آموزش پیدا کردن NFT های خوب برای خرید

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "آموزش پیدا کردن NFT های خوب برای خرید"


  • 00:02 1403-02-09
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

 دنیای ارز دیجیتال پر از ارزهای مختلفی هستش که هرکدوم از اون ها، ویژگی های منحصر به فرد خودشون رو دارن. از این میان، NFT ها یا توکن های غیرقابل تعویض به یکی از مهم ترین و محبوب ترین ارزهای دیجیتال تبدیل شدن. مورد مهمی که در مورد ان اف تی ها وجود داره اینه که باید بهترین نوع این توکن هارو پیدا کنن تا بتونین به بازدهی خوبی از اون ها برسین.

با توجه به تحقیقات شرکت اوپن سی که یکی از بزرگترین مارکت های توکن NFT هستش، بیش از 80 درصد از توکن هایی که در بازار وجود داره از نوع کلاهبرداری هستن. به همین دلیل، آموزش و یادگیری نحوه پیدا کردن NFT های خوب اهمیت خیلی زیادی داره.

در این مقاله، سعی داریم شما رو با آموزش پیدا کردن بهترین NFT ها برای خرید آشنا کرده و در مورد روش های شناسایی بهترین نوع این توکن ها، توضیحاتی ارائه بدیم تا بتونین به اطلاعات کاملی در این مورد دست پیدا کرده و از خریداری توکن های غیرقابل تعویض کلاهبرداری دوری کنین.

نحوه شناسایی NFT های سودآور

نحوه شناسایی NFT های سودآور

برای اینکه بتونین بهترین نوع NFT های سودآور رو انتخاب کنین به عوامل مختلفی مثل قیمت کف توکن ان اف تی، تعداد مالکان اون، حجم معامله و ارزش بازار توجه کرده و اون ها رو مورد بررسی قرار بدین. علاوه بر این می تونین شبکه های اجتماعی مربوط به توکن ها، وب سایت پروژه ان اف تی، رهبران و تیم توسعه دهنده پروژه و شهرت اون ها رو هم مد نظر قرار بدین.

مقاله پیشنهادی: NFT چیست؟

قوانین انتخاب بهترین نوع NFT

برای انتخاب بهترین نوع NFT باید از چهار قانون اصلی پیروی کنین تا بتونین به سوددهی خوبی رسیده و متحمل ضرر نشین. این چهار قانون عبارتند از :

•    تحقیق در مورد NFT ها با استفاده از ابزار های خاص
•    صحبت با کارشناسان
•    سرمایه گذاری بر روی NFT های قابل اعتماد
•    عدم سرمایه گذاری زیاد

همونطور که گفته شد بیش از چند درصد از توکن های غیرقابل تعویض، از نوع توکن های تقلبی هستن. مطمئنم براتون سوال پیش اومده که چطور میتونین توکن های تقلبی رو از توکن های اصلی تشخیص بدین. خب بیاین بریم ادامه مقاله تا با روش های شناسایی توکن ها و پروژه های تقلبی آشنا بشیم.

روش های تشخیص توکن ها و پروژه های کلاهبرداری از اصلی 

روش های تشخیص توکن ها و پروژه های کلاهبرداری از اصلی 

قبل از خرید NFT ها، باید نسبت به تقلبی بودن و یا اصل بودن اون توجه داشته باشین. پروژه های NFT متفاوت هستن به خاطر همین هرکدوم ویژگی های منحصر به فرد خودشون رو دارن. یادتون باشه قبل از خریداری توکن غیرقابل تعویض، ابتدا تیک تایید فروشنده رو بررسی کنین.

همونطور که گفته شد شرکت اوپن سی یکی از بزرگترین مارکت های توکن NFT هستش. تاییدیه شرکت اوپن سی، معتبر بودن فروشنده رو نشون می ده. اگه تیک رو دیدی یعنی میتونین به فروشنده اعتماد کنین. اما ممکنه این نشونه در حساب کاربری مشاهده نشه. در این روش میتونین از طریق زیر نسبت به بررسی توکن اقدام کنین:

بررسی و چک حساب توییتر: توییتر یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی هستش که بیشتربرروی مسائل تجاری و اقتصادی حرکت می کنه. شما می تونین اخبار مربوط به توکن ان اف تی رو از توییتر دنبال کنین. در این روش تعامل کاربر ها با پست های ان اف تی رو بررسی کنین. تمامی نظرات رو مد نظر قرار بدین.

ویدیوی پیشنهادی: آموزش ساخت NFT

بررسی حجم معامله ارز ان اف تی: بررسی حجم معامله یکی از بهترین روش ها برای شناسایی توکن های تقلبی از توکن های اصلی هستش. هر ارزی که بالاترین حجم معامله رو داشته باشه یعنی از نوع توکن های اصل و هر کدوم که کمترین حجم معامله رو داشته باشه از نوع توکن های تقلبی هستش.

پیوست به دیسکورد: دیسکورد پلتفرمی هستش که تمامی طرفداران توکن ان اف تی در اون جمع شدن. شما می تونین به دیسکورد پیوسته و از این طریق با سایر اعضای جامعه در تعامل بوده و برای کسب اطلاعات بیشتر، گفت و گو کنین.

علاوه بر تمامی این روش ها، می تونین از سایت های پرفروش ان اف تی ن استفاده کنین. خب بهتره بریم ادامه مقاله و سایت های پرفروش NFT رو معرفی کنیم.

سایت های پرفروش NFT

•    آشنایی با NFTbank.ai

برنامه و یا سایت NFTbank.ai، از جمله سایت هایی هستش که می تونیم از این طریق سود و زیان NFT رو مورد بررسی قرار بدیم. این سایت برامون در انتخاب توکن NFT کمک می کنه.

•    آشنایی با سایت rarity tool

از این سایت برای ردیابی و پیگیری ان اف تی های کمیاب استفاده میشه. استفاده از این برنامه رایگان هستش و به شما کمک می کنه تا بهترین نوع توکن NFT رو انتخاب کنین.

•    آشنایی با سایت dune analytics

این سایت، قیمت کف و تمامی آمار مربوط به NFT ها رو نشون میده.

 آشنایی با سایت dune analytics

روش های انتخاب بهترین نوع NFT

•    پیگیری NFT های کمیاب

یادتون نره که دنبال NFT های کمیاب باشین. درست مثل دنیای واقعی، هرچقدر یه چیز کمیاب باشه قیمت اون هم بالاتره.

مقاله پیشنهادی: مجموعه NFT میمون های کسل چیست؟

•    بررسی تاریخچه معاملات فروشنده

بررسی تاریخچه و میزان فروش های قبلی فروشنده ها می تونه در انتخاب بهترین نوع توکن NFT به ما کمک کنه. یادتون نره قیمت قبلی و قیمت فعلی توکن ها رو با هم مقایسه کنین. با استفاده از سایت هایی مثل coinmarketcap، می تونین به داده های مربوط در مورد تاریخچه معامله های فروشنده ها و توسعه دهنده ها، اطلاعاتی به دست بیارین.

•    فعالیت در توییتر

همونطور که در بخش قبل هم بهش اشاره کردیم، توییتر یکی از بهترین شبکه های اجتماعی هستش که می تونین از اون اطلاعات خیلی خوبی به دست بیارین. در واقع شبکه توییتر بستری هستش که تیم های توسعه دهنده این نوع توکن از اون برای معرفی NFT هاشون استفاده می کنن.

جالبه بدونین با استفاده از این روش می تونین بدون تبلیغات، اعتبار و کیفیت پروژه رو مورد بررسی قرار بدین.

نحوه خرید NFT

در بخش قبل شما رو با نحوه خرید توکن ان اف تی آشنا کردیم. حالا در این بخش می خوایم به توضیح هریک از موارد و یا قوانین اصلی در انتخاب NFT پرداخته و به طور کامل با این موارد آشنا بشیم.

1.    سرمایه گذاری روی ارز های محبوب

یادتون باشه بهتره روی ارزهای سرمایه گذاری کنین که بهشون علاقه دارین. علاقه به داشتن توکن های محبوب، اولین قدم برای انتخاب بهترین نوع اون هستش.

2.    انجام تحقیقات

بعد از انتخاب NFT مناسب، در موردش تحقیق کنین. موقع تحقیق در مورد تیم توسعه و جامعه توکن مورد نظر هم اطلاعاتی به دست بیارین.

3.    پیدا کردن NFT های سوداور

از انجمن های NFT با رهبران و افرادی با انگیزه و فعال در انتخاب بهترین نوع NFT می تونه کمک بزرگی باشه.

4.    عدم سرمایه گذاری زیاد

بهتره موقعیت و هدفتون رو به عنوان یه نیاز ببینین. در این صورت سرمایه گذاری بیهوده انجام نمی دین. یادتون باشه اگه بیش از حد سرمایه گذاری کنین، ممکنه همه داراییتون رو از دست بدین.

نحوه فروش توکن NFT

نحوه فروش توکن NFT

برای فروش توکن NFT، توکن محبوب رو در بازار مورد نظر آپلود کنین. مطمعن بشین که بازار از بلاک چینی حمایت می کنه که NFT براساس اون ساخته شده. توکن رو با قیمت ثابت برای فروش ارسال کرده و یا اون رو از طریق حراجی به فروش برسونین.

یادگیری بررسی ارزش خریداری توکن NFT

قبل از اینکه توکن ان اف تی خودتون رو خریداری کنین، در مورد اون اطلاعات کاملی به دست بیارین. قبل از خرید توکن، نمودار هفته گذشته و ماه گذشته رو مورد بررسی قرار بدین. بالاترین و پایین ترین قیمت NFT رو مد نظر قرار بدین.

سخن پایانی

توکن NFT یکی از محبوب ترین ارزهای بازار دیجیتال هستش که طرفداران بسیار زیادی داره. شناسایی بهترین نوع توکن غیرقابل تعویض برای جلوگیری از خرید احتمالی توکن های تقلبی و کلاهبرداری اهمیت خیلی زیادی داره. اگه نتونین از روش های درستی برای انتخاب بهترین نوع توکن برای خرید استفاده کنین، دچار ضرر زیادی میشین.
در این مقاله سعی کردیم شما رو با  آموزش پیدا کردن NFT های خوب برای خرید و همچنین نحوه شناسایی توکن های اصل از توکن های تقلبی آشنا کنیم تا بتونین بهترین انتخاب رو در این مورد داشته باشین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد آموزش پیدا کردن NFT های خوب برای خرید

در مورد آموزش پیدا کردن NFT های خوب برای خرید نظر دهید
سوال امنیتی :7+51 = ?