بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در زمینه بلاک چین

  • 02:02 1403-02-15
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

تحصیل در رشته دانشگاهی بلاک چین و ارزهای دیجیتال؛ تجربه ارزشمند و چالش برانگیز! آیا می دونین بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در زمینه بلاک چین کدامند؟ آیا دوست دارین در زمینه بلاک چین و ارزهای دیجیتال تحصیل کنین؟ به نظر شما تحصیل در رشته دانشگاهی بلاک چین می تونه آینده کاری خوبی داشته باشه؟ چرا خودآموزی با ارزهای دیجیتال پیوند خورده؟ دانشگاه هایی که رشته تحصیلی بلاک چین رو به دانشجویان ارائه میدن، بر چه اساس یا معیاری رتبه بندی میشن؟

با رشد فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال در یه دهه گذشته، این اکوسیستم به شکل فزاینده ای پیچیده شده. به چالش های سیاست گذاری فکر کنین که باید از جنبه قانونی به اون ها رسیدگی بشه. مسائل زیست محیطی، برنامه های خلاقانه و وعده بازسازی جامعه به شکلی عادلانه تر. همه این دلایل باعث شده تا دانشگاه ها در چند سال اخیر بخشی از برنامه های خودشون رو به آموزش بلاک چین اختصاص بدن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در زمینه بلاک چین، اطلاعاتی در مورد رشته دانشگاهی بلاک چین به شما ارائه کنیم و به معرفی 5 مورد از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در حوزه بلاک چین بپردازیم.

آشنایی با رشته دانشگاهی بلاک چین

آشنایی با رشته دانشگاهی بلاک چین

با رشد صنعت بلاک چین، شاهد ایجاد دانشگاه آموزش بلاک چین بودیم. تعداد این دانشگاه ها روز به روز افزایش پیدا می کنه و الان رقابتی برای کسب رتبه های برتر بین این مراکز به وجود اومده. بلاک چین همانند یه دفتر حسابداری سنتی هست، با این تفاوت که سازوکاری متفاوت برای ثبت داده ها ارائه میده، جوری که با انتشار نسخه های مختلف از این دفتر، بستری ایمن و یکپارچه برای ثبت داده ها فراهم می کنه. ارزهای دیجیتال دارایی هستن که بر بستر این تکنولوژی ساخته شدن و شناخته شده ترین اون ها بیت کوین در سال 2009 به عنوان اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز توسط شخصی با اسم مستعار ساتوشی ناکاموتو رونمایی شد.آموزش بلا

جالب اینجاست که بدونین حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال یه حوزه به سرعت در حال تکامل و بین رشته ای هست که علوم کامپیوتر رو با سایر علوم ترکیب می کنه. با مطالعه این رشته میشه انتظار داشت موارد مختلفی رو یاد بگیریم. از جمله از این موارد می تونیم به درک مفاهیم اساسی بلاک چین مثل نحوه عملکرد، ویژگی ها و کاربردهای بالقوه اون، درک عمیقی از ارزهای پایه مثل بیت کوین و اتریوم مثل تاریخچه، ویژگی ها و پیامدهای اقتصادی اون ها، یادگیری مفاهیم اساسی رمزنگاری و الگوریتم های مورد استفاده در بلاک چین وارزهای دیجیتال، درک اقتصاد ارزهای دیجیتال و درک مفهوم تمرکززدایی و نحوه انجام تراکنش ها بر بستر بلاک چین و ارزهای دیجیتال اشاره کنیم.

مقاله پیشنهادی: بهترین کتاب ها برای یادگیری ارز دیجیتال

معیارهای برترین دانشگاه آموزش بلاک چین

معیارهای برترین دانشگاه آموزش بلاک چین

در طی سال های اخیر، تکنولوژی بلاک چین رشد چشمگیری داشته. به دنبال این رشد شاهد افزایش در تعداد دانشگاه های آموزش بلاک چین بودیم. خیلی از علاقه مندان به این حوزه سعی می کنند پذیرش این دانشگاه ها رو دریافت کنند و در آینده ای نزدیک به یه متخصص حرفه ای در این حوزه تبدیل بشن. دانشگاه آموزش بلاک چین بر اساس معیارهای مختلفی رتبه بندی میشه. برخی از این معیارها عبارت هستن از:

  • شهرت عملی دانشگاه آموزش بلاک چین
  • بسترهای آموزش بلاک چین در فضای دانشگاه شامل کلاس ها، مراکز آموزشی، کانون ها و...
  • توان موسسه تحقیقاتی و مشارکت های دانشگاهی برای پیشرفت در حوزه بلاک چین
  • نتایج کیفی و کمی اشتغال دانش آموختگان و کسب موقعیت های شغلی در صنعت بلاک چین

بیشتر بخوانید: تاثیر هوش مصنوعی در بلاک چین

معرفی 5 مورد از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در حوزه بلاک چین

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در حوزه بلاک چین

این روزها شاهد ایجاد مراکز تحقیقاتی بلاک چین و همکاری های بخش صنعت و دانشگاه در پروژه های مختلف هستیم. دانشگاه ها هر کاری که از دستشون برمیاد انجام میدن تا این روند توسعه ادامه پیدا کنه. با این حال بلاک چین هر روز در حال تغییر هست و برنامه های درسی دانشگاه ها به کندی تغییر می کنه. هر کدوم از دانشگاه ها مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در زمینه بلاک چین بپردازیم.

  1. موسسه تکنولوژی ماساچوست

یکی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در زمینه بلاک چین، موسسه تکنولوژی ماساچوست یا همون MIT هست. این موسسه به دلیل تحقیقات خودش در برنامه درسی و رقابت های دانشگاهی معروف هست و بعد از هاروارد در رتبه دوم برترین دانشگاه های جهان قرار داره. این دانشگاه اولین موسسه علمی معتبری بود که به پژوهش در اکوسیستم غیرمتمرکز پرداخت. زئیس فعلی بورس و اوراق بهادار آمریکا یعنی گری جنسلر در دانشگاه ماساچوست دوره بلاک چین تدریس می کنه و قدیمی ترین باشگاه های بیت کوین دنیا در محوطه این دانشگاه ایجاد شدن.

  1. دانشگاه هاروارد

یکی دیگه از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در زمینه بلاک چین، دانشگاه هاروارد واقع در آمریکاست. این دانشگاه الان با همکاری موسسه های فناوری قصد داره 6 دوره رایگان درباره ارزهای دیجیتال برگزار کنه. این دوره ها از مبتدی تا پیشرفته رو در برمی گیره و اولین دوره به صورت آنلاین و با عنوان نوآوری موفقیت آمیز یعنی بلاک چین به بررسی هوش مصنوعی و بلاک چین می پردازه.

  1. دانشگاه آکسفورد

 بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در حوزه بلاک چین

دانشگاه آکسفورد هم یکی دیگه از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در زمینه بلاک چین هست که بزرگترین مطبوعات دانشگاهی و بزرگترین کتابخونه دانشگاهی دنیا رو داره. همین تازگیا یه مرکز بزرگ تحقیقاتی در حوزه بلاک چین تشکیل داد و پیشرفت های زیادی در این حوزه کرد. مرکز کارآفرینی دانشگاه آکسفورد با ارز دیجیتال ریپل هم همکاری کرده و تاثیرات زیادی بر بازار ارزهای دیجیتال داشته.

  1. دانشگاه ملی سنگاپور

یکی دیگه از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در زمینه بلاک چین، دانشگاه ملی سنگاپور هست. سنگاپور به عنوان یکی از قطب های ارز دیجیتال در جنوب شرقی آسیا محسوب میشه. دانشگاه ملی این کشور هسته مرکزی پذیرش ارزهای دیجیتال بود و همین موضوع این دانشگاه رو در زمره دانشگاه های پیشرو قرار داده. این دانشگاه مرکز بلاک چین داره و این مرکز به شدت مشغول تحقیق و کارآفرینی در این حوزه هست.

  1. دانشگاه برکلی

دانشگاه برکلی هم یکی دیگه از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در زمینه بلاک چین هست. برکلی هم مثل سایر دانشگاه های دیگه در لیست یکی از برترین موسسات در تحقیق و پژوهش هست. ازمایشگاه بلاک چین این دانشگاه توسط بنیاد ریپل و خود دانشگاه تامین میشه و بودجه زیادی در اختیار دانشجویان برای راه اندازی پروژه های ارز دیجیتال قرار میده. همچنین این دانشگاه گواهی حرفه ای مبانی بلاک چین از طریق آموزش آنلاین ارائه میده و از تعداد دروس این دانشگاه از سایر دانشگاه ها زیاد هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در زمینه بلاک چین کدامند؟ اطلاعاتی در مورد رشته دانشگاهی بلاک چین به شما ارائه کنیم و به معرفی 5 مورد از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در حوزه بلاک چین بپردازیم تا بتونین در رشته بلاک چین و ارزهای دیجیتال تحصیل کنین. همونطور که گفتیم، درسال های اخیر شاهد ایجاد مراکز آموزشی زیادی در سراسر دنیا در زمینه بلاک چین بودیم و این مراکز روز به روز پیشرفت کرده و به خدمات خودشون اضافی می کنند. از جمله از معروف ترین این دانشگاه ها می تونیم به دانشگاه آکسفورد، برکلی، ماساچوست، دانشگاه ملی سنگاپور و.... اشاره کنیم.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در زمینه بلاک چین

در مورد بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در زمینه بلاک چین نظر دهید
سوال امنیتی :2+50 = ?