4 مشکلی که کاربران ارزهای دیجیتال با آن مواجه هستند!

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "4 مشکلی که کاربران ارزهای دیجیتال با آن مواجه هستند!"


  • 10:02 1403-02-16
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

4 مشکلی که کاربران ارزهای دیجیتال با آن مواجه هستند! دوست دارین تا با این مشکلات آشنا بشین؟ شما هم در زمان فعالیت در بازار کریپتوکارنسی ها با مشکل روبرو شدین؟ می خواهین راه حل های برطرف کردن مشکلات بازار کریپتو رو یاد بگیرین؟ به نظر شما چه اتفاقی می افته که شخصی کوین هاش رو به آدرس اشتباهی بفرسته؟ آیا تراکنش های ارزهای دیجیتال می تونن تایید نشده باقی بمونن؟ چه اتفاقی می افته اگه تگ یا یادداشت ها مقصد فراموش بشن؟ زمانی که تراکنش رو با کارمزد کمی فرستادین باید چیکار کنین؟

چیزی که از آمار و ارقام میشه متوجه شد این هست که بازار ارزهای دیجیتال روز به روز طرفداران زیادی پیدا می کنه و به محبوبیت اون اضافی میشه. به نظر میرسه افزایش قیمت نجومی ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین و اتریوم باعث هجوم افراد بیشتری به این حوزه شده. این محبوبیت به قدری هست که تعداد زیادی از صرافی های بزرگ نمی تونن خدمات خودشون رو به صورت دائمی در اختیار کاربران خودشون قرار بدن. حجم تقاضا باعث به وجود اومدن این محدودیت ها شده. ما سعی می کنیم در این بخش از مباحث آموزش ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد بازار کریپتوکارنسی ها به شما ارائه کنیم و به بررسی مشکلات بزرگ ارزهای دیجیتال بپردازیم.

کریپتوکارنسی چیست؟

کریپتوکارنسی چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که کریپتوکارنسی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کریپتوکارنسی یا Cryptocurrency نوعی پول اینترنتی هست که با استفاده از رمزنگاری امنیتش تامین شده. کریپتوکارنسی در واقع از دو کلمه کریپتو به معنی رمزنگاری و کارنسی به معنی ارز یا پول دیجیتال هست و اولین و معروف ترین کریپتوکارنسی، بیت کوین هست. ایده پشت کریپتوکارنسی این هست که وسیله ای برای مبادله ارزی با عرضه محدود، مستقل از یه مرجع مرکزی مثل بانک یا دولت فراهم کنه.

جالب اینجاست که بدونین ارز دیجیتال هم اصطلاحی هست که برای کریپتوکارنسی به کار میره. برای درک اینکه اصطلاح ارز دیجیتال چیست، باید اول از همه بدونیم ارز دیجیتال نوعی پول مجازی هست که از طریق رمزنگاری حفاظت میشه و خرج کردن اشتباه یا تقلب در اون تقریبا غیرممکن هست. از رمزنگاری علاوه بر ایمن سازی و تایید تراکنش ها برای کنترل ایجاد واحدهای جدید انواع ارز دیجیتال هم استفاده میشه. این ارزهای رمزنگاری شده خاص در اصل همون رمزارزها هستن که به طور کلی به ارز دیجیتال شهرت پیدا کردن.

مقاله پیشنهادی: سرعت تراکنش یا مقیاس پذیری ارز دیجیتال چیست؟

4 مشکل بزرگ ارزهای دیجیتال چیست؟

4 مشکل بزرگ ارزهای دیجیتال چیست؟

از اونجایی که ارزهای دیجیتال مبتنی بر بلاک چین مثل بیت کوین در حال توسعه و محبوبیت هستن، رویای آزادی مطلق روز به روز دست یافتنی تر میشه. با این وجود، هنوز هم باید این توسعه و محبوبیت ادامه پیدا کنه و بیت کوین محبوب ترین، ارزشمندترین و امن ترین ارز دیجیتال هنوز راه زیادی برای طی کردن داره. 4 مشکل بزرگ در بلاک چین و ارزهای دیجیتال وجود داره که کاربران باهاشون روبرو هستن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی 4 مشکل بزرگ ارزهای دیجیتال بپردازیم.

  1. نوسانات قیمت

یکی از مشکلات بزرگی که کاربران ارزهای دیجیتال باهاش روبرو هستن، نوسانات قیمت ارز دیجیتال است. بیت کوین با کلمه نوسان نا آشنا نیست. با اینکه نوسان جزئی از تجارت هست، ولی برای حوزه کریپتو اصلا خوب نیست. ارزهای دیجیتال دارایی های نوظهوری هستن که نوسانات قیمتی زیادی دارن و همین نوسانات قیمتی باعث میشه تا خیلی از معامله گران و تریدرهای مبتدی ضرر کنند. البته توجه داشته باشین که شما اگه تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین قیمت رمزارزها رو پیش بینی کنین، می تونین از نوسانات قیمت رمزارزها سود هم به دست بیارین.

  1. امنیت ارزهای دیجیتال

یکی دیگه از مشکلات بزرگی که کاربران ارزهای دیجیتال باهاش روبرو هستن، مسئله امنیت هست. امنیت یه مسئله مهم برای ارزهای دیجیتال نیست، چون پروژه های بلاک چینی بارها از امتحانات امنیتی سربلند بیرون اومدن، ولی از اونجایی که ارزهای دیجیتال همینطور به صعود خودشون ادامه میدن، مسئله امنیت باید مورد توجه قرار بگیره. کلاهبرداری های زیادی در بازار کریپتوکارنسی ها اتفاق می افته که همین موضوع سرمایه گذاران و معامله گران بازار رو تهدید می کنه و باعث میشه تا سرمایه های خودشون رو از دست بدن.

  1. مقیاس پذیری

4 مشکل بزرگ ارزهای دیجیتال چیست؟

یکی دیگه از مشکلات بزرگی که کاربران ارزهای دیجیتال باهاش روبرو هستن، مقیاس پذیری بلاک چین ها و ارزهای دیجیتال هست. یکی از مواردی که در زمان انجام تراکنش و مبادلات ارزهای دیجیتال مورد توجه معامله گران و تریدرها قرار می گیره، مقیاس پذیری شبکه های بلاک چینی هست. مقیاس پذیری بلاک چین به معنی ظرفیت انجام تراکنش در شبکه های رمزنگاری شده هست. هرچقدر مقیاس پذیری شبکه ای بالا باشه، تراکنش های شما سریع تر انجام میشن و زودتر می تونین رمزارزهای خودتون رو ارسال و دریافت کنین. عوامل زیادی در مقیاس پذیری ارزهای دیجیتال تاثیر دارن که یکی از این عوامل افزایش تقاضا برای انجام تراکنش هست.

  1. انتخاب کیف پول ارز دیجیتال

یکی دیگه از مشکلات بزرگی که کاربران ارزهای دیجیتال باهاش مواجه هستن، انتخاب معتبرترین کیف پول ارز دیجیتال هست. بهتره بدونین کیف پول های زیادی در بازار کریپتوکارنسی ها وجود داره که هر کدوم از اون ها ویژگی های امنیتی خاص خودشون رو دارن و می تونین با بررسی این موارد معتبرترین و امن ترین کیف پول رو برای ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال مورد نظر خودتون انتخاب کنین. از جمله از ولت های معتبر می تونیم به کیف پول های سخت افزاری مثل لجر، ترزور، سیف پل و.... همچنین کیف پول های نرم افزاری مثل تراست ولت، متامسک، اتمیک ولت، کوینومی، بلو ولت و.... اشاره کنیم.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 4 مشکل بزرگی که کاربران ارزهای دیجیتال با آن مواجه هستند، اطلاعاتی در مورد کریپتوکارنسی یا ارزهای رمزنگاری شده به شما ارائه کنیم و به بررسی مشکلات بزرگ ارزهای دیجیتال بپردازیم تا با این موارد آشنایی داشته باشین و معاملات خوبی انجام بدین. همونطور که گفتیم، ارزهای دیجیتال نوعی دارایی های رمزنگاری هستن که مبتنی بر بلاک چین هستن و کلیه تراکنش ها و مبادلات ارزهای دیجیتال در بلاک چین انجام میشه. از جمله از مشکلات بزرگ ارزهای دیجیتال می تونیم به مقیاس پذیری، نوسانات قیمت و... اشاره کنیم.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد 4 مشکلی که کاربران ارزهای دیجیتال با آن مواجه هستند!

در مورد 4 مشکلی که کاربران ارزهای دیجیتال با آن مواجه هستند! نظر دهید
سوال امنیتی :7+76 = ?