مزایای بیمه دیفای (DeFi) چیست؟

  • 08:02 1403-02-13
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

بیمه دیفای (DeFi Insurance)؛ مفهومی رایج در بازار ارزهای دیجیتال! آیا چیزی در مورد این مفهوم شنیدین؟ اصلا می دونین بیمه دیفای چیست؟ بیمه دیفای چه کاربردهایی داره؟ استفاده کردن از بیمه DeFi چه مزایایی به دنبال داره؟ آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین؟ نحوه کار بیمه DeFi چجوریه؟ به نظر شما چه تفاوتی بین بیمه دیفای و بیمه معمولی وجود داره؟

بیمه یکی از قدیمی ترین و مهم ترین سرویس های مالی هست، ولی بیمه غیرمتمرکز یه صنعت نوپا، نوظهور و پرچالش هست. از زمانی که ارزهای دیجیتال دنیا رو مجذوب تمرکززدایی خودشون کردن، خیلی از شرکت ها و سازمان ها به دنبال طرحی برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال و دنیای بلاک چین می کردن. بیمه دیفای یکی از مفاهیم کاربردی و جذابی هست که چند سال گذشته به وجود اومده. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله بیمه دیفای چیست؟ اطلاعاتی در مورد بیمه دیفای یا DeFi Insurance به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای بیمه دیفای بپردازیم و عملکرد بیمه DeFi رو مورد بررسی قرار بدیم.

بیمه دیفای چیست؟

بیمه دیفای چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم بیمه دیفای یا DeFi Insurance رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که بیمه دیفای چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که منظور از بیمه دیفای این هست که کاربر خودش رو در مقابل ضررهای احتمالی در این اکوسیستم گسترده بیمه می کنه. برای بهره مندی از بیمه دیفای باید به یکی از پلتفرم هایی که اون رو ارائه میدن، مراجعه کنین و درست مثل بیمه های سنتی و متمرکز مقداری حق بیمه پرداخت کنین تا در صورت از دست رفتن سرمایه شما پلتفرم بیمه کننده ضرر وارد شده رو جبران کنه.

جالب اینجاست که بدونین در بازارهای مالی غیرمتمرکز مثل بازار ارزهای دیجیتال، بیمه نقش خیلی مهم و اساسی ایفا می کنه. بیشتر سرمایه گذاران قبل از این در سیستم های مالی مبتنی بر پول بدون پشتوانه که فقط توسط دولت مورد حمایت قرار می گیره، حضور داشتن. جایی که استفاده از بیمه خیلی رایج هست. مهم نیست که بیمه دولتی باشه یا خصوصی، به هر حال نمیشه نقش اساسی اون رو در دنیای مالی نادیده گرفت. به همین دلیل بازار مالی غیرمتمرکز یا همون دیفای هم برای اینکه بتونین توجهات زیادی رو به خودش جلب کنه، باید احساس امنیت ناشی از وجود بیمه رو برای سرمایه گذاران خودش فراهم کنه.

مقاله پیشنهادی» وام آنی Flash Loan دیفای چیست؟

بیمه دیفای چه مزایایی به دنبال دارد؟

بیمه دیفای چه مزایایی به دنبال دارد؟

همونطور که گفتیم، بیمه غیرمتمرکز بر تمرکززدایی استوار هست. هدف اصلی بیمه در دیفای تقریبا شبیه هدف بیمه در حوزه مالی سنتی هست. بیمه در دیفای در مقابل یه مبلغ حق بیمه خاص و با توجه به اندازه دارایی و پلتفرم کاربران از اون ها در برابر ضرر و زیان های احتمالی محافظت می کنه. بیمه دیفای می تونه مزایای زیادی به همراه داشته باشه که همین موضوع باعث میشه تا مورد استقبال سرمایه گذاران و کاربران زیادی قرار بگیره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای بیمه دیفای بپردازیم.

  • یکی از مزایای بیمه دیفای، امنیت سایبری هست. جالب اینجاست که بدونین عنصر اصلی تامین مالی غیرمتمرکز، فناوری بلاک چین هست. با الگوریتم های رمزنگاری و کلیدهای خصوصی کیف پول ایمن شده هست. سیستم های غیرمتمرکز بدون زحمت، امنیت وجوه و داده های کاربران رو بازیابی کردن.
  • یکی دیگه از مزایای بیمه دیفای، اتوماسیون هست. کاهش نیروی انسانی در بیمه دیفای تاثیری در کار نداره. در جای خودش در قراردادهای هوشمند کدهای از قبل تعریف شده خودکار توافق نامه بین سازمان و مشتریان عملکردها رو بر اساس شرایط از قبل تعیین شده انجام میدن.
  • یکی دیگه از مزایای بیمه دیفای، شفافیت هست. از اونجایی که سیستم بیمه دیفای غیرمتمرکز هست و هیچ واسطه یا سازمان متمرکزی در اون دخالت نداره، اعتماد و اطمینان بیشتری رو در بین کاربران ترویج می کنه. هر تراکنش انجام شده صد درصد عمومی در زنجیره و با اسم مستعار هست.

عملکرد بیمه DeFi چگونه است؟

عملکرد بیمه DeFi چگونه است؟

بیمه دیفای یا DeFi Insurance بعضی از اهدافش رو از بیمه های سنتی الهام گرفته. این بیمه افراد و موسسه ها رو در مقابل از دست دادن سرمایه به دلیل کلاهبرداری، سرقت یا اشکالات زیرساختی پیش بینی نشده محافظت می کنه. روند اخذ بیمه و استفاده از اون در زمان وقوع حادثه، شباهت زیادی به بیمه های معمولی در بازارهای سنتی داره. همچنین شما با انتخاب موارد خاص مورد نظرتون خودتون رو در مقابل اون ها بیمه می کنین.

برای مثال، یه تبادل مالی دارای بیمه دیفای رو تصور کنین؛ روزی یکی از پلتفرم های موجود در بازارهای مالی غیرمتمرکز هک شده و سرمایه های شما در اون از دست میره. در نتیجه این اتفاق جمعا یه میلیون دلار به سرمایه گذاران این پلتفرم ضرر مالی وارد میشه. حالا شرکت بیمه با پرداخت خسارت به پلتفرم مورد نظر می تونه به اون در جبران ضرر مالی سرمایه گذارانش کمک کنه.

بیشتر بخوانید: بهترین پروژه های دیفای برای سرمایه گذاری در سال 2023

آیا شما به بیمه دیفای نیاز دارید؟

اگه از ریسک های موجود در بازارهای مالی بخصوص بازار ارزهای دیجیتال می ترسین، بیمه دیفای می تونه تا حد زیادی باعث آسایش خاطر شما بشه. با توجه به احتمال بالای هک شدن در دنیای ارزهای دیجیتال یا سایر دارایی های رمزنگاری شده حتی میشه استفاده از بیمه دیفای رو در مواردی ضروری محسوب کرد. درسته که بلاک چین تونسته تا حد زیادی از به وقوع پیوستن موارد پیش بینی نشده جلوگیری کنه، ولی پرداخت کمی مبلغ اضافی در هر ماه برای اینکه با خیال راحت تری به سرمایه گذاری در دنیای دیجیتال بپردازیم، ضرری نداره.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بیمه دیفای چیست؟ اطلاعاتی در مورد بیمه دیفای یا DeFi Insurance به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای بیمه دیفای بپردازیم و نحوه عملکرد بیمه DeFi رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، بیمه دیفای از سرمایه گذاران و معامله گران در برابر مواردی مثل هک یا سایر فعالیت های خرابکارانه محافظت می کنه. توسعه دهنده هایی مثل Nexus Mutual و CDx از بیمه دیفای برای ایجاد امنیت در همه چیز از تراکنش های مالی گرفته تا وام های داده شده استفاده می کنند.

 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد مزایای بیمه دیفای (DeFi) چیست؟

در مورد مزایای بیمه دیفای (DeFi) چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :6+88 = ?