نکاتی که قبل از خرید ماینر باید بدانید!

  • 08:02 1403-02-16
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

نکاتی که قبل از خرید ماینر باید بدانید! چجوری میشه یه دستگاه ماینر خوب انتخاب کرد؟ به چه نکاتی برای انتخاب و خرید ماینر باید توجه کنین تا سودآوری بیشتری داشته باشه؟ دستگاه ماینر خوب چه مشخصاتی داره؟ کلا کدوم دستگاه استخراج ارز دیجیتال کیفیت بهتری داره؟ قبل از خرید ماینر به چه نکاتی باید توجه کنین که دستگاه با کیفیت تر و قدرتمندترین بخرین و فرایند استخراج رو شروع کنین؟

مهم ترین عامل برای استخراج ارزهای دیجیتال، خرید ماینر یا دستگاه سخت افزاری استخراج ارزهای دیجیتال هست که بتونه بیشترین بازدهی رو داشته باشه. این روزها که بحث ارزهای دیجیتال داغ شده، ماینینگ به معنی عمل استخراج و به دستگاه هایی که عملیات استخراج رو انجام میدن، ماینر گفته میشه. از هر سخت افزار کامپیوتر که توان پردازشی داشته باشه، میشه برای استخراج یا همون ماینینگ استفاده کرده. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله نکاتی که قبل از خرید ماینر باید بدانید، اطلاعاتی در مورد دستگاه ماینر به شما ارائه کنیم و به بررسی مهم ترین نکات در زمان خرید ماینر بپردازیم تا بتونین بهترین ماینر رو تهیه کنین.

دستگاه ماینر چیست؟

دستگاه ماینر چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم دستگاه ماینر یا Miner رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این دستگاه به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که دستگاه ماینر چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که استخراج ارزهای دیجیتال با دستگاه های خاصی به اسم ماینر انجام میشه. توجه داشته باشین که این دستگاه ها توان محاسباتی بالایی برای حل مسائل پیچیده ریاضی دارن. ماینرها انواع مختلفی دارن و می تونن از نوع ASIC مبتنی بر CPU یا GPU و انواع دیگه باشن.

جالب اینجاست که بدونین ASIC ماینرها معروف ترین و قوی ترین دستگاه های استخراج ارزهای دیجیتال هستن که برای ماین یا استخراج ارز بیت کوین مورد استفاده قرار می گیرن. ولی با توجه به شرایط امروز بازار کریپتوکارنسی ها و رقابت شدیدی که وجود داره، فقط داشتن یکی از این دستگاه ها نمی تونه باعث سودآوری باشه. بلکه لازم هست تا مجموعه ای از اون ها در کنار هم کار کنند تا بتونن بلوکی رو با سرعت مناسب و در کمترین زمان استخراج کنند. دستگاه ماینر قدرت پردازش سیستم خودش رو در اختیار شبکه قرار میده. پس باید از پردازنده قوی برخوردار باشه. هرچقدر مقدار قدرت پردازش ماینر بالاتر باشه، میزان ارز دیجیتال استخراج شده بالاتر میره.

مهم ترین نکات در زمان خرید ماینر

مهم ترین نکات در زمان خرید ماینر

همونطور که گفتیم، برای استخراج بیت کوین و سایر رمزارزها، اصلی ترین موضوع، تهیه یه دستگاه یا سخت افزار مناسب هست که بتونه بیشترین بازده رو به شخص استخراج کننده ارز دیجیتال برسونه. این روزها که بحث ارزهای دیجیتال داغ شده، ماینینگ به معنی عمل استخراج و به دستگاه هایی که عملیات استخراج رو انجام میدن، ماینر گفته میشه. شما در زمان خرید ماینر باید به نکاتی مختلفی توجه داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مهم ترین نکات در زمان خرید ماینر بپردازیم.

  • بررسی سالم بودن ماینر از لحاظ فیزیکی

یکی از مهم ترین نکات در زمان خرید ماینر، بررسی سالم بودن ماینر از لحاظ فیزیکی هست. بدنه، پاور، چراغ ها، فن ها، پورت ها و همه موارد ظاهری دستگاه رو به خوبی چک کنین. ماینری که از نظر فیزیکی ضربه خورده باشه، عمر کمتری داره. ماینر ممکنه از داخل کارخونه یا در زمان ارسال دچار آسیب فیزیکی بشه، شما می تونین برای اطمینان بیشتر ماینر رو محکم در دستتون بگیرین و چندبار تکون بدین تا از عدم جدا شدن قطعات داخل اون اطمینان حاصل کنین. بنابراین، ظاهر فیزیکی دستگاه ماینر رو حتما بررسی کنین.

  • توجه کردن به مدل و قدرت هش ریت

یکی دیگه از مهم ترین نکات در زمان خرید ماینر، توجه کردن به مدل و قدرت هش ریت دستگاه هست. برای یه مدل خاص ممکنه چندین دستگاه با هش ریت های مختلف باشه. بعضی فروشنده های سودجو از ناآگاهی خریداران سوء استفاده می کنند و دستگاه های ضعیف تر یه مدل رو که قیمت کمتری دارن با قیمت نوعی از همون مدل که قدرتمندتر هست می فروشن. به این ترتیب، قبل از خرید از قدرت هش دستگاه ماینر مورد نظر خودتون اطمینان حاصل کنین. توجه داشته باشین که قدرت هش و مدل یه دستگاه معمولا با برچسب بر روی اون حک شده.

  • بررسی میزان صدای دستگاه و گرمای آن

بررسی میزان صدای دستگاه و گرمای اون یکی دیگه از مهم ترین نکات در زمان خرید ماینر هست. ماینرها صدای زیادی تولید می کنند که ممکنه آسیب های جدی به اطرافیان شما بزنه. یکی از دلایل اصلی فروش ماینرها صدای طاقت فرسای اون هاست. بعضی از افراد در ابتدا بدون بررسی درباره صدای بالای دستگاه اقدام به خرید می کنند و بعدا به دلیل نداشتن مکان مناسب و صدای بالای اون ها مجبور به فروش دستگاه میشن.

  • بررسی تعمیر و خدمات پس از فروش

یکی دیگه از نکات مهم در زمان خرید دستگاه ماینر، بررسی تعمیر و خدمات پس از فروش هست. قبل از خرید ماینر باید بدونیم که ماینرها مثل هر دستگاه دیگه می تونن خراب بشن که نیاز به تعمیرات دارن. اصلی ترین قطعه در یه دستگاه ماینر هش برد هست. حتما قبل از خرید دستگاه این موضوع رو در نظر داشته باشین که کدوم ماینر موجودی قطعات و تعمیرکاری بیشتری در کشور داره.

ویدیوی پیشنهادی: سرنوشت ماینرهای اتریوم

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله نکاتی که قبل از خرید ماینر باید بدانید، اطلاعاتی در مورد دستگاه ماینر به شما ارائه کنیم و به بررسی مهم ترین نکات در زمان خرید ماینر بپردازیم تا بهترین دستگاه ماینر رو برای استخراج ارزهای دیجیتال انتخاب و تهیه کنین. همونطور که گفتیم، ساختار پیچیده و منحصر به فرد بازار ارزهای دیجیتال جوری طراحی شده که کاربران می تونن از راه های مختلف در اون سرمایه گذاری کنند. یکی از راه های کم ریسک برای سرمایه گذاری در این حوزه خرید بیت کوین هست و راه دیگه ای که بعضی از افراد اون رو انتخاب می کنند، خرید ماینر و استخراج هست. در زمان خرید باید به نکات مهمی توجه داشته باشین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد نکاتی که قبل از خرید ماینر باید بدانید!

در مورد نکاتی که قبل از خرید ماینر باید بدانید! نظر دهید
سوال امنیتی :5+65 = ?