قوانین هولدر بودن ارز دیجیتال؛ بایدها و نبایدها!

  • 07:02 1403-02-17
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

قوانین هولدر بودن ارز دیجیتال؛ بایدها و نبایدهایی که بدونین! شاید واسه شما هم ساختار کلمه هودل(Hodl) کمی عجیب به نظر برسه. این کلمه در واقع همون کلمه هولد(Hold) بوده که به طور اتفاقی اشتباه نوشته شده و به همین طریق هم رایج شده. در اواخر سال 2013 زمانی که قیمت بیت کوین 1000 دلار رو تجربه کرد، یه روند نزولی در بازار شدت گرفت و همه سرمایه گذاران که بیت کوین رو در اوج قیمتی خریداری کرده بودن، نگران از دست دادن سرمایه خودشون شدن. در این زمان بود که یکی از کاربران انجمن اینترنتی Bitcoin Talk اشتباها و با عجله به جای نوشتن کلمه هودل(Hodl)، کلمه هولد(Hold) رو تایپ می کنه.

این روزها بجث ارزهای دیجیتال خیلی داغ هست و همین موضوع باعث شده تا نظر خیلی از افراد به این حوزه جلب بشه و به دنبال راهی برای کسب درآمد از این بازار باشن. اگه شما هم تصمیم گرفتین وارد دنیای جذاب ارزهای دیجیتال بشین، در صورتی که با این بازار آشنایی نداشته باشین، احتمالا با اصطلاحاتی روبرو میشین که معنی اون ها رو نمی دونین. یکی از رایج ترین اصطلاحات، هولد ارزهای دیجیتال هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مباحث آموزش ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد هولد ارز دیجیتال یا Hold به شما ارائه کنیم و به بررسی قوانین مهم هولدر بودن ارز دیجیتال بپردازیم تا بتونین سود زیادی به دست بیارین.

هولد ارز دیجیتال چیست؟

هولد ارز دیجیتال چیست؟

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم هولد ارز دیجیتال یا Hold رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که هولد ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که هولد ارز دیجیتال یا هودل یکی از اصطلاحات ترید ارزهای دیجیتال هست که به معنی ذخیره سازی و نگهداری رمزارزها و نگه داشتن اون ها به صورت بلند مدت هست. در حال حاضر، هولد کردن به یه استراتژی تجارت مناسب تبدیل شده، چون معمولا نگه داشتن سرمایه و رمزارز به صورت طولانی مدت، سود زیادی به دنبال داره و محبوبیت زیادی به دست میاره.

جالب اینجاست که بدونین نگه داشتن و نفروختن بیت کوین یا هر رمزارزی به معنی هولد کردن هست. هولد کردن در نگاه کلی برای هر دو طرف به کار میره. هدف اول سرمایه گذاری بلند مدت و هدف دیگه جلوگیری از ضرر و زیان در بازارهای ریزشی یا مستعد نوسان هست. گفتنی هست که فعالان بازار ارزهای دیجیتال از کلمه هودل برای این روش استفاده می کنند. هولدر هم کسی هست که یک یا چند ارز دیجیتال رو خریداری کرده و به مدت طولانی اون رو نگهداری می کنه تا اینکه اون رمزپایه به ارزش بالایی برسه و سپس با فروش اون ها سود خوبی دریافت کنه. به نوعی روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می کنه و ازای سرمایه گذاری سود به دست میاره.

مقاله پیشنهادی: 10 ویژگی مهم هر هولدر 

قوانین هولدر بودن ارز دیجیتال کدامند؟

قوانین هولد بودن ارز دیجیتال کدامند؟

همونطور که گفتیم، هولد کردن که به معنی نگهداری کردن هست، امروزه در دنیای ارزهای دیجیتال به سبک خاصی تبدیل شده و افرادی که از این روش استفاده می کنند، هولدر نامیده میشن. این پدیده تا حدی در دنیای ارزهای دیجیتال رواج پیدا کرده که قوانینی برای هولد بودن منتشر شده و افرادی که از این قوانین پیروی نکنند، هولدر واقعی نیستن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی قوانین مهم هولدر بودن ارز دیجیتال بپردازیم تا بتونین سود زیادی از هولد رمزارزها به دست بیارین.

  • نفروختن ارزهای دیجیتال

یکی از قوانین مهم هولدر بودن ارز دیجیتال این هست که یه هولدر هیچ وقت اقدام به فروش رمزارزهای خودش نمی کنه. شخصی که ممکنه همه ارزهای دیجیتال خودش رو صرف خرید کالا و خدمات کنه و دیگه هیچ رمزارزی برای هولد کردن باقی نمونه. بنابراین، اگه می خواهین طی چند سال اینده سود زیادی به دست بیارین، باید رمزارزهای خودتون رو هولد کنین و اگه نیاز به خرید کالا و خدمات دارین، چند ارز جداگونه واسه خودتون خریداری کنین. به همین دلیل هست که هولدرها رمزارزهای خوشون رو نمی فروشن.

  • خرید در کف قیمت

یکی دیگه از قوانین مهم هولدر بودن ارز دیجیتال، خرید در کف قیمت هست. هولدر حرفه ای و واقعی به ارز دیجیتالی که روی اون هولد کرده، اطمینان کامل داره. در نتیجه نوسانات بازار کریپتو اون رو نگران نمی کنه و اگه ارز دیجیتال خریداری شده توسط هولدر با ریزش قیمت روبرو بشه، اون فرصت رو غنیمت میشمره و در زمان اصلاح و کف های قیمتی جدید دارایی های خودش رو افزایش میده. بنابراین، اگه شما هم قصد هولد و نگهداری ارزهای دیجیتال رو دارین، سعی کنین در کف قیمتی خریدهای خودتون رو انجام بدین.

  • درگیر فومو نشدن

قوانین هولد بودن ارز دیجیتال کدامند؟

یکی دیگه از قوانین مهم هولدر بودن ارز دیجیتال این هست که هیچ وقت درگیر فومو یا ترس از دست دادن فرصت نشین. به طور طبیعی بازارهای مالی دارای نوسان هستن. نوسانات بازار کریپتو خیلی بیشتر از سایر بازارهای مالی هست و ممکنه یه ارز دیجیتال تحت تاثیر یه خبر به صورت ناگهانی رشد یا کاهش قیمت چشمگیری داشته باشه. یه هولدر واقعی تحت تاثیر نوسانات قرار نمی گیره، با افزایش ناگهانی یه ارز درگیر فومو نمیشه و به هولد کردن ارزهای دیجیتال ادامه میده تا سود مورد نظر خودش رو به دست بیاره.

  • رعایت نکات امنیتی

یکی دیگه از قوانین هولدر بودن رمزارزها، رعایت نکات امنیتی هست. هولدرها برای دارایی های خودشون ارزش قائل هستن، اون رو نزد خودشون نگه میدارن و به واسطه یا شخص ثالثی نیاز ندارن. صرافی ها و کیف پول های آنلاین که امکان هک یا سرقت دارایی در اون ها وجود داره، مکان مناسبی برای نگهداری سرمایه یه هولدر نیست و بهتره یه هولدر ارز دیجیتال از کیف پول های سخت افزاری برای نگهداری سرمایه خودش استفاده کنه.

مطالعه پیشنهادی: چرا هولد ارزهای دیجیتال می تواند خطرناک باشد؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله قوانین هولدر بودن ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد هولد رمزارزها یا Hold به شما ارائه کنیم و به بررسی قوانین مهم هولدر بودن ارز دیجیتال بپردازیم تا بتونین با هولدر ارزها سود زیادی به دست بیارین. هولد یکی از اصطلاحات رایج در بازار به معنی ذخیره سازی رمزارزها و نگه داشتن اون ها به صورت بلند مدت هست. در حال حاضر هولد کردن به یه استراتژی تجارت مناسب تبدیل شده، چون معمولا نگه داشتن سرمایه و ارزهای دیجیتال به صورت طولانی مدت سود زیادی به همراه داره.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد قوانین هولدر بودن ارز دیجیتال؛ بایدها و نبایدها!

در مورد قوانین هولدر بودن ارز دیجیتال؛ بایدها و نبایدها! نظر دهید
سوال امنیتی :1+98 = ?