. بلاک چین و هوش مصنوعی، به عقیده بسیاری از کارشناسان، ممکنه به افزایش دقت مطالعات بالینی و غربالگری کمک بکنه. این فناوری می‌ تونه به ایجاد یک چارچوب غیرمتمرکز برای مدیریت داده ‌ها، نگهداری سوابق و زنجیره تأمین مراقبت ‌های بهداشتی کمک کنه. از نظر اتوماسیون، بلاک چین و هوش مصنوعی ممکنه تعدادی از بخش‌ ها رو به هم بزنه. زمینه‌ هایی که امروزه به درک انسان نیاز دارن ممکنه به زودی منسوخ بشن. بنابراین، بلاک چین و AI می‌ تونن شخصیت بازار کار و به کلی تغییر بدن. 

آینده هوش مصنوعی و بلاک‌ چین

ضمنا خالی از لطف نیست بدونین که، Matt Turck در مقاله خود نوشته، در 15 سال گذشته توسط سرویس‌ های اجتماعی، تلفن همراه و سرویس‌ های ابری تعریف شده بود. هوش مصنوعی، بلاک چین و اینترنت اشیا یک قابلیت جدید برای توسعه سرویس‌ های اجتماعی، تلفن همراه و ابر هست. این فناوری‌ ها هنوز بسیار نوظهور هستن، اما تأثیر بالقوه اون ها بسیار گسترده هست. به همان روشی که توسعه سرویس ‌های اجتماعی، موبایل و سرویس ابر باعث به وجود اومدن بسیاری از شرکت ‌های بزرگ امروزی شد مثلا،Spotify ،Airbnb، توییتر، فیس بوک، Uber و غیره، پس می تونیم حدس بزنیم که، طی ۱۰ تا ۱۵ سال آینده شاهد موفقیت زیاد هوش مصنوعی، بلاکچین و IoT ( اینترنت اشیا) خواهیم بود.

پیش‌ بینی شده سود بالقوه این دو تکنولوژی در آینده ‌ای نچندان دور میلیاردها دلار باشه. گارتنر (Gartner)یک شرکت بین المللی تحقیقاتی در زمینه تکنولوژی، ارزش کسب و کاری خلق شده توسط هوش مصنوعی را تا پایان سال 2022 رقم شگفت ‌انگیز 3.9 تریلیون دلار تخمین زده. این در حالی که، برخی پیش بینی می‌ کنن بازارهای بلاک چین تا سال 2023 ارزشی حدود 23 میلیارد دلار داشته باشه. آنچه که به پیش ‌بینی این رشد شگرف، باعث می شه  پذیرش و به کارگیری بیشتر و همچنین کاربردهای بالقوه ‌ای هست که در هر دو حوزه به وجود اومده.

جمع بندی و نتیجه گیری

ما در این مقاله، سعی کردیم در مورد تاثیر هوش مصنوعی در بلاک چین، اطلاعات جامع و کاملی رو در اختیارتون قرار داده و سطح دانش علمی و فنی تون رو در این زمینه بالا ببریم. همانطور که می دونین، دو تکنولوژی هوش مصنوعی و بلاک چین به تنهایی نواقص زیادی دارن اما اگر این دو فناوری با یکدیگر ترکیب بشن، نقاط ضعف همدیگر را تا حد زیادی پوشش میدن و در  ضمن باعث قدرتمندتر شدن یکدیگر می‌ شن. در این مقاله با مزایای ترکیب این دو تکنولوژی آشنا شدیم و می‌ تونیم بگیم که تا ۵ سال آینده، ما شاهد تحولی عظیم در اکثر صنایع خواهیم بود. تنها چیزی که برای تحقق این امر لازمه، پذیرش مردم و ساده شدن کار با این دو تکنولوژی تحول آفرین هست. ترکیب این دو فناوری پیشرفته به ایجاد ابزار‌های هیجان ‌انگیز برای افزایش توانایی‌ های انسانی و بهینه‌ سازی فرآیند‌های تجاری،  توسعه سیستم‌ های هشدار اولیه برای بیماری گرفته تا شناسایی فرصت‌ های بازاریابی و ایجاد انیمیشن‌ ها کمک خواهد کرد. امیدواریم این مقاله مورد استفاده شما عزیران قرار گرفته باشه از این که در کنار ما بودین متشکریم. موفق و پیروز باشین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد تاثیر هوش مصنوعی در بلاک چین

در مورد تاثیر هوش مصنوعی در بلاک چین نظر دهید
سوال امنیتی :2+49 = ?