سرمایه گذاری کوتاه مدت چیست؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "سرمایه گذاری کوتاه مدت چیست؟"


  • 15:02 1403-02-03
  • زمان مطالعه: 9 دقیقه

در مقاله سرمایه گذاری کوتاه مدت چیست؟ به بررسی سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال می پردازیم و انواع سرمایه گذاری و نحوه سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال و مزایا سرمایه گذاری کوتاه مدت در مارکت کریپتوکارنسی ها می پردازیم. افراد زیادی به دنبال کسب اطلاعات لازم برای سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال و انواع آن هستن و برای کسب سود نیازمند آشنایی تئوری و عملی در سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می باشن. بنابراین در مقاله سرمایه گذاری کوتاه مدت چیست؟ اطلاعات لازمه رو خدمتتون ارائه می کنیم تا سرمایه گذاری عالی داشته باشین. در ادامه همراه ما باشین.

بازار ارزهای دیجیتال و کریپتوکارنسی:

بازار ارزهای دیجیتال

معروفیت روز افزون ارزهای دیجیتال به دلیل سود دهی و پیشرفت در زمینه های مختلف زندگی و محبوبیت کریپتوکارنسی ها در سراسر جهان و رشد ارزهای محبوبی مانند بیت کوین و اتریوم و... و سودآوری ارزها افراد بسیاری به سمت بازار ارزهای دیجیتال جذب شدن و خواستار سرمایه گذاری در مارکت کریپتوکرنسی هستن. اما همونطور که گفتیم سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال شامل حالت هایی هست که افراد با توجه به دانش، دارایی و اهدافشون سرمایه گذاری خودشون رو شروع می کنن.

برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال مقدار مینیممی برای سرمایه وجود نداره و می تونین مقداری از سرمایه تون رو که نیازی بهش ندارین و... در بازار ارزهای دیجیتال قرار بدین. برای این کار علاوه بر دانش و اطلاعات کافی باید مهارت عملی فعالیت در بورس رو داشته باشین و سرمایه هاتون رو با گذر زمان، به صورت مرحله ای وارد بازار ارزهای دیجیتال کنین. چرا که بازار ارزهای دیجیتال نیز مانند سایر بازارهای مالی از عوامل داخلی و خارجی تاثیر می پذیره و نوسانات قیمتی صعودی و نزولی رو تجربه می کنه.

حال که اطلاعاتی در رابطه با بازار ارزهای دیجیتال خدمتتون ارائه کردیم، لازم هست که در رابطه با نحوه سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال نیز اطلاعاتی ارائه کنیم که جزو مسائل پایه ای مقاله هست.

نحوه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال:

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

احتمالا برای کسانی که قصد سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال رو دارن این سوال هم پیش اومده که نحوه سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال چگونه است؟ برای پاسخ به این سوال می تونیم اینطور توضیح بدیم که برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال باید اطلاعات و دانش مربوط به تحلیل های تکنیکال رو داشته باشین و بتونین شرایط قیمتی ارزها رو برای روزهای آتی و حتی چندین ماه آینده بررسی کنین. 
علاوه بر این تجزیه و تحلیل نموادارها و فالو کردن اخبار بازار ارزهای دیجیتال قابل اهمیت هست. البته موضوع قابل اهمیت در سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال این هست که مهارت عملی لازم برای معاملات و قدرت ریسک رو داشته باشین. برای شروع سرمایه گذاری بهتره در ابتدا ارز کمتری خریداری کنین و موانع و مشکلات کسب و کار و مزایا و معایب ارز دیجیتال ها رو بررسی کنین و ارزهای دیجیتال تون رو در کیف پول های امن و تایید شده نگه داری کنین و کلید های خصوصی تون رو در اختیار سایر افراد قرار ندین و امنیت نگهداری از ارزهای دیجیتال و نحوه بالابردن این امنیت رو یاد بگیرین تا بتونین سرمایه گذاری و کسب درآمد عالی و بدون مشکلی رو تجربه کنین.

انواع سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال:

انواع سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در بازار ارز یکی از بهترین روش های کسب درآمد محسوب میشه که افراد زیادی با سرمایه گذاری در این مارکت درآمد زیادی کسب کردن و عده ای قصد شروع سرمایه گذاری در مارکت کریپتوکارنسی رو دارن که شرط این سرمایه گذاری این هست که مهارت و اطلاعات کافی در این مبحث رو داشته باشین. بنابراین در این پارت از مقاله سرمایه گذاری کوتاه مدت چیست؟ به معرفی انواع سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می پردازیم. می تونید مقاله انواع سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال چیست رو هم مطالعه نمایید.

انواع سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

•    سرمایه گذاری بلند مدت (خرید و نگهداری ارزهای دیجیتال):

یکی از انواع سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاری بلند مدت هست. سرمایه گذاری بلندمدت یعنی زمانی که پولتون رو برای مدت زمان طولانی در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می کنین و مجبور نیستین سرمایه تون رو در این زمینه مدیریت کنین. پس از سرمایه گذاری، منتظر میمونین که تغییراتی در ارزهای دیجیتال رخ بده. اگه مزایای سرمایه گذاری بلند مدت رو بررسی کنیم، در سرمایه گذاری بلندمدت ریسک کمتر هست و سود می تونه خیلی باشه. لازم به ذکر هست که در سرمایه گذاری بلند مدت، سود دهی بعد از گذشت زمان شروع میشه. 

•    سرمایه گذاری کوتاه مدت (ترید ارزهای دیجیتال):

یکی دیگه از انواع سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاری کوتاه مدت هست. در سرمایه گذاری کوتاه مدت افراد ارزها رو در قیمت های پایین خریداری می کنن و بعد مدت زمان کوتاهی که ارز، افزایش قیمت داشته اون رو میفروشن. در ترید ارزهای دیجیتال، آینده ارز قابل اهمیت نیست و خرید و فروش های متوالی صورت می گیره. حال در پارت بعدی به معرفی سرمایه گذاری کوتاه مدت به صورت دقیق تر می پردازیم، در ادامه مقاله سرمایه گذاری کوتاه مدت چیست؟ همراه ما باشین.

سرمایه گذاری کوتاه مدت چیست؟

سرمایه گذاری کوتاه مدت چیست؟

سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت به این معناست که شما برای مدت کوتاهی روی یک ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنین و به محض تغییر در اون ارز دیجیتال، سرمایه‌گذاری خودتون رو بر این اساس مدیریت می‌کنین. اگه در مورد مزایای سرمایه گذاری کوتاه مدت صحبت کنیم، لازم نیست ریسک زیادی در اون بپذیرین زیرا سرمایه گذاری رو انجام میدین و در زمان کمی سرمایه گذاری می کنین. در ارزهای دیجیتال دیده شده که در مدت زمان کوتاهی تغییر چندانی ایجاد نمیشه. این که ممکن هست در مدت زمانی تغییر زیادی در ارزهای دیجیتال ایجاد نشه، البته ممکن هست اتفاق بیوفته، اما اگه در مورد بلندمدت صحبت کنیم، سرمایه گذاری کوتاه مدت امن تر هست.

همونطور که در اون عدم ریسک وجود داره، عدم سود هم وجود داره، زیرا بر اساس اون قیمت ارز دیجیتال به سرعت دچار تغییرات نمیشه. به عبارت دیگه سرمایه گذاری کوتاه مدت جزو آن دسته از سرمایه گذاری هایی هست که سود و موفقیت شما سریع تر اتفاق می افته. به طور کل مدت زمان سرمایه گذاری کوتاه مدت از چند ثانیه تا نهایتا چند ماه هست. افرادی که سرمایه گذاری کوتاه مدت انجام میدن دارای اهدافی هستن که به برخی از اونها اشاره می کنیم.

•    از یک رویداد خاص، کسب درآمد میکنن. برای مثال قبل انتشار نتایج مالی شرکتی، درصد هایی از سهام شرکت های خاص رو خریداری می کنن و پس از رشد قیمت سهامشون رو می فروشن.

•    برای محافظت از پول نقد آزاد در برابر تورم، سرمایه گذاری های کوتاه مدت انجام میدن.

•    برای کسب درآمد از معاملات فعال و به حداقل رسوندن خطرات، سرمایه گذاری کوتاه مدت انجام میدن. برای مثال:

- اسکالپینگ: جهت قیمت برای معامله گران مسأله‌ی مهمی نیست. اونها از هر حرکت کوتاه مدتی می‌تونن کسب درآمد کنن.

-تجارت اجتماعی: یک سرمایه گذار می‌تونه سیگنال‌های پولساز پر ریسک یک معامله گر رو کپی کرده و سپس معاملات رو کمی زودتر با سود متوسط و ریسک کمتر ببنده.

برای سرمایه گذاری کوتاه مدت در ارزهای دیجیتال بهتر هست که از مسائلی مانند:
•    میزان کشش بازار
•    حجم معاملاتی ارز دیجیتال موردنظر
•    میزان معروفیت ارز دیجیتال موردنظر
اطلاعاتی داشته باشین.

با وجود اینکه می تونین از بیت کوین و اتریوم برای سرمایه گذاری کوتاه مدت استفاده کنین، ارزهای جدید دیگه ای مثل NEO، استلار و... وجود دارن که می تونین با سرمایه گذاری کوتاه مدت در کمترین زمان، سود زیادی کسب کنین. دریافت سود از سرمایه گذاری کوتاه مدت به راحتی و در زمان کم یکی از مهم ترین ویژگی های سرمایه گذاری کوتاه مدت هست. اما باید به این نکته هم توجه کنین که سرمایه گذاری کوتاه مدت در ارزهای دیجیتال مانند سایر مسائل معایب و مشکلات خاص خودش رو داره.

برای مثال در سرمایه گذاری کوتاه مدت در ارزهای دیجیتال باید از تحلیل های تکنیکال بازار اطلاع و آگاهی کافی داشته باشین. قیمت ارزهای دیجیتال در سرمایه گذاری کوتاه مدت دچار تغییر و کاهش قیمت میشه، درصد شکست و ضرر مالی شما رو تا میزان قابل توجهی افزایش میده. عدم شناخت و آگاهی کاربردی و اصولی درباره ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت ممکنه برای افراد مشکل ساز بشه. انتخاب روش مناسب برای سرمایه گذاری یکم سخت هست ولی اینکه اهدافتون رو برای سرمایه گذاری مشخص کنین، قابل اهمیت هست. 

مزایا سرمایه گذاری کوتاه مدت:

در این پارت از مقاله سرمایه گذاری کوتاه مدت چیست؟ به بررسی مزایا سرمایه گذاری کوتاه مدت در ارزهای دیجیتال می پردازیم که جزو مسائل پر اهمیت در بحث سرمایه گذاری کوتاه مدت هستن.

•    بازگشت سریع سرمایه

یکی از مزایای سرمایه گذاری کوتاه مدت در ارزهای دیجیتال که باعث میشه تا مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیره این هست که بازگشت سرمایه به صورت سریع هست. در سرمایه گذاری کوتاه مدت چون مدت زمان سرمایه گذاری کوتاه هست، سود حاصل از ارزها در مدت کوتاهی حاصل میشه و قیمت ارزها در زمان کم رشد می کنن و سرمایه افراد همراه با سودشون دوباره بهشون بر می گرده.

•    سود ده بودن

یکی دیگه از مزایای سرمایه گذاری کوتاه مدت در ارزهای دیجیتال این هست که سودده هست. به عبارت دیگه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال در اکثر مواقع سودده هست و در سرمایه گذاری کوتاه مدت با هربار رشد قیمت و ارزش ارزهای دیجیتال، سود خوبی کسب می کنین.

•    فرصت سرمایه گذاری بیشتر

یکی دیگه از مزایای سرمایه گذاری کوتاه مدت در ارزهای دیجیتال این هست که فرصت سرمایه گذاری بیشتری برای معامله گران و تریدرها فراهم میشه. به دلیل کوتاه مدت بودن سرمایه گذاری امکان سرمایه گذاری به طور متوالی در ارزهای دیجیتال وجود داره و افراد با این روش می تونن سود زیادی از سرمایه گذاری هاشون کسب کنن.

بهترین کریپتوکارنسی ها برای سرمایه گذاری های کوتاه مدت در 2022:

بهترین کریپتوکارنسی ها برای سرمایه گذاری های کوتاه مدت

بازار ارزهای دیجیتال در دهه گذشته رشد زیادی رو تجربه کرده و قرار هست در سال 2022 به ارتفاعات جدیدی گسترش یابه و محبوبیت بیشتری در بین کاربران بازار ارزهای دیجیتال و سایر افراد در سراسر جهان کسب کنه. هزاران گزینه برای سرمایه گذاران کریپتو وجود داره که می تونن سود زیادی از این روش کسب کنن، ما در مقاله سرمایه گذاری کوتاه مدت چیست؟ به چند مورد از ارزهای رمزنگاری پیشرو برای سرمایه گذاری در سال جاری (2022) برای سرمایه گذاری های کوتاه مدت اشاره می کنیم.

•    بیت کوین (Bitcoin)

یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت، ارز دیجیتال بیت کوین هست. بیت‌کوین در سال 2009 راه‌اندازی شد و به سرعت تا سال 2022 همچنان بزرگترین ارز دیجیتال تا حدودی باقی مونده و حرکت قیمت بیت کوین همچنان تاثیر قابل‌توجهی بر بازار ارزهای دیجیتال داره. ناگفته نمونه که بیت کوین یکی از بهترین ارزهای رمزنگاری شده هست و قرار هست در سال های آینده پیشرفت های چشمگیری کسب کنه. بنابراین میتونین با سرمایه گذاری کوتاه مدت یا بلند مدت روی بیت کوین سود خوبی کسب کنین.

•    اتریوم (Ethereum)

یکی دیگه از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه کدت، ارز دیجیتال اتریوم هست. اتریوم یکی دیگه از ارزهای دیجیتال بسیار شناخته شده هست و همونطور که اطلاع دارین، دومین ارز دیجیتال بزرگ بعد از بیت کوین از نظر ارزش بازار هست. همه چیز برای راه اندازی اتریوم 2.0 مهیا هست، که با بزرگترین مشکلی که اتریوم در حال حاضر باهاش مواجه هست، یعنی سرعت تراکنش اون، مقابله خواهد کرد. بنابراین سرمایه گذاری روی اتریوم از پرسود ترین و موفق ترین سرمایه ها خواهد بود.

•    بایننس کوین (Binance coin)

یکی دیگه از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت، ارز دیجیتال بایننس کوین هست. بایننس کوین در سال 2017 توسط صرافی بایننس راه اندازی شد و این ارز دیجیتال خاص با نماد BNB معامله میشه. بایننس کوین اصلی زنجیره بایننس شده و انتظار میره که در طول سال 2022 به موفقیت و ارزش بالایی برسه و بنابراین بایننس کوین نیز جزو ارزهایی مناسب برای سرمایه گذاری کوتاه مدت در سال 2022 محسوب میشه.

•    پولکادوت (Polkadot)

یکی دیگه از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت، ارز دیجیتال پولکادات هست. پولکادوت یک ارز رمزنگاری منحصر به فرد هست زیرا بلاک چین های مختلف رو به هم متصل می کنه تا همه اونها بتونن با هم کار کنن، بنابراین قابلیت همکاری با سایر بلاک چین ها رو ایجاد میکنه و گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری کوتاه مدت محسوب میشه. از زمانی که DOT در سال 2020 راه اندازی شد، از رشد چشمگیری برخوردار بوده و قراره تا سال 2022 ادامه پیدا کنه.

نتیجه و جمع بندی:

تلاش کردیم در مقاله سرمایه گذاری کوتاه مدت چیست؟ به معرفی و بررسی سرمایه گذاری کوتاه مدت و مزایای این روش سرمایه گذاری بپردازیم و اطلاعات کاربردی در اختیارتون قرار بدیم. همونطور که گفتیم سرمایه گذاری کوتاه مدت افراد ارزهای دیجیتال رو با قیمت های پایین خریداری و وقتی ارزش و قیمت ارز افزایش یافت و به مرحله سود دهی رسید، ارزشون رو معامله می کنن. 
در سرمایه گذاری کوتاه به صورت متوالی می توان سرمایه گذاری کرد و سودهای متوالی رو کسب کرد و موضوع قابل اهمیت این هست که در سرمایه گذاری کوتاه مدت باید تحلیل تکنیکال و بررسی نمودار ها رو بلد باشین که این فاکتورها و مهارت ها برای هر نوع سرمایه گذاری و معامله در بازار ارزهای دیجیتال لازم و ضروری هستن. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال و معاملات وخرید ارز می تونین از صرافی ایران بایننس کمک بگیرین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد سرمایه گذاری کوتاه مدت چیست؟

در مورد سرمایه گذاری کوتاه مدت چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9+84 = ?