استیبل کوین تتر بهتر است یا BUSD

  • 13:02 1403-02-15
  • زمان مطالعه: 8 دقیقه

استیبل کوین تتر بهتر است یا BUSD؟؛ احتمالا شما هم موقع خرید ارز دیجیتال و مخصولا خرید دلار دیجیتال این سوال رو بارها از خودتون پرسیدین. با توجه استیبل کوین های متعددی که در بازار کریپتوکارنسی ها وجود داره، پیدا کردن بهترین گزینه ممکن، کار بسیار سختی شده؛ به همین دلیل قصد داریم که در این مطلب به مقایسه دو Stable Coin تتر و بایننس یو اس دی بپردازیم.

شاید در نگاه اول اینطور به نظر بیاد که تفاوتی بین استیبل کوین ها وجود نداره، اما واقعیت اینه که با مقایسه دقیق تر این رمز ارزها، متوجه تفاوت های بسیار بزرگ بین آن ها میشیم. به همین منظور در این مقاله شما را با فرق USDT و BUSD آشنا میکنیم. امیدواریم که بعد از مطالعه این مطلب بدونین که کدام استیبل کوین بهتر است؛ BUSD یا USDT؟ مطمئن باشید این مقاله در خرید تتر و BUSD به شما کمک خواهد کرد.

استیبل کوین تتر بهتر است یا BUSD

استیبل کوین چیست؟

برای اینکه بدانیم استیبل کوین تتر بهتر است یا BUSD؟ بهتر است که در ابتدا با ماهیت این دارایی ها آشنا بشیم و در مورد آن ها اطلاعات بیشتری را بدست بیاریم. برای همین منظور در ادامه بهتون شرح میدیم که stablecoin چیست؟ و از این دارایی ها برای چه منظوری استفاده میشه؟

استیبل کوین یا stablecoin به آن دسته از ارزهای دیجیتالی گفته میشه که قیمتی ثابت و پایدار دارند و توسط دارایی های دیگر پشتیبانی میشن. معمولا برای پشتیبانی این نوع ارزهای دیجیتال، از پول های فیات مخصوصا دلار آمریکا استفاده میشه. در حال حاضر محبوب ترین استیبل کوین هایی که در بازار ارزهای دیجیتال وجود داره، تتر (USDT)، دلار بایننس (BUSD) و یو اس دی کوین (USDC) می باشد.

همونطور که میدونین یکی از ویژگی های ارز دیجیتال اینه که نوسانات بسیار بالایی رو دارن؛ برای مثال اگر نمودار قیمت بیت کوین که معتبرترین ارز دیجیتال بازار است رو مورد بررسی قرار بدیم، افت و خیز های شدید این رمز ارز رو میبینیم. به همین دلیل، سرمایه گذاران در بازار ارزهای دیجیتال به دارایی هایی با قیمت ثابت و بدون نوسان نیاز دارن.

به کمک این دارایی ها، تریدرها میتونن در زمان های افزایش نوسانات بازار ارزهای دیجیتال، سرمایه خود را از بازار خارج کنن. همچنین به مک این توکن ها، انجام معامله در این بازار، شرکت در پروتکل های وام دهی، پرداخت هزینه های خدمات، نقد کردن دارایی ها و سرمایه گذاری مجدد، ساده تر شده.

 تتر به عنوان اولین استیبل کوین بازار ارزهای دیجیتال در سال 2014 عرضه شده و تا به امروز به عنوان با ارزش ترین استیبل کوین بازار است. این استیبل کوین از دلار آمریکا به عنوان پشتوانه استفاده میکنه و به همین دلیل قیمت آن همواره برابر با یک دلار است.

البته stablecoin هایی هم وجود دارن که از کالا برای پشتیبانی از ارزش خودشون استفاده میکنن. برای مثال رمز ارز پکس گلد (PAXG) همواره با وزن مشخصی از انس طلای جهانی برابر است. همچنین برخی از رمز ارزهای با قیمت ثابت، به وسیله یک سبد متنوع از انواع دارایی های دیجیتال پشتیبانی میشن.

 استیبل کوین چیست؟

مزایای استیبل کوین ها

حالا که با استیبل کوین ها آشنا شدیم، شاید بد نباشه که کمی هم در مورد مزیت های این دارایی های دیجیتالی صحبت کنیم. به طور کلی استیبل کوین ها در بازار ارزهای دیجیتال عبارت است از:

·    سرعت بالای تراکنش آن ها

·    دسترسی آنی به استیبل کوین ها

·    کارمزد بسیار پایین و منصفانه

·    نداشتن نوسان قیمتی و ثبات بالا

·    شفافیت معاملاتی و حسابرسی

·    امنیت بسیار بالا

استیبل کوین تتر چیست؟

در قدم بعدی برای بررسی این موضوع که استیبل کوین تتر بهتر است یا BUSD؟، باید رمز ارز تتر را بشناسیم و در مورد ان اطلاعات بیشتری کسب کنیم. برای این منظور قصد داریم که در این بخش بهتون توضیح بدیم استیبل کوین Tether چیست؟

تتر اولین استیبل کوین بازار ارزهای دیجیتال است که محبوبیت بالایی را در مقایسه با سایر stablecoin ها داره. این رمز ارز که با نماد USDT در بازار ارزهای دیجیتال معامله میشه، با پشتوانه دلار آمریکا به وجود آمده؛ به همین دلیل بسیاری از سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال این رمز ارز رو به عنوان دلار دیجیتال هم میدونن.

این استیبل کوین برای اولین بار در سال 2014 و توسط شرکت iFinex ایجاد شد. با توجه به پشتوانه دلاری این ارز دیجیتال، این رمز ارز از نظر قیمتی با دلار آمریکا نسبت یک به یک (1:1) دارد. هدف از ایجاد این رمز ارز، ایجاد توکنی پایدار و ارائه فرصت به سرمایه گذاران برای خروج موقت از بازار است.

در حال حاضر رمز ارز تتر به عنوان سومین ارز برتر بازار رمز ارزها است و در بین استیبل کوین ها بیشترین مارکت کپ را به خود اختصاص داده. با این وجود شک و شبهه های بسیاری در مورد حجم معاملات و پشتوانه این رمز ارز وجود داره؛ به طوری که در سال 2019 جنجال حقوقی و مشکلات بسیاری برای این ارز دیجیتال بوجود آمد.

 البته این جنجال ها در سال 2021 پایان یافت ولی کمپانی تتر مجبور به پرداخت جریمه شد. با این حال قیمت ثابت تتر همچنان پابرجاست. در حال حاضر مهمترین شبکه های عرضه کننده تتر، اتریوم (Ethereum) و ترون (Tron) می باشد.

 استیبل کوین تتر چیست؟

استیبل کوین دلار بایننس چیست؟

دلار بایننس یا BUSD، یکی دیگه از استیبل کوین های بسیار محبوب بازار ارزهای دیجیتال است که مورد توجه سرمایه گذاران و تریدرها قرار گرفته. مهمترین مزیت این استیبل کوین اینه که توسط صرافی بزرگ بایننس پشتیبانی میشه. این رمز ارز هم با پشتوانه دلار آمریکا ایجاد شده و هر واحد از آن برابر با یک دلار است.

نکته قابل توجه اینه که در هنگام توسعه و عرضه این استیبل کوین به بازار ارزهای دیجیتال، رمز ارز تتر وجود داشت و از جایگاه بسیار مناسبی در این بازار برخوردار بود. اما صرافی بایننس موفق شد با سیاست های درست خودش، BUSD رو به یکی از بهترین استیبل کوین های بازار ارز دیجیتال تبدیل کنه.

در حال حاضر دلار بایننس به عنوان یکی از پرکاربرد ترین استیبل کوین های بازار است و سرمایه گذاران زیادی ترجیح میدن این رمز ارز رو مورد استفاده قرار بدن. در حال حاضر این استیبل کوین در جایگاه هشتم بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته و به عنوان سومین استیبل کوین برتر بازار کریپتوکارنسی ها شناخته میشه.

یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده این رمز ارز تا این حد مورد توجه قرار بگیره و ره صد ساله رو در یک شب طی کنه، صرافی بایننس است. بعد از عرضه این رمز ارز، صرافی بایننس BUSD را با ارزهای دیجیتال، استیبل کوین ها و ارزهای فیات مختلفی جفت کرد.

با توجه به این که بایننس بزرگترین و برترین صرافی ارز دیجیتال جهان است و میلیون ها کاربر از سراسر جهان در آن عضو هستن، استیبل کوین دلار بایننس مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفت. اما سوال اصلی اینه که استیبل کوین تتر بهتر است یا BUSD؟ برای پاسخ دادن به این سوال در ادامه با ما همراه باشید.

 استیبل کوین دلار بایننس چیست؟

بررسی تفاوت Tether و Binance USD

برای اینکه بدونین کدام استیبل کوین بهتر است؟ باید در مورد فرق USDT با BUSD صحبت کنیم. آشنایی با تفاوت های بین این دو استیبل کوین به شما اجازه میده که برای انتخاب یکی از آن ها، راحت تر عمل کنید.

از نظر مارکت کپ یا ارزش بازار، استیبل کوین تتر در مقایسه با بایننس دلار برتر است. تتر در حال حاضر یکی از محبوب ترین و قدیمی ترین استیبل کوین های بازار ارز دیجیتال محسوب میشه. میزان تقاضا برای این رمز ارز به قدری بالاست که گاهی اوقات ممکنه حجم معاملات آن از بیت کوین هم بیشتر بشه.

البته با توجه به قابلیت ها و ویژگی های جدیدی که در استیبل کوین های جدید بازار ارزهای دیجیتال وجود داره، انتخاب بهترین استیبل کوین بازار ارزهای دیجیتال کار سختی شده است. از جمله این مزیت ها میتونیم به مواردی مثل پشتیبانی بهتر و بیشتر، سرعت بالاتر، شبکه های ارزان برای انتقال و. . . اشاره کنیم.

در حال حاضر بهترین گزینه برای کسانی که قصد دارن به جای دلار، استیبل کوین ها را هولد یا نگهداری کنن، رمز ارز تتر می باشد. اما برای فردی که قصد داره با استفاده از دلار دیجیتال به ترید بپردازد، بایننس دلار گزینه بهتری خواهد بود؛ مخصوصا اگر صرافی مورد استفاده او، بایننس باشه.

از دیگر تفاوت های مهمی که بین این دو استیبل کوین وجود داره میتونیم به مشکلات حقوقی تتر اشاره کنیم. متاسفانه اتفاقاتی که در سال 2019 افتاد و اتهامات وارد شده به رمز ارز USDT باعث شد این استیبل کوین تا حد زیادی اعتبار خودش رو از دست بده. درسته که جنجال های حقوقی این شرکت در سال 2021 و با پرداخت جریمه به اتمام رسید، اما همچنان تریدر هایی وجود دان که به اعتبار تترهای خودشون شک دارن.

در حال حاضر استیبل کوین بایننس یو اس دی میتونه به دلیل تاریخچه و اعتبار بهتر و امکانات پیشرفته تری که داره، میتونه یک رقیب جدی برای رمز ارز تتر باشه.

USDT یا BUSD؛ کدام استیبل کوین بهتر است؟

تتر و بایننس دلار، هر دو به عنوان بهترین استیبل کوین برای ایرانیان شناخته میشن؛ با این حال هنگام خرید استیبل کوین احتمالا شما هم به این موضوع فکر کرده باشین که استیبل کوین تتر بهتر است یا BUSD؟ با توجه به اینکه تا اینجا متوجه شدیم هر کدوم از این استیبل کوین ها چه ویژگی هایی را دارند و تفاوت بین آن ها چیست؟ انتخاب یکی از آن ها راحت تر خواهد بود.

یکی از مهمترین فاکتورها برای انتخاب بهترین استیبل کوین، شبکه های بلاک چینی است که از آن پشتیبانی میکنن. استیبل کوینی که به وسیله بلاک چین های مختلفی پشتیبانی شده باشه، به شما اجازه میده که از نظر سرعت و هزینه کارمزد، گزینه های بیشتری در دسترس داشته باشید. با توجه به این موضوع، رمز ارز BUSD از شبکه های کمتری در مقایسه با تتر پشتیبانی میکنه.

در صورتی که برای انتخاب استیبل کوین معیار شما ثبات باشه، باید بگیم که هر دو دارایی تا به امروز عملکرد خوبی را در زمینه حفظ ثبات خودشان داشته اند. به همین دلیل هر دو رمز ارز تتر و بایننس دلار از نظر ثبات قیمتی، ارزش برابری را دارند.

 USDT یا BUSD؛ کدام استیبل کوین بهتر است؟

یکی دیگه از معیارهایی که میتونین برای این منظور مورد بررسی قرار بدین، موجودی و حجم استیبل کوین ها است. منظور از حجم تعداد کل تریدها و نقدینگی تعداد کوین های موجود برای مبادله قیمتی است. معمولا هر چه قدر میزان نقدینگی افزایش پیدا کنه، حجم نقدینگی دارایی ها هم بیشتر میشه.

با توجه به اینکه استیبل کوین هایی که حجم معاملاتی بیشتری را دارند، راحت تر خرید و فروش میشن؛ اگه شما هم به دنبال خرید و فروش آنی و سریع دارایی های دیجیتالی خودتون هستشن، رمز ارز تتر گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

با این تفاسیر میشه این طور نتیجه گرفت که دادن یک پاسخ یکسان به همه کسانی که از ما میپرسن استیبل کوین تتر بهتر است یا BUSD؟، درست نخواهد بود. در واقع هر فرد باید با توجه به نوع کاربری و انتظاراتی که از استیبل کوین ها دارد، گزینه مناسبی را برای خود انتخاب کند. در این مقاله سعی ما هم این بود که شما را با این استیبل کوین ها بیشتر آشنا کنیم تا بتونید انتخاب مناسبی را در این حوزه داشته باشید.

جمع بندی و نتیجه

برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال، باید دارایی های خودتون رو به حالت دیجیتالی در بیارین که بهترین ابزار برای این منظور استیبل کوین ها هستن. در حال حاضر تعداد stablecoin های موجود در بازار ارزهای دیجیتال به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده و به همین دلیل پیدا کردن گزینه مناسب کار سختی شده. با توجه به اینکه تتر و بایننس دلار به عنوان دو مورد از بهترین استیبل کوین ها بازار هستن، بسیاری از افراد می پرسند که استیبل کوین تتر بهتر است یا BUSD؟

در این مقاله سعی کردیم که به این سوال پاسخ مناسبی را ارائه بدیم. اگه شما هم نمیدونید که کدام استیبل کوین بهتر است؟ این مقاله میتونه تا حد زیادی به سوالات شما پاسخگو باشه. توجه داشته باشین که بهترین استیبل کوین را باید با توجه به نوع انتظارات و کاربردی که قصد آن را دارید، انتخاب کنین

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد استیبل کوین تتر بهتر است یا BUSD

در مورد استیبل کوین تتر بهتر است یا BUSD نظر دهید
سوال امنیتی :7+54 = ?