چرا بیشتر معامله گران ارزهای دیجیتال ضرر می کنند؟

  • 20:02 1403-02-14
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

چرا بیشتر معامله گران ارزهای دیجیتال ضرر می کنند؟ چون اشتباهات زیادی رو مرتکب میشن! بهتره بدونین جمله «95 درصد از تریدرهای فعال در بازار ارزهای دیجیتال در آخر ضرر می کنند»، درست یا غلط، یکی از پراستفاده ترین ارجاعات آماری بین تریدرها، سرمایه گذاران بلند مدت و به طور کلی فعالان بازارهای مالی هست و به همین دلیل افراد از شنیدن اون زیاد غافلکیر نمیشن.

معامله گران و سرمایه گذاران تازه کار، جدا از اینکه در چه بازاری فعالیت می کنند، دچار اشتباهات مشترکی میشن که نتیجه اون چیزی به جز ضررهای سنگین و از دست دادن سرمایه نیست. بعضی وقت ها این اشتباهات اونقدر بزرگ و جبران ناپذیر هست که فرد به دلیل عدم تکرار شکست ها، از بازار ترید به صورت کامل کناره گیری کنه و دیگه سمت ارزهای دیجیتال و معامله گری نیاد. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله چرا بیشتر معامله گران ارزهای دیجیتال ضرر می کنند؟ اطلاعاتی در مورد جلوگیری از ضرر در معامله ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل ضرر کردن در معاملات ارزهای دیجیتال بپردازیم تا با این موارد آشنا بشین و ضررهای خودتون رو کاهش بدین.

 

جلوگیری از ضرر در معامله ارز دیجیتال

ضرر در معامله ارز دیجیتال

اگه بشه افراد رو درباره راه های جلوگیری از ضرر در معامله ارزهای دیجیتال قانع کرد، میشه این بازار رو به عنوان یکی از بهترین بازارهای مالی برای سرمایه گذاری و کسب سود محسوب کرد. هموازه ترس از دست دادن سرمایه و دارایی هایی که از اول وارد بازارهای مختلف، مخصوصا بازار ارزهای دیجیتال میشن، وجود داره. به جرئت میشه گفت این ترس و ناشناخته بودن بازار اون، از جمله چیزهایی هست که افراد زیادی رو از ورود به بازار ارزهای دیجیتال بازمی داره. اینجاست که تعیین حد ضرر یا استاپ لاس به کمک معامله گران میاد تا از ضرر کردن جلوگیری کنه!

در یه تعریف کلی، حد ضرر یا استاپ لاس مشخص کردن یه سفارش پیش فروش برای زمانی هست که قیمت ارز دیجیتال تا قیمتی که تعیین شده کاهش پیدا می کنه. وقتی که قیمت ارز دیجیتال به قیمت تعیین شده برسه، سفارش پیش فروشی که از قبل ثبت شده، فعال میشه. مهم ترین دلیل استفاده از این روش محدود کردن ضرر یا سود در یه معامله هست. این مفهوم می تونه برای معاملات کوتاه مدت و همچنین بلند مدت مورد استفاده قرار بگیره. تعیین حد ضرر در ارز دیجیتال در اصل یه سفارش خودکار هست که سرمایه گذار با تعیین مقدار مشخصی اجازه معامله ارز دیجیتال رو به کارگزاری های ارز دیجیتال یا صرافی های آنلاین میده.

دلایل ضرر کردن در معاملات ارزهای دیجیتال

دلایل ضرر کردن در معاملات ارزهای دیجیتال

برآوردها و تحقیقات مختلفی درباره درصد افرادی که از فعالیت در بازارهای مالی محتمل ضرر میشن، وجود داره. این داده های به دست اومده در کنار هم نشون میده بین 50 تا 90 درصد از معامله گران بازارهای مالی سنتی مثل فارکس، کریپتوکارنسی و بورس در طول مدت فعالیت خودش در مجموعه محتمل ضرر مالی میشن. دلایل مختلفی وجود داره که تریدرها در معاملات ارزهای دیجیتال ضرر می کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی دلایل ضرر کردن در معاملات ارزهای دیجیتال بپردازیم.

  • یکی از دلایل ضرر کردن در معاملات ارزهای دیجیتال، دخیل کردن احساسات در معاملات هست. ترید ارزهای دیجیتال می تونه تحت تاثیر احساسات باشه و خیلی از معامله گران به دلیل ترس، طمع یا امید بی پایه و اساس خودشون تصمیم هایی بدون فکر می گیرن. این کار معمولا به خرید در سقف و فروش در کف قیمت باعث میشه که نتیجه اون ضررهای مالی سنگین هست.
  • یکی دیگه از دلایل ضرر کردن در معاملات ارزهای دیجیتال، نداشتن دانش و درک لازم هست. خیلی از افراد بدون داشتن دانش کامل درباره کارکرد ارزهای دیجیتال، فناوری زیرساختی اون ها و سایر عوامل تاثیرگذار بر قیمت این دارایی ها وارد این فضا میشن.
  • یکی دیگه از دلایل ضرر کردن در معاملات ارزهای دیجیتال، استفاده از اهرم های معاملاتی بیش از حد هست. بعضی از تریدرها از اهرم های بالایی استفاده می کنند تا سود خودشون رو در تریدهاشون افزایش بدن و این کار ضرر احتمالی اون ها رو هم سنگین تر می کنه.
  • یکی دیگه از دلایل ضرر کردن در معاملات ارزهای دیجیتال این هست که مدیریت ریسک ضعیفی دارن. بدون داشتن یه استراتژی مناسب برای مدیریت ریسک، تریدرها خودشون رو در معرض خطر ضررهای سنگین قرار میدن، به ویژه در بازارهای پرنوسانی مثل کریپتو!
  • یکی دیگه از دلایل ضرر کردن در معاملات ارزهای دیجیتال، فومو یا احساس ترس از دست دادن فرصت هاست. خیلی از تریدرها درگیر هیاهوی یه ارز دیجیتال خاص میشن و در اوج های قیمتی اقدام به خرید می کنند. این افراد در آینده شاهد سقوط ارزش اون ارز خاص میشن و ضرر بزرگی رو محتمل میشن.

مقاله پیشنهادی: حد سود و حد ضرر چیست و چرا باید رعایت کنیم؟

مدیریت سرمایه و ریسک

مدیریت سرمایه و ریسک

مهم نیست که چه نوع سرمایه گذاری انجام میدین، باید بتونین دلیل مالکیت ارز دیجیتال خودتون رو شناسایی کرده و مطابق با اون مدیریت سرمایه و ریسک داشته باشین. سرمایه گذارانی که به ارزش رمزارزهای خوشون نگاه می کنند، با سرمایه گذارانی خرید ارز دیجیتال رو فقط معطوف به ارزهای در حال رشد کردن و سرمایه گذارانی که فقط به دید معامله وارد بازار شدن، استراتژی متفاوتی دارن. مهم نیست که استراتژی چیه، استراتژی فقط در صورتی جواب میده که به اون پایبند باشین و معاملات خودتون رو بر اون اساس انجام بدین.

بنابراین اگه شما سرمایه گذاری هستین که استراتژی معاملاتی خودتون رو بر اساس خرید و نگهداری طولانی مدت پایه ریزی کردین، سفارش های جلوگیری از ضرر در معاملات ارزهای دیجیتال برای شما تقریبا بی فایده هستن. باید به استراتژی خودتون اطمینان داشته باشین. این به معنی اجرای برنامه خود هست. مزیت دستورهای توقف ضرر این هست که می تونن به شما کمک کنند تا در مسیر خودتون بمونین و از تصمیم گیری سریع و غلبه بر استراتژی خودتون جلوگیری کنین. همچنین در آخر مهمه که بدونین سفارش های توقف ضرر تضمینی برای کسب درآمد در بازار نیست.

بیشتر بخوانید: آموزش مدیریت سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله چرا بیشتر معامله گران بازار ارزهای دیجیتال ضرر می کنند؟ اطلاعاتی در مورد جلوگیری از ضرر در معامله ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل ضرر کردن در معاملات ارزهای دیجیتال بپردازیم تا با این موارد آشنا شده و میزان ضرر خودتون رو کاهش بدین. همونطور که گفتیم، بازار ارزهای دیجیتال بازاری پرنوسان هست که خیلی از تریدرها و معامله گران بدون دانش و آگاهی لازم معامله انجام میدن و در آخر ضرر می کنند. این تریدرها برای جلوگیری از ضرر کردن باید سطح معلومات خودشون رو بالا ببرن و از روش های مدیریت ریسک و سرمایه استفاده کنند.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چرا بیشتر معامله گران ارزهای دیجیتال ضرر می کنند؟

در مورد چرا بیشتر معامله گران ارزهای دیجیتال ضرر می کنند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :1+93 = ?