عرضه اولیه دیفای (IDO) چیست و چه مزایایی دارد؟

  • 01:06 1403-06-14
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

عرضه اولیه دیفای یا IDO؛ یکی از جدیدترین روش های کسب سرمایه در حوزه دیفای و صرافی های غیرمتمرکز! چیزی در مورد عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز شنیدین؟ آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در مورد عرضه اولیه دیفای به دست بیارین؟ اصلا می دونین IDO چیست؟ عرضه اولیه دیفای چه مزایایی به دنبال داره؟ به نظر شما آینده عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز چجوری میشه؟ می دونین چجوری میشه در عرضه اولیه دیفای شرکت کرد؟ با آخرین عرضه های اولیه دیفای یا IDO آشنایی دارین؟

به اولین توزیع یا فروش عمومی توکن یا کوین یه پروژه، عرضه اولیه گفته میشه. این کار به هدف تامین سرمایه مورد نیاز برای توسعه شبکه و یا توزیع توکن اون بین عموم مردم و گسترش جامعه پروژه انجام میشه. همه پروژه ها برای توسعه شبکه خود، به منابع مالی نیاز دارن. گسترش همکاری ها، لیست شدن در صرافی های غیرمتمرکز، جذب نیروهای متخصص برای گسترش تیم پروژه، برگزاری کمپین های تبلیغاتی و.... از جمله هزینه های مورد نیاز برای راه اندازی پروژه در حوزه رمزارزهاست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله عرضه اولیه دیفای چیست؟ اطلاعاتی در مورد عرضه اولیه دیفای یا IDO به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز بپردازیم و روش کار عرضه اولیه دیفای رو مورد بررسی قرار بدیم.

عرضه اولیه دیفای چیست؟

عرضه اولیه دیفای چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز یا دیفای (IDO) رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که صرافی اولیه دیفای چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که عرضه اولیه دیفای مدل جدید جذب سرمایه هست که نقدینگی رو بهتر، سریع تر و به صورت کاملا آزاد و عادلانه جمع آوری می کنه. مدل IDO جانشین جمع آوری کمک مالی مثل عرضه اولیه سکه، عرضه اولیه صرافی یا STO هست. با گسترش استفاده از دیفای و صرافی های غیرمتمرکز، توجهات به عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز هم افزایش پیدا کرد.

جالب اینجاست که بدونین عرضه اولیه دیفای روشی هست برای جمع آوری کمک مالی که در اون توکن از طریق مبادله نقدینگی در صرافی غیرمتمرکز صادر میشه. مبادله نقدینگی غیرمتمرکز نوعی تبادل دارایی رمزنگاری شده متکی به استخر نقدینگی بوده که معامله گران و تریدرها می تونن با اون توکن مبادله انجام بدن. یکی از مزایای IDO این هست که به دلیل ارائه ارز اولیه در صرافی غیرمتمرکز هیچ نظارتی بر روی دارایی افراد صورت نمی گیره و حریم خصوصی کاملا رعایت میشه. اولین IDO در صرافی غیرمتمرکز بایننس صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: عرضه اولیه بازی یا IGO چیست؟

مزایای عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز چیست؟

مزایای عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز

IDO یا عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز، پربازده ترین و مناسب ترین روش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال برای ایرانی هاست که اگه با دقت انتخاب بشه، در کمتر از یه ماه می تونه سود زیادی برای شما داشته باشه. IDO سود دوطرفه داره. هر دو طرف سرمایه گذار اولیه و تیم توسعه دهنده توکن از رشد آتی ارز سود میبرن. عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز مزایای زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز بپردازیم.

  • یکی از مزایای عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز این هست که نیازی نیست به صورت مستقیم با یه پروژه سروکار داشته باشین و به قراردادهای هوشمند اون ها اعتماد کنین. یه پلتفرم IDO قابل اعتماد چندین فروش موفقیت آمیز رو به پایان می رسونه. اگه قراردادهای هوشمند یکسان هستن، می تونین به پیشنهاد اون ها اعتماد کنین.
  • یکی دیگه از مزایای عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز این هست که نقدینگی خیلی سریع بعد از فروش ارائه میشه. IDOها بعضی از وجوه جمع آوری شده در استخرهای نقدینگی رو برای ایجاد بازار نقدینگی پس از فروش قفل می کنه. این کار به کاهش نوسانات کمک می کنه.
  • یکی دیگه از مزایای عرضه اولیه دیفای این هست که IDOها اغلب اقدامات ضر نهنگ دارن. یعنی هیچ سرمایه گذاری به تنهایی نمی تونه تعداد زیادی توکن بخره.
  • عرضه اولیه دیفای، مقرون به صرفه و برای پروژه ها در دسترس هست. معمولا برای یه پروژه کوچیک و کمتر شناخته شده، راه اندازی توکن خود از طریق یه صرافی غیرمتمرکز به صرافی متمرکز بزرگ ساده، کم هزینه و ارزون هست.

مقاله پیشنهادی: عرضه اولیه NFT چیست؟

روش کار عرضه اولیه دیفای چگونه است؟

روش کار عرضه اولیه دیفای چگونه است؟

عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز یا دیفای برای تسهیل فروش توکن خود از یه صرافی غیرمتمرکز استفاده می کنه. یه پروژه ارز دیجیتال توکن های خودش رو در اختیار DEX قرار میده، کاربران وجوه خودشون رو از طریق پلتفرم، سپرده گذاری و تضمین می کنند و DEX توزیع و انتقال نهایی رو تکمیل می کنه. این فرایندها خودکار هستن و از طریق قراردادهای هوشمند روی بلاک چین انجام میشن. در این روش مبادله نقدینگی غیرمتمرکز نوعی تبادل دارایی رمزنگاری شده متکی به استخر نقدینگی بوده که معامله گران می تونن با اون توکن مبادله انجام بدن.

عرضه اولیه دیفای از نظر ساختاری خیلی شبیه به IEO هست، با این تفاوت که به جای عرضه توکن در یه صرافی غیرمتمرکز، این توکن در یه صرافی غیرمتمرکز عرضه اولیه میشه. به همین دلیل به این روش Initial DEX Offering گفته میشه. IDO غیرمتمرکز هست و برای استفاده در پروتکل های دیفای که سعی در ساخت سیستم های مالی نوآورانه و مقیاس پذیر رو دارن به کار میره. از این رو در این روش همانند ICO و برخلاف IEO عرضه توکن هیچ ناظر متمرکزی نداشته و هر پروژه می تونه به این روش توکن خودش رو بفروشه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد عرضه اولیه دیفای (IDO) چیست و چه مزایایی دارد؟

در مورد عرضه اولیه دیفای (IDO) چیست و چه مزایایی دارد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9 + 94 = ?