3 روش معامله کم ریسک در بازار ارزهای دیجیتال

  • 13:02 1403-02-07
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

3 روش معامله کم ریسک در بازار ارزهای دیجیتال؛ دوست دارین با این روش ها آشنا بشین؟ آیا می دونین چجوری میشه ریسک رو در معاملات ارزهای دیجیتال مدیریت کرد؟ به نظر شما تا چه میزان می توان در بازار ارزهای دیجیتال ریسک کرد؟ شما با چه روشی ترید می کنین؟ آیا نسبت ریسک به ریوارد شما متعادل هست؟ به اندازه ریسکی که می کنین، سود خوبی به دست میارین؟ با انواع ریسک در بازار کریپتوکارنسی ها آشنا هستین؟

اصطلاح ریسک در بازار ارزهای دیجیتال چیزی نیست که معامله گران ازش بی خبر باشن یا بدون توجه به اون معاملات خودشون رو انجام بدن. همه تریدرها در هر ارز دیجیتال می دونن که این موضوع خیلی معمولی بوده و باید باهاش کنار بیان. هر رمز ارزی میزانی از خطر رو با خودش به دنبال میکشه. بیت کوین یکی از ارزهایی هست که نوسانات در بازار اون زیاد بوده و خطرات زیادی داره. مدیریت ریسک در این ارز می تونه کار سختی باشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مباحث آموزش ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد ریسک در دنیای ارزهای دیجیتال به شما ارائه کنیم و به معرفی روش های معاملات کم ریسک در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم تا بتونین ریسک رو در معاملات خودتون کنترل کرده و معاملات خودتون رو انجام بدین.

مدیریت ریسک در بازار ارزهای دیجیتال چگونه است؟

مدیریت ریسک در بازار ارزهای دیجیتال چگونه است؟

شاید این سوال واستون پیش بیاد که مدیریت ریسک در بازار ارزهای دیجیتال چگونه است؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که رمزارزها بی ثبات هستن. به همین دلیل در زمان سرمایه گذاری خطراتی رو به همراه دارن. استفاده از استراتژی های مدیریت ریسک در بازار ارز دیجیتال می تونه ریسک سرمایه گذاری در کریپتوکارنسی ها رو به حداقل برسونه. تخصیص سرمایه به پروژه های بزرگتر و ذخیره دارایی های ایمن می تونه خطرات مرتبط با سرمایه گذاری کریپتو رو کاهش بده. تریدرهای ارز دیجیتال می تونن از تعدادی استراتژی برای به حداقل رسوندن خطرات مرتبط با مشارکت در فضای ارز دیجیتال استفاده کنند.

جالب اینجاست که بدونین مدیریت ریسک کاربرد سیستماتیک سیاست های مدیریتی، رویه ها و فرایندهای مربوط به فعالیت های تحلیل، ارزیابی و کنترل ریسک هست. مدیریت ریسک عبارت هست از فرایند مستندسازی تصمیمات نهایی گرفته شده و شناسایی و بکارگیری معیارهایی که میشه از اون ها برای رسوندن ریسک تا سطحی قابل قبول استفاده کرد. مدیریت ریسک در همه محیط های مالی مثل بازار ارزهای دیجیتال خیلی مفید هست و اثرات خودش رو در دراز مدت نشون میده. بنابراین، اگه می خواهین معاملات پرسودی انجام بدین و کمتر ضرر کنین، سعی کنین تا از روش های مدیریت ریسک در بازار استفاده کنین.

مقاله پیشنهادی: 5 ریسک فعالیت در صرافی های خارجی ارز دیجیتال

3 روش معامله کم ریسک در بازار ارزهای دیجیتال

3 روش معامله کم ریسک در بازار ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال نوعی سرمایه گذاری با ریسک بالا هستن و خرید و فروش بدون برنامه اون ها معمولا به از دست رفتن سرمایه باعث میشه. در حالی که بیشتر تحلیلگران باور دارن که هیچ راهبرد معاملاتی بی عیبی وجود نداره و هر کدوم از روش های معامله ریسک خاص خودشون رو دارن. ولی هستن روش هایی که بشه با کمترین ریسک ممکن باهاشون ترید انجام داد و سود به دست آورد. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی 3 روش معامله کم ریسک در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم.

  1. راهبرد معامله بر اساس واگرایی RSI

یکی از روش های معاملات کم ریسک در بازار ارزهای دیجیتال، راهبرد معامله بر اساس واگرایی RSI هست. شما می تونین با استفاده از این اندیکاتور روند بازار رو شناسایی کرده و در جهت روند بازار معاملات خودتون رو انجام بدین. راهبرد واگرایی RSI استراتژی فنی تری هست، ولی در پیش بینی زمان بندی وارونه شدن روند قبل از رخ دادن اون کاربرد موثرتری داره. وارونگی روند زمانی هست که قیمت شروع به حرکت در خلاف جهت می کنه. RSI نوعی شاخص نمودار هست که با محاسبه میانگین تعداد سود و زیان در یه دوره 14 روزه مومنتوم رو اندازه گیری می کنه. به این ترتیب، شما با بکارگیری اندیکاتور RSI در نمودارهای قیمتی می تونین معاملات کم ریسکی انجام بدین.

  1. میانگین هزینه دلاری(DCA)

3 روش معامله کم ریسک در بازار ارزهای دیجیتال

یکی دیگه از روش های معاملات کم ریسک در بازار ارزهای دیجیتال، میانگین هزینه دلاری یا DCA هست که بهترین عملکرد رو داره و روی بازه های زمانی طولانی اعمال میشه. استراتژی DCA به این معنی هست که به جای اینکه همه پول خودتون رو یکباره در یه ارز دیجیتال خاص سرمایه گذاری کنین، اون رو به مقادیر کم تقسیم کنین، زمان و روز خاصی از هفته رو انتخاب کنین و فقط در اون زمان ها خرید خودتون رو انجام بدین.

  1. تقاطع مرگ و طلایی

یکی دیگه از روش های معاملات کم ریسک در بازار ارزهای دیجیتال که می تونین با استفاده از این روش ریسک معاملات خودتون رو کنترل کنین، استفاده از تقاطع مرگ و طلایی در معاملات هست. این راهبرد معاملاتی روشی هست که از دو خط میانگین متحرک روی نمودار تریدینگ ویو استفاده می کنه. در این راهبرد به دنبال تقاطع مرگ بین خط میانگین متحرک 50 و میانگین متحرک 200 در بازه های زمانی طولانی روی نمودار مثل نمودارهای روزانه و هفتگی می گردین. از اونجایی که این کار با مشاهده فعالیت قیمت در بازه های زمانی طولانی سروکار داره، یه راهبرد معاملات طولانی مدت هست که در 18 ماه و بالاتر از اون بهترین عملکرد رو نشون میده.

بیشتر بخوانید: آموزش مدیریت ریسک در بازار دیجیتال

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 3 روش معامله کم ریسک در بازار ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد مدیریت ریسک در بازار کریپتوکارنسی ها به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های معاملات کم ریسک در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم تا با استفاده از این روش ها معاملات کم ریسکی انجام بدین. همونطور که گفتیم، ارزهای دیجیتال دارایی های پرنوسانی هستن که معاملات اون ها با ریسک زیادی همراه هست. یکی از بهترین راه ها برای کاهش ریسک معاملات، استفاده از راهبردهای معاملاتی کم ریسک مثل میانگین هزینه دلاری، تقاطع مرگ و طلایی و استفاده از واگرایی RSI هست.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد 3 روش معامله کم ریسک در بازار ارزهای دیجیتال

در مورد 3 روش معامله کم ریسک در بازار ارزهای دیجیتال نظر دهید
سوال امنیتی :3+69 = ?