7 کیف پول برتر NFT در سال 2022

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "7 کیف پول برتر NFT در سال 2022"


  • 16:02 1403-02-12
  • زمان مطالعه: 9 دقیقه

7 کیف پول برترNFT رو در این مقاله قراره به شما توضیح بدیم. توکن های غیر قابل تعویض یا همان non-Fungible Token (NFT) به دارایی های دیجیتالی میگن که به صورت نوعی رمز ارز ارزشگذاری میشن. NFT ها قابل جمع کردن هستند، دقیقا مثل آثار هنری. همچنین مثل آثار هنری در طی گذشت زمان ارزش خودشونو از دست نمیدن. 

اهمیت NFT از اون جهت بیشتر مشخص میشه که مثل ارز مستقیما قابل معامله و داد ستد نیست چرا که هیچ دو NFT ای مشابه هم نیستند و دقیقا به همین دلیل غیر قابل تعویضن. این به این معنیه که هر NFT منحصر بفرده و هیچ شباهتی بین دو NFT وجود نداره. این تفاوت بارزی بین NFT و سایر رمز ارزهاست.

با توجه به اطلاعات بالا میشه فهمید که NFT فقط یک دارایی با ارزش مشخص نیست و شامل اطلاعات مشخصی میشه. این ویژگی سبب تبدیل شدن این بستر به جایگاه مناسبی برای هنر دیجیتال، فایل موسیقی، ویدیو و ... میشه.
و اما یکی دیگه از تفاوت های رمز ارزهای دیگه با NFT در اینه که همواره ارزش یک واحد از ارز دیجیتال با واحد دیگه کاملا برابر در حالی که در NFT اینگونه نیست، همونطور که هرگز نقاشی ونگوک با یک نقاش تازه کار برابر نیست.

7 کیف پول برترNFT در سال 2022

NFT کاربرد های زیادی داره که کمی در این مورد توضیح می دیم و سراغ معرفی 7 کیف پول برتر NFT در سال 2022 می رویم.

ازفناوری NFT برای حق کپی رایت آثار هنری دیجیتال استفاده میکنن. از اونجایی که در این فناوری واسط ها حذف میشن، سود هنرمندان بیشتر میشه و مشتری ها و علاقه مند ها هم طبق ارزش واقعی آثار ازشون بهره مند میشن و دلال های هنری هم دیگه بهره ی مالی ندارن و همین باعث میشه عدالت خاصی بین هنرمندان دیجیتال حاکم باشه و طی گذشت زمان ارزش واقعی محصول هنری، حفظ و ارتقا پیدا کنه و اینطور که به نظر میاد آینده ی هنر دیجیتال با این فناوری گره خورده.

7 کیف پول برترNFT در سال 2022

برای سهولت شما جهت مقایسه و در نهایت گزینش کیف پول مناسب موارد استفاده و سرمایه گذاری هنریتون به معرفی کیف پول های برتر پرداختیم.

1.    Metamask(متامسک) :

متامسک توسط شرکت کانسن سیس توسعه یافته و تحت حمایت اتریومه، بی شک بهترین کیف پول NFT برای هنرمندها محسوب میشه.

Metamask(متامسک)

در ابتدا متامسک فقط یک افزونه مرورگرجهت اتصال مستقیم به برنامه های غیر متمرکزی مثل برنامه های مرتبط با NFTها بود. اما با گذشت زمان نسخه ی گوشی های هوشمند توسط کانسن سیس عرضه شد و با رابط کاربری ساده ای که داشت توجه ها رو به خودش جلب کرد که جهت جمع آوری و مدیریت توکن های NFT و تعامل با بقیه ی برنامه های غیر متمرکز مورد استفاده قرار گرفت.

با استفاده از متامسک شما می تونید کیف پول NFT بسازید و توکن هایی که دارید ضرب و معامله کنید. البته با این کیف پول ها می تونید با سایر پلتفرم هایی که مبتنی بر اتریوم هستن هم ارتباط برقرار کنین.

کانسن سیس(ConsenSys) به رهبری آرون دیویس، یک شرکت تولید و عرضه کننده نرم افزار های مبتنی بر وب هست که به توسعه ی برنامه و ابزارهای تحت پوشش اتریوم کمر بسته.
بر خلاف عرف اول سراغ معایب این کیف پول می ریم چرا که معتقدیم مزایا اجازه ی نگرش درست به معایب رو نمیده.

معایب کیف پول متامسک (Metamask):

•    هنوز نگرانی هایی در مورد قابل شناسایی بودن اطلاعات به اشتراک گذاری شده، به قوت خودش باقی مونده و متامسک نتونسته این نگرانی ها رو رفع کنه.

•    ورژن های فیک زیادی از کیف پول متامسک در اینترنت موجوده و باید با احتیاط و از منابع نسبتا معتبری اقدام به دانلودش کنین.

مزایای کیف پول متامسک(Metamask):

•    رابط کاربری بسیار اسان و مناسب تمام کاربرها .

•    راه اندازی و نصب و استفاده اسان با کمترین دانش اولیه.

•    دارای مرورگر داخلی جهت کاوش در برنامه های NFT و DeFi(امور مالی غیر متمرکز).

•    پشتیبانی از انتقال مستقیم توکن های ERC-20 از آدرسی به آدرس دیگر .

•    امکان ایجاد و جا به جایی بین چند آدرس ETH .

علاوه بر تمام موارد بالا با استفاده از متامسک، تغییر آدرس های اتریوم و انتقال توکن هایی با استاندارد ERC-721 به طور مستقیم آسونه و این شاید یکی از مهمترین مزایای این کیف پول محسوب بشه.
اینطور که بنظر میاد، با وجود معایب حل نشده ی متامسک، مزایاهایی که داره همچنان اونو به یکی از بهترین گزینه های کیف پول NFT هست. توصیه میکنیم مقاله مجموعه NFT مشتقه چیست؟ ما رو هم مطالعه کنین.

2.    انجین ولت (Enjin wallet):

یکی از محبوب ترین و پر کاربرد ترین کیف پول های موجودNFT، کیف پول انجین هست که به بررسی اون می پردازیم.

انجین ولت (Enjin wallet)

انجین یکی از پیشرو های حوزه ی بازی NFT هست. بنیان گذاران شرکت انجین، ماکسیم بلاگف و ویتک رادومسکی هستن که اصلی ترین هدفشون از تاسیس این شرکت، ایجاد پلتفورم بازهای مدرن کریپتو بود.

شرکت انجین علاوه بر اینکه از ذخیره ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کنه، برای خرید و فروش بستر بسیار خوبی رو فراهم کرده و رمز ارز اختصاصی ENJ رو جهت این کار ارائه کرده.

یکی دیگه ازویژگی های متمایز کننده انجین از سایر رقیب هاش، همکاری با سامسونگه. کیف پول انجین به عنوان یک کیف پول بلاک چینی در گوشی های galexy s10 به صورت پیش فرض ادغام شده. قبل از اینکه مزایا و معایب این کیف پول رو بررسی کنیم بهتره به اصلی ترین شعار این کیف پول یعنی: امن ترین کیف پول جهان، اشاره کنیم.

معایب کیف پول انجین(Enjin):

•    انجین صرفا نسخه ی تلفن همراه ارائه کرده.

•    فقط از NFT و برنامه های غیر متمرکز و دارایی های مبتنی بر اتریوم پشتیبانی میکنه.

مزایای کیف پول انجین(Enjin): 

•    رابط کاربری بی نظیر و جذاب.

•    قابلیت خرید و فروش و تبدیل ارز در مارکت اختصاصی انجین.

•    پشتیبانی قدرتمند و راهنمایی سریع مشتریان.

•    دارای قابلیت های امنیتی پیشرفته ای مثل قفل خودکار و احراز هویت بیومتریک.

3.    کیف پول آلفا(Alphawallet):

یکی از کیف پول هایی که لیاقت حضور در لیست بهترین کیف پول ها را دارد، قطعا آلفا والت هست.

ویکتور ژانگ، جیمز براون و وی وو ژانگ بنیان گذاران این شرکتن که با تجربه های بسیار زیادی که در حوزه آلت کوین ها دارن، حضور قدرتمندی در حوزه ی کیف پول NFT دارن.

این کیف پول از برنامه های بلاکچینی باز مبتنی بر اتریوم هست که به طور مستقیم از برنامه هایی مثل کریپتو کیتیز، دراگونریوم، اوپن سی، چینجز آرنا و... پشتیبانی میکنه و قابلیت ایجاد و جمع آوری توکن های NFT رو داره. همین ویژگی ها باعث شده بستر مناسبی برای کلکسیونر ها باشه.

کیف پول آلفا از تمامی توکن هایی که قرداد هوشمند دارن پشتیبانی می کنه.

کیف پول آلفا(Alphawallet)

کیف پول آلفا همچنین قابلیت اتصال به تمام دارایی های بازی های مبتنی بر اتریوم داره.

رابط کاربری کیف پول آلفا سادس اما همه فهم نیست و ممکنه کمی سردرگم کننده باشه چراکه تنوع خیلی زیادی در ابزار های اوپن سورس یا همون متن باز داره که دستتونو باز گذاشته. مرورگر داخلی آلفا ولت دسترسی مستقیمی به بازار ها، بازی ها، و بقیه ی منابع میده. مقاله 6 پلتفرم برتر برای ساخت NFT هم می تونه برای شما مفید باشه.

در مورد امنیت آلفا والت که ممکنه دغدغه ی خیلی از کاربر ها باشه، باید بگیم امنیت کیف پول الفا قابل قبوله. آلفا والت با ارائه ی یک کد 12تایی به شما امکان بازیابی رو فراهم کرده.

معایب آلفا (AlphaWallet):

•    صرفا در گوشی همراه در دسترسه.

•    شامل NFTهای غیر اتریومی نمیشه.

مزایای آلفا (Alphawallet):

•    تمامی بازی ها و توکن های مبتنی بر اتریوم رو پشتیبانی میکنه.

•    مرورگر وب3 داخلیش امکان کاوش و استفاده از بقیه ی برنامه های DeFi و غیر متمرکز رو فراهم میکنه.

•    قابلیت همکاری با تمام بازی هایی بر پایه ی اتریوم رو داره.

4.    کوین بیس ولت(CoinbaseWallet):

یکی از مناسب ترین کیف پول هایNFT برای تازه کارها کیف پول کوین بیس هست و اونم بخاطر رابط کاربری خیلی ساده و همه فهمشه که مبتدی ها به سمتش هجوم آوردن و باعث مشهور شدن این کیف پول شدن.کیف پول کوین بیس ارسال و دریافت NFT روبه جای ادرسشون از نام کاربریشون انجام میده و همین موضوع اطمینان میده که تراکنش ها NFT انعطاف پذیرن، دقیقا مثل تراکنش ها انجام شده در PayPall.

کوین بیس ولت(CoinbaseWallet)

برایان آرمسترانگ در سال 2016 کوین بیس ولت رو تاسیس کرد. اون مهندس سابق Airbnb بود و از تجربه ی کسب کرده تو Airbnb استفاده کرد تا شرکت قدرتمندی در حوزه NFT ها بنیان گذاری کنه.

کوین بیس ولت به کاربراش امکان ذخیره سازی امن دارایی هاشونو میده و امکان کنترل کامل آثار هنر دیجیتالی رو هم در اختیار کاربر گذاشته تا با خیال راحت از کوین بیس ولت استفاده کنن.

کیف پول کوین بیس ولت از دسته ی کیف پول های غیر حضانتیه (Non-Custodia) و این یعنی مالک دارایی های موجود نیست.

صرافی درون برنامه ای که کوین بیس ولت داره از دارایی های مبتنی بر اتریوم پشتیبانی میکنه. لازم به ذکره که برای مبادلات کریپتویی صرفا از دارایی هایی که از EVM پشتیبانی میکنن قابل استفادن. یکی از ویژگی های کیف پول کوین بیس اینه که، کاربرای تمام پلتفرم ها میتونن ازش استفاده کنن. نسخه ی دسکتاپ این کیف پول، امکان مشاهده ی NFT های مرتبط با آدرس کیف پولشونو فراهم میکنه.

معایب کوین بیس(CoinbaseWallet):

•    صرفا از توکن های NFT مبتنی بر اتریوم پشتیبانی میکنه.

مزایای کوین بیس(CoinbaseWallet):

•    رابط کاربری ساده

•    پشتیبان گیری از تمام از کلید های خصوصی( امنیت بیشتر نسبت به اکثر کیف پول ها)

بنظر میاد کوین بیس هم مثل متامسک مزایای بیشتری نسبت به معایب موجودش داره و گزینه ی خوبی برای فعالیت در حوزه NFT هاست.

در ادامه ی بررسی 7 کیف پول برترNFT در سال 2022 به سراغ یکی از جذاب ترین گزینه ها برای هنرمند ها و کلکسیونر ها میریم.

5.    مث ولت (MathWallet):

یکی از کیف پول هایی که بیشترین شباهت را به متامسک دارد کیف پول مث است. این کیف پول از، بیشتر از 65 بلاک چین پشتیبانی میکنه به همین دلیل محبوبیت خیلی زیادی داره به طوری که بسیاری از فعالین اونو بهترین کیف پول NFT در جهان خطاب میکنن.

کیف پول مث در سال 2017 و توسط اریک یو تاسیس شد و با حمایت اندیکاتور های پیشرویی مثل المادا ریسرچ(Almada Research) و بایننس لبز(Binance Labs) به سرعت توسعه پیدا کرد و محبوبیت خاصی رو در طی سال های اخیر کسب کرده و آتیه روشنی رو براش پیش بینی میکنن. 

مث ولت (MathWallet)

معایب مث ولت(MATHwALLET):

•    مشکل استیکینگ در کاربران ios 

•    امکان بروز مشکل در نسخه های تلفن همراه

مزایای مث ولت(MathWallet):

•    پشتیبانی از چندین شبکه بلاک چینی 

•    امکان مبادله ی ارز های دیجیتال در بستر مث ولت

•    امکان ادغام با کیف پول های سخت افزاری مثل لجر.(این کار باعث تضمین امنیت آثار و دارایی شما میشه)

•    امکان همگام سازی تراکنش ها در چند دستگاه مختلف

نا گفته نمونه که این کیف پول در حال توسعست، به همین دلیل ممکنه مشکلاتی تو نسخه های اندروید و ios وجود داشته باشه ولی به مرور این مشکلات هم رفع میشن. پشتیبانی سریع و راهنمایی دقیق و رفع مشکل از ویژگی های بارز این کیف پول محسوب میشه به همین دلیل فعالیت در این کیف پول ریسک خاصی رو در پی نداره.

6.    تراست ولت (TrustWallet):

تراست ولت، کیف پولیه که بیش از 5 میلیون کاربر از سراسر دنیا داره و از محبوبیت خاصی بین کلکسیونر ها برخورداره.

ویکتور راچنکو این شرکتو راه اندازی کرد. تراست والت از حمایت و کمک برترین صرافی ارز دیجیتال جهان یعنی بایننس در زمینه های اداری و بازاریابی برخورداره. همین موضوع باعث بالارفتن اعتبار و کسب اعتماد این کیف پول شده.

راست ولت (TrustWallet)

اگه قصد نگهداری داده ها و توکن های غیر مثلی در یک فضای امن دارین، انتخابتون قطعا باید این کیف پول باشه. این فضا به شما اجازه میده لیستی از برنامه های غیرمتمرکز بازار هنری تهیه و نگهداری کنین.

تراست ولت از زنجیره های عمومی معتبر و معروفی مثل Ethereum Classic و Binance Smart Chain پشتیبانی میکنه. رابط کاربریه پیچیده ای نداره و فضای حاکم قابل فهم عمومه و مبتدی ها رو هم سردرگم نمیکنه ولی جذابیت خاصی هم نداره و ویژگی متمایز کننده ای براش محسوب نمیشه. ویدیوی آموزش نصب تراست ولت می تونه برای شما در این زمینه مفید باشه.

در مورد پشتیبانیش هم، چندان قابل رقابت با بقیه ی کیف پول ها نیست ولی از نظر امنیت حرف زیادی برای گفتن داره.

معایب تراست ولت(TrustWallet):

•    وابستگی به بایننس.

•    فقط از طریق گوشی همراه در دسترس است.

مزایای تراست ولت(TrustWallet):

•    دسترسی راحت به برنامه های NFT

•    پشتیبانی از بلاکچین های متنوع

•    از صرافی داخلی بهرمنده

•    کیف پول ارز دیجیتال و DeFiمحسوب میشه

وابستگی به بایننس از این جهت از معایب حساب میشه که، جهت گیری بی طرفانه ای نداره و محصولات وابسته به بایننس رو پیش از رقیبش یعنی اتریوم تبلیغ میکنه. این ممکنه برای شما عیب محسوب نشه.

7.    کیف پول کوینومی (Coinomi):

این کیف پول با پشتیبانی از بیشتر از 125 بلاکچین و با داشتن هر دو نسخه ی دسکتاب و گوشی همراه به عنوان یکی از بهترین کیف پول های NFT معرفی شده.

کوینومی در سال 2014 توسط جورج کیمیونیس با هدف ایجاد راه حل های امن برای برنامه های بلاکچینی راه اندازی شد.

جالبه بدونید که این شرکت فقط 20 کارمند داره و هیچ سرمایه گذاری خارجی هم صورت نگرفته. ویدیوی آموزش ساخت کیف پول کوینومی می تونه برای شما در این زمینه مفید باشه.

البته که این کیف پول از برنامه هایDeFi پشتیبانی میکنه اما کارمزدی از تراکنش ها در این کیف پول کم نمیشه و فقط کارمزدی تحت عنوان استخراج پویا مطرح شده.
همچنین کوینومی از بیت کوین و خیلی از آلت کوین ها پشتیبانی میکنه.

معایب کوینومی(Coinomi):

•    تحت قانون گذاری نیستش.

مزایای کوینومی(Coinomi):

•    امنیت بالا

•    سازگاری با خیلی از بلاکچین ها

•    نگرفتن کارمزد

جمع بندی نهایی:

با وجود اینکه ما 7 کیف پول برترNFT در سال 2022 رو بررسی کردیم و ویژگی های منحصز به فرد هرکدومو بیان کردیم، امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشه و بتونین نهایت استفاده رو ازش بکنین. در کل کیف پولی مناسبه که، امنیت بالا، رابط کاربری مناسب، دسترسی ساده و پشتیبانی سریع و قدرتمندی داشته باشه و سایر اهدافتون از فعالیت رو پوشش بده. از طرف دیگه باید تنوع در دسترسی به پلتفرم های دیگه و پشتوانه کیف پول هارو هم باید در نظر بگیرید.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد 7 کیف پول برتر NFT در سال 2022

در مورد 7 کیف پول برتر NFT در سال 2022 نظر دهید
سوال امنیتی :5+35 = ?