معرفی 5 تکنیک کاربردی در تحلیل تکنیکال

  • 11:02 1403-02-17
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

5 تکنیک کاربردی در تحلیل تکنیکال؛ دوست دارین تا با این تکنیک ها آشنا بشین؟ آیا بلدین که قیمت رمزارزها رو تجزیه و تحلیل کنین؟ اصلا می دونین تحلیل تکنیکال چیست؟ تحلیل تکنیکال شامل چه فرایندی هست؟ به نظر شما چجوری میشه با استفاده از آموزش تحلیل  تکنیکال سود به دست آورد؟ کاربردهای تحلیل تکنیکال در بازار ارزهای دیجیتال یا سایر بازارهای مالی چیست؟

کسب اطلاعات کافی در زمینه نحوه سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال می تونه به کسب سود بیشتر و برنامه ریزی بهتر کمک کنه و تحلیل تکنیکال یکی از روش های مهم در پیش بینی وضعیت آینده بازارهای مالی هست. در این صورت با پیش بینی رخدادهای احتمالی میشه ریسک های مربوط به بازدهی معاملات ارز دیجیتال یه بازار بورس رو کاهش داد. شما برای استفاده بهتر از تحلیل تکنیکال باید با فوت و فن اون آشنا بشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله آشنایی با 5 تکنیک کاربردی در تحلیل تکنیکال، اطلاعاتی در مورد تحلیل تکنیکال به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین روش های کاربردی در تحلیل تکنیکال بپردازیم تا بتونین قیمت رمزارزها رو به درستی پیش بینی کنین.

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم تحلیل تکنیکال رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که تحلیل تکنیکال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که تحلیل تکنیکال یا Technical Analysis یکی از روش های تجزیه و تحلیل بازارهای مالی مثل بورس و ارزهای دیجیتال هست. تحلیل تکنیکال که در اصل استفاده از نمودار و ابزارهای معاملاتی اون هست، تکنیکال نوعی خاصی از تحلیل محسوب میشه که رفتار آینده بازار رو با توجه به حرکات قبلی قیمت و داده های معاملاتی پیش بینی می کنه و به تریدر کمک می کنه تا سود زیادی به دست بیاره.

جالب اینجاست که بدونین تحلیل تکنیکال در بازار کریپتو روشی هست که تحلیلگران و معامله گران با استفاده از داده های گذشته مثل حجم معاملات، قیمت و تغییرات اون و.... برای پیش بینی رفتار احتمالی نمودار به کار می گیره. لازم به ذکر هست که در این تحلیل فقط از نمودار قیمت ها، حجم معاملات و مقادیر محاسبه شده از قیمت ها استفاده میشه. به زبان دیگه، تحلیل تکنیکال روشی هست برای پیش بینی قیمت رمزارزها و سایر عوامل قیمت پذیر بر پایه تغییرات قیمت، حجم و بدون در نظر گرفتن عوامل بنیادین بازار مورد استفاده قرار می گیره. تحلیل تکنیکال اکثرا برای معاملات و سرمایه گذاری های کوتاه مدت به کار گرفته میشه.

بیشتر بخوانید: تفاوت تحلیل تکنیکال با تحلیل بنیادی چیست؟

آشنایی با 5 تکنیک کاربردی در تحلیل تکنیکال

آشنایی با 5 تکنیک کاربردی در تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال یکی از الزاماتی هست که اگه می خواهین در بازار ارزهای دیجیتال به یه تریدر حرفه ای تبدیل بشین، باید با صفر تا صد اون آشنا باشین. خوندن چارت های قیمتی، مشخص کردن حمایت ها، مقاومت ها و مهم تر از همه داشتن دید همه جانبه نسبت به نمودارها همگی با تسلط داشتن به اصول تحلیل تکنیکال و تمرین این مهارت به دست میان. شما می تونین از تکنیک های مختلفی استفاده کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی 5 تکنیک کاربردی در تحلیل تکنیکال بپردازیم.

  1. واگرایی ها در چارت های قیمتی

یکی از تکنیک های کاربردی در تحلیل تکنیکال، استفاده از واگرایی ها در چارت های قیمتی هست. واگرایی در نمودارها نکته ای ساده ولی کاربردی هست که از کنار هم قرار دادن روند قیمت و اندیکاتورهایی مثل مکدی، OBV یا RSI به دست میاد. واگرایی ها به چهار شکل به وجود میان و متدوال ترین اون ها واگرایی مثبت و منفی هست که در اولی اندیکاتور کف های بالاتر می سازه، ولی قیمت کف پایین تری تشکیل میده. شناسایی واگرایی در نمودار کار سختی نیست، ولی به خوبی می تونه شما رو از تغییر روند و آماده شدن برای ورود به موقعیت های خرید یا فروش مطلع کنه.

  1. بسته شدن کندل ها

یکی دیگه از تکنیک های کاربردی در تحلیل تکنیکال، بسته شدن کندل هاست. تریدرها از سطوح حمایتی و مقاومتی برای پیدا کردن نقاط ورود و خروج از معامله هاشون استفاده می کنند. حمایت ها و مقاومت های کلیدی در ترید کردن اهمیت خیلی زیادی دارن. تایید شکسته شدن مقاومت ها و حمایت ها یا ایستادگی اون ها در برابر نزول و صعود قیمت معمولا با بسته شدن کندل ها مشخص میشه. بستهبه اینکه سطح حمایتی در چه تایم فریمی رسم شده، باید بسته شدن کندل رو در تایم فریم درست تجزیه و تحلیل کنیم.

  1. حرکت از تایم فریم بالا به پایین

آشنایی با 5 تکنیک کاربردی در تحلیل تکنیکال

یکی دیگه از روش های کاربردی در تحلیل تکنیکال، حرکت از تایم فریم بالا به پایین هست. اگه می خواهین وضعیت چارت قیمتی رو در تایم فریم ها مختلف تحلیل کنین، بهتره از بازه های زمانی بالاتر مثل هفتگی به سمت تایم فریم های پایین تر مثل روزانه و 4 ساعته حرکت کنین. طبق این روش شما از روند کلی تر و سطوح کلیدی مطلع میشین و اگه روند کلی بازار نزولی باشه، حین معامله و اقدام به خرید با احتیاط بیشتری عمل می کنین. البته تعریف بازه های زمانی بالاتر برای یه معامله گران روزانه متفاوت هست.

مقاله پیشنهادی: انواع نمودار های قیمت در تحلیل تکنیکال کدامند؟

  1. امتحان کردن خطوط روند در اندیکاتورها

یکی دیگه از روش های کاربردی در تحلیل تکنیکال، امتحان کردن خطوط روند در اندیکاتورهاست. شما می تونین همه اصول و قواعد تحلیل تکنیکال مثل اصول موج شماری، سطوح فیبوناچی و خطوط روند رو در اندیکاتورهایی مثل شاخص rsi هم پیاده سازی کنین و از نقاط تغییر مومنتوم بازار مطلع بشین. استفاده از این تکنیک شاید کمتر شناخته شده باشه و به دلیل تنوع اندیکاتورها دست معامله گر برای امتحان ترکیب های مختلف باز هست تا روش های مخصوص و استراتژی خودش رو شکل بده.

  1. شکست های معتبر و کاذب

شکست های معتبر و کاذب هم یکی دیگه از تکنیک های کاربردی در شکست های معتبر و کاذب هست. برای اطمینان از شکسته شدن مقاومت ها از حجم معاملات میشه به عنوان ابزاری برای تایید استفاده کرد. در صورتی که کندل بسته شده حجم کمتری نسبتا به میانگین حجم معاملات در چند دوره اخیر داشته باشه، نمیشه اون رو به عنوان شکست معتبر در نظر گرفت. اگه از قدرت روند در چند کندل بعدی کم بشه یا کندل بعدی به صورت انگالفینگ نزولی زیر مقاومت بسته بشه، در این صورت شکست کاذب رخ داده و با بررسی شرایط میشه وارد موقعیت فروش شد.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 5 تکنیک کاربردی در تحلیل تکنیکال، اطلاعاتی در مورد تحلیل تکنیکال به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین روش های کاربردی در تحلیل تکنیکال بپردازیم تا بتونین با استفاده از این تکنیک ها قیمت رمزارزها رو به درستی پیش بینی کرده و معاملات پرسودی انجام بدین. همونطور که گفتیم، تحلیل تکنیکال روشی هست که تریدرها می تونن با استفاده از اون قیمت ارزهای دیجیتال مورد نظر خودشون رو پیش بینی کنند. شما هم می تونین از این روش استفاده کرده و بهترین نقاط خرید و فروش رمزارزها رو شناسایی کنین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد معرفی 5 تکنیک کاربردی در تحلیل تکنیکال

در مورد معرفی 5 تکنیک کاربردی در تحلیل تکنیکال نظر دهید
سوال امنیتی :8+65 = ?