کراس اور(Cross Over) در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 04:02 1403-02-08
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

کراس اور(Cross Over) در تحلیل تکنیکال؛ اصطلاحی رایج در بازار ارزهای دیجیتال! چیزی در مورد این مفهوم شنیدین؟ اصلا می دونین منظور از کراس اور در تحلیل تکنیکال چیست؟ نکات کلیدی Cross Over چی می تونه باشه؟ به نظر شما چجوری میشه از کراس اور در تحلیل تکنیکال استفاده کرد؟ انواع کراس آورها کدامند و چه کاربردی در تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال دارن؟

اصطلاح کراس اور به لحظه ای در نمودار معاملاتی اشاره داره که در اون قیمت یه ارز دیجیتال یا دارایی از خط ترسیم شده توسط یه اندیکاتور تکنیکال عبور می کنه، یا زمانی که خود دو اندیکاتور از هم عبور می کنند. کراس اورها برای سنجش عملکرد ابزار مالی و پیش بینی تغییرات آتی در روند، مثل شکست ها یا برگشت ها استفاده میشن. شما با به دست آوردن اطلاعاتی از کراس اور می تونین تحلیل های خودتون رو انجام بدین و سود زیادی از معاملات به دست بیارین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله کراس اور در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد کراس اور یا Cross Over به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم درباره کراس اوور بپردازیم و کراس اوورهای تصادفی رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این مفهوم آشنا بشین.

اگر علاقمند به یادگیری مباحت تکنیکال دارید، دوره آموزش تحلیل تکنیکال ارزسنج بهترین گزینه ای خواهد بود که شما را به یک فرد حرفه ای تبدیل خواهد کرد.

کراس اوور در تحلیل تکنیکال چیست؟

کراس اوور در تحلیل تکنیکال

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم کراس اور یا Cross Over رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که کراس اوور در تحلیل تکنیکال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کراس اور یا Cross Over به طور کلی نشون دهنده یه بریک اوت(شکست) و یا بریک دان هست. بر اساس کراس اورها میانگین های متحرک می تونن تغییر در روند قیمت رو شناسایی کنند و سیگنال های خوبی به معامله گران بدن.

جالب اینجاست که بدونین یه تحلیلگر فنی از یه کراس اور یا Cross Over برای پیش بینی عملکرد آینده یه ارز دیجیتال استفاده می کنه. سیگنال کراس اوور برای بیشتر مدل ها و استراتژی نشون میده که زمان خرید یا فروش دارایی یا ارز دیجیتال فرا رسیده. کراس اورها توسط سرمایه گذاران همراه با سایر اندیکاتورها برای نظارت بر مواردی مثل روند قیمت ارز دیجیتال، نقاط عطف و جریان پول استفاده میشه. به عنوان مثال، استفاده از یه میانگین متحرک ساده پنج دوره ای و 15 دوره ای یه استراتژی برای معکوس کردن روند هست.

بیشتر بخوانید: شکست فیک یا فیک بریک اوت در ارز دیجیتال چیست؟

نکات مهم درباره کراس اوور کدامند؟

نکات مهم درباره کراس اوور

همونطور که گفتیم، کراس اوور یا نقطه برخورد نقطه ای در چارت معاملات هست که در اون قیمت ارز دیجیتال یه امنیت و یه خط شاخص فنی با هم برخورد دارن یا وقتی که دو شاخص از هم عبور می کنند، کراس اوورها برای تخمین عملکرد یه ابزار مالی و پیش بینی تغییرات آینده در روند مثل واژگونی یا شکستگی استفاده میشن. برای استفاده از کراس اوورها باید به نکات مختلفی توجه داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی نکات مهم درباره کراس اوور بپردازیم تا با مشکلی مواجه نشین.

  • یکی از نکات مهم درباره کراس اوور این هست که Cross Over به نمونه ای اشاره می کنه که یه شاخص و قیمت یا چندین شاخص با همدیگه هم پوشانی دارن و از همدیگه عبور می کنند و سیگنال های خرید و فروش خوبی به تریدرها میدن.
  • یکی دیگه از نکات مهم درباره کراس اوور این هست که Cross Over ها در تحلیل تکنیکال مورد استفاده قرار می گیرن تا الگوها و روندهای معکوس مثل واژگونی و شکست رو تشخیص و برای تولید سیگنال های خرید یا فروش بر این اساس بکار گرفته بشن.

کراس اورهای تصادفی چگونه کار می کنند؟

کراس اورهای تصادفی چگونه کار می کنند؟

توجه داشته باشین که یه کراس اور تصادفی حرکت یه دارایی یا ارز دیجیتال رو اندازه گیری می کنه. همچنین از کراس اورد تصادفی برای سنجش اینکه آیا ابزار بیش از حد خریده شده یا بیش از حد فروش استفاده میشه. وقتی که کراس اورد تصادفی از باند 80 بالاتر میره، ابزار مالی بیش از حد خرید در نظر گرفته میشه. زمانی که ابزار مالی کراس اور تصادفی به زیر باند 20 میرسه بیش از حد فروخته شده. در نتیجه سیگنال فروش ایجاد میشه. زمانی هم که کراس اورد از باند 20 به بالا عبور می کنه سیگنال خرید تولید میشه.

همانند سایر استراتژی و شاخص های معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال، کراس اورد تصادفی به عنوان تکنیک پیش بینی حرکت مکمل سایر ابزارها و ابزارهای مورد استفاده برای ردیابی و تجزیه و تحلیل فعالیت های معاملاتی محسوب میشه، ولسی تضمینی نیست. ممکنه تغییرات غیرمنتظره ای در بازار ارزهای دیجیتال وجود داشته باشه که این نتیجه گیری ها رو اشتباه نشون میده. علاوه بر این، در صورتی که تحلیلگر برداشت اشتباه از کراس ها رو داشته باشه، ممکنه اطلاعات ارائه شده توسط اون ها باعث بشه تا معامله گران و تریدرها ضرر کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی 5 تکنیک کاربردی در تحلیل تکنیکال

درک کراس اور یا نقطه برخوردها

نقطه برخورد توسط یه تحلیلگر فنی برای پیش بینی نحوه عملکرد ارزهای دیجیتال در آینده نزدیک استفاده میشه. برای بیشتر مدل ها، نقاط برخورد نشون میدن که زمان خرید یا فروش دارایی زیربنایی هست. سرمایه گذاران از کراس اوور به همراه سایر شاخص ها برای ردیابی مواردی مثل نقاط عطف، روند قیمت و گردش پول استفاده می کنند. کراس اوورها که میانگین حرکت رو نشون میدن، معمولا باعث ایجاد شکست میشن. میانگین های متحرک می تونن تغییر در روند قیمت رو بر اساس متقاطع تعیین می کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله کراس اور در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد کراس اوور یا Cross Over به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم درباره کراس اور بپردازیم و نحوه کار کراس اورد تصادفی رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، کراس اور نقطه ای از نمودار معاملاتی هست که در اون قیمت یه ارز دیجیتال و یه اندیکاتور تکنیکال با همدیگه تلاقی می کنند، یا زمانی که دو شاخص خود عبور می کنند. از کراس اوورها برای تخمین عملکرد یه ابزار مالی و پیش بینی تغییرات آینده در روند مثل معکوس یا شکست استفاده میشه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد کراس اور(Cross Over) در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد کراس اور(Cross Over) در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :4+38 = ?