حداقل سرمایه لازم برای ارزهای دیجیتال

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "حداقل سرمایه لازم برای ارزهای دیجیتال"


  • 18:02 1403-02-11
  • زمان مطالعه: 8 دقیقه

هدف از ارائه مقاله حداقل سرمایه لازم برای ارزهای دیجیتال آشنایی کاربران با مقدار لازم سرمایه برای خرید ارزها است که قصد سرمایه گزاری در بازار کریپتوکارنسی ها را دارن ولی اطلاع زیادی در این موضوع ندارن. پس در ادامه مقاله در مورد سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال و انواع آن و حداقل میزان سرمایه لازم برای ارز های دیجیتال صحبت خواهیم کرد تا اطلاعات کاربردی در اختیارتون قرار بدیم. با توجه به محبوبیت روزافزون ارزهای دیجیتال کاربران بازار کریپتوکارنسی و دیگر افراد قصد کسب مهارت ها و دانش های مربوط به ارزهای دیجیتال و مزایا و معایب آن را دارن تا در بازار تجارت ثروت اندوزی کنن.

ارز دیجیتال یا کریپتوکارنسی نوعی پول دیجیتال هست که جایگزین ارزهای رایج شده، رمز ارزها انواع مختلفی دارن که هر کدوم کاربرد های مختص خودشون رو دارن و به دلیل ویژگی های منحصر به فردشون مورد استقبال و توجه زیادی در سراسر جهان قرار گرفتن. با جهانی شدن فضای دیجیتال و استفاده روز افزون افراد در زندگی روز مره از اونها عده ای به این فکر افتادن تا معاملات پولی شون رو نیز به فضای دیجیتال منتقل کنن که نتیجه این تلاش ها تولید واحد معاملاتی با نام ارز دیجیتال بود. این نوع ارز ها در واقع وجود خارجی ندارن و تنها در فضای اینترنتی قادر به فعالیت می باشن و در دنیای واقعی هیچ معادل فیزیکی برای اونها پیدا نمیشه.

در واقع این نوع ارز ها نه تنها وجود فیزیکی ندارن بلکه حتی نام نهاد سازنده اونها نیز کاملاً مشخص نیست. تمام این پیشرفت ها و امکانات سبب ایجاد بازارهای مالی مجازی ارزهای دیجیتال شده که دارای نوسانات صعودی و نزولی بسیاری هست و افراد زیادی قصد سرمایه گذاری در این بازار و کسب سود رو دارن و مهم ترین سوالی که برای برخی افراد پیش میاد در رابطه با حداقل سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال هست که در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم. 

حداقل سرمایه لازم برای ارزهای دیجیتال

احتمالا برای کسانی که قصد سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال رو دارن این سوال هم پیش بیاد که نحوه سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال چگونه است؟ برای پاسخ به این سوال می تونیم اینطور توضیح بدیم که برای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال باید اطلاعات و مهارت های لازم در رابطه با تحلیل های تکنیکال رو کامل داشته باشین و شرایط قیمتی ارزها رو برای روز های آینده پیش بینی کنین و علاوه بر این تحلیل نموادارها و فالو کردن اخبار بازار ارزهای دیجیتال قابل اهمیت هست.

برای شروع سرمایه گذاری بهتره ابتدا ارز کمتری بخرید و موانع و مشکلات کسب و کار و مزایا و معایب ارز دیجیتال ها رو بررسی کنین و ارزهای دیجیتال تون در والت های امن نگه داری کنین و کلید های خصوصی تون رو در اختیار سایر افراد قرار ندین و امنیت نگهداری از ارزهای دیجیتال و نحوه بالابردن این امنیت رو یاد بگیرین. سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال مزایایی داره که در این پارت از مقاله حداقل سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال به بیان و معرفی برخی از آنها می پردازیم. توصیه میکنیم مقاله الزامات سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال رو هم مطالعه نمایید.

مزایای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال:

مزایای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

•    فرصت های بزرگ برای رشد

 یکی از بزرگترین مزایای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، پتانسیل رشد هست. در حالی که اکثر سهام ها میتونن در طول زمان، بازدهی متوسطی از سرمایه رو برای شما به ارمغان بیارن، هیچ چیز با ارزهای دیجیتال قابل مقایسه نیست. حتی گزینه‌های باثبات‌تری مانند بیت‌کوین و اتریوم با نرخ‌های باورنکردنی رشد می‌کنن و کسب درآمد رو برای مبتدیان آسون می‌کنن. با این حال، باید مطمئن بشین که یک ارز رو قبل از سرمایه گذاری بررسی کنین. و نوع سرمایه گذاری تون که سرمایه گذاری بلند مدت یا کوتاه مدت هستش رو تعیین کنین.

•    عدم تمرکز

 در حالی که بازار کریپتو مطمئنا فراز و نشیب خودش رو میبینه، به هیچ نهاد مالی یا سازمان سیاسی وابسته نیست. قدرت در دست کاربر هست، بنابراین لازم نیست نگران چیزهایی مانند سیاست مالی یا رکود اقتصادی باشین که بر ارزها تأثیر میذاره. ماهیت غیرمتمرکز کریپتو نیز ردیابی وجوه خودش رو پس از خرج کردن اونها دشوار می کنه. قبل از انجام این کار مطمئن بشین که دقیقا می دونین اونها رو به کجا می فرستین.

•    زمان پردازش کوتاه

فناوری بلاک چین همه تراکنش های رمزنگاری رو به صورت همتا به همتا انجام میده. این بدان معنی هست که شما لازم نیست نگران زمان انتظار طولانی باشین یا موسسات مالی مانع ارسال یا دریافت پول شما بشن. بیشتر زمان پردازش در عرض چند ثانیه اتفاق می افته.
حال بعد از ارائه مطالبی در رابطه با سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال به بررسی موضوع اصلی یعنی حداقل سرمایه لازم برای ارزهای دیجیتال می پردازیم.

حداقل سرمایه برای ارزهای دیجیتال:

حداقل سرمایه برای ارزهای دیجیتال:

همون طور که گفتیم ارزهای دیجیتال محبوبیت های روز افزونی در سراسر جهان کسب می کنن و کاربران تمایل دارن با سرمایه گذاری در این پلتفرم ها، سود زیادی کسب کنن. افراد با توجه به رشد و سود دهی و آینده ارزهای دیجیتال و ویژگی های منحصر به فرد کریپتوکارنسی ها به خریداری اونها می پردازند. ارزهای دیجیتالی که در بازار کریپتوکارنسی وجود دارن تفاوت قیمت بین اونها وجود داره.

معمولا اکثر ارزهای دیجیتال قیمت های بالایی ندارن و تنها تعداد محدودی از اونها مثل بیت کوین و اتریوم قیمت های بالایی دارن. در واقع هیچ نوع مبلغ خاصی به عنوان حداقل سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال وجود نداره و معمولا حداقل مبلغ توسط پلتفرمی (صرافی) که ارزهای خودتون رو خریداری می کنین، تعیین میشه. (برای مثال در صرافی ایران بایننس حاقل سرمایه لازم برای سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال 500 هزار تومن هست و با مبالغ کمتر از این مقدار، نمیشه ارز دیجیتال خریداری کرد. ).

اما این موضوع قابل توجه هست که سرمایه گذاری با مبالغ و سرمایه های کم اندکی معقول به نظر نمی رسه و دلیل این موضوع این هست که پلتفرم مدنظر شما برای خرید ارز و سایر امورات مربوط به خرید و سرمایه گذاری، هزینه هایی رو به عنوان کارمزد برای انجام معاملات از شما دریافت می کنن و اگه مبلغ سرمایه گذاری به حد مشخص صرافی یا پلتفرم نرسه، این کارمزد دریافتی میتونه تاثیر منفی روی سرمایه گذاری بذاره یا اصلا نتونین با مقدار مدنظرتون سرمایه گذاری کنین. کسانی که قصد سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال رو دارن باید میزان سرمایه گذاری شون بین 5 تا 35 درصد از سرمایه شخصی شون باشه.  توصیه میکنیم مقاله 12 اصل مهم سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال ما رو هم مطالعه کنین.

درصد پیشنهادی برای برای افراد مبتدی و تازه وارد در عرصه تجارت کریپتوکارنسی ها، 5 درصد هست تا از امنیت مالی بیشتری برخوردار باشن و در صورت پیشرفت و رشد سرمایه، به سرمایه خودشون اضافه کنن. پس اگه کاربر جدید الورود هستین و نگران از دست دادن سرمایه هاتون هستین، با درصد های پایین شروع کنین و در ابتدا با 30 درصد سرمایه گذاری تون رو شروع نکنین. در بازار ارزهای دیجیتال مانند سایر بازار ها و حوزه های فعالیتی گمانه زنی ها و فریب کاری هایی وجود دارن، بنابراین حتما باید قبل از سرمایه گذاری اطلاعات و شرایط لازم رو بررسی کنین و تصمیمات خودتون رو عاقلانه بگیرین. با وجود تمام این شرایط افراد ریسک پذیری هستن که قادر هستن به سرمایه گذاری با 50 درصد بپردازن و حتی ضرر رو تحمل کنن.

برای توضیح بیشتر موضوع ارز دیجیتال بیت کوین رو در نظر میگیریم که دارای بالاترین ارزش و قیمت در بین ارزهای دیجیتال بازار کریپتوکارنسی ها هست. برخی افراد طبیعتا سرمایه کمی دارن و نمی تونن یک واحد کامل از بیت کوین رو خریداری کنن. قیمت هر واحد از بیت کوین این روزها به چند صد میلیون تومان رسیده و احتمالا افرادی فکر کنن که به دلیل سرمایه کم، امکان خرید بیت کوین رو ندارین ولی اینطور نیست. چرا که بیت کوین دارای واحد های کوچیکی به نام ساتوشی هست که برای سرمایه گذاران با سرمایه های کم امکان تبدیل مبالغ خودشون به بیت کوین رو فراهم کرده. 

هر بیت کوین از 100 واحد ساتوشی تشکیل شده که در صورت تمایل به خرید بیت کوین داشته باشین میتونین با ضرب مبلغ دلاری مدنظرتون در عدد 0.000000001 (که معادل هر ساتوشی بیت کوین هست) مقدار دقیق بیت کوین رو محاسبه کنین. سایر ارزهای دیجیتال نیز مانند بیت کوین هستن و حتی اغلب اونها به واحدهای کوچیک تری تقسیم بندی شدن. همون طور که در اشاره کردیم صرافی ها برای معادلات کارمزد هایی از کاربران دریافت می کنن، همچنین برخی از کیف پول ها برای فعال سازی خودشون مبلغی رو از حساب افراد برداشت می کنن.

افرادی که در رابطه با حداقل سرمایه لازم برای ارزهای دیجیتال سوال می پرسن

موضوع دیگه ای که در رابطه با موضوع مقاله باید بررسی کنیم این هستش که افرادی که در رابطه با حداقل سرمایه لازم برای ارزهای دیجیتال سوال می پرسن، به دو دسته تقسیم میشن.

حداقل سرمایه برای ارزهای دیجیتال:

دسته اول

دسته اول شامل افرادی هست که قصد دارن به عنوان معامله گر وارد بازار کریپتوکارنسی بشن. برای این افراد ارزهای دیجیتال به 2 دسته تقسیم بندی میشن:

•    ارزهایی که قیمت بالایی دارن ولی به واحد های کوچک تری تقسیم بندی میشن.

•    ارزهایی که قیمت های پایینی دارن و سرمایه کم میتوان چند واحد از اونها رو خریداری کرد.

بنابراین افراد میتونن با توجه به دارایی شون در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری و معامله کنن.

دسته دوم

دسته دوم افرادی هستن که سرمایه مشخصی دارن، و می خوان بدونن که بهتره همه سرمایه شون رو در بازار کریپتوکارنسی سرمایه گذاری کنن یا نه؟!... که این افراد باید نکات مهمی رو در نظر بگیرن، که در ادامه به توضیح این هینت ها می پردازیم.

•    سرمایه خودتون رو به صورت مرحله به مرحله وارد بازار کنین

اگه سرمایه ای در حساب تون دارید و قصد سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی رو دارین، بهتر هست که به صورت مرحله به مرحله سرمایه تون رو وارد بازار کنین. چون امکان معامله و خرید و فروش در بازار ارزهای دیجیتال

همواره وجود داره، پس برای سرمایه گذاری عجله نکنین.

•    اگه مالک سرمایه نیستین، به هیچ عنوان در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری نکنین

هنگام سرمایه گذاری حتما باید از سرمایه ای که 100 درصد متعلق به خودتون هست، استفاده کنین نه سرمایه ای که از طریق فروش خونه، وام و... بدست آوردین. چون بازار ارز، یک مارکت با نوسانات متفاوت هست.

•    ریسک پذیر باشین و تجربه کسب کنین

برای کسب مهارت در بازار ارز علاوه بر شرکت در دوره های مختلف، دانش و اطلاعات زیاد باید مهارت های عملی رو کسب کنین.

•    سرمایه اولیه تون با سرمایه کلی متناسب باشه

هر چقدر قصد داشته باشین که بیشتر در بازار ارز سرمایه گذاری کنین، باید سرمایه خودتون رو هم افزایش بدین.
بنابراین برای سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی ها باید بررسی بیشتری انجام بدین. برای مثال از دارایی مازادتون که از فروش خونه، ماشین و... نیست برای سرمایه گذاری در بازار کریتوکارنسی استفاده کنین. قبل از سرمایه گذاری تحقیقات و مطالعات لازم رو انجام بدین و بهترین تصمیم رو بگیرین. روش های مدیریت سرمایه رو بلد باشین، و قبل از سرمایه گذاری برنامه های لازم برای شرایطی که در آینده ممکن هست، پیش بیاد تنظیم کرده باشین. و بیاد داشته باشین که نباید کل سرمایه و دارایی تون رو وارد بازار ارزهای دیجیتال کنینريال بلکه فقط بخشی از اون رو وارد کنین و وقتی مطمئن شدین مهارت و تجربه لازم در این حوزه رو دارین، در صورت تمایل بقیه دارایی تون رو مرحله به مرحله وارد بازار کریپتوکارنسی کنین.

جمع بندی و نتیجه:

تلاش کردیم در مقاله حداقل سرمایه لازم برای ارزهای دیجیتال مطالب کاربردی و مفیدی ارائه کنیم. همونطور که گفتیم حداقل سرمایه لازم برای خرید ارز های دیجیتال توسط صرافی ها مشخص میشه و همینطور ارزها به واحد های کوچیکی تقسیم شدن تا افراد حتی با سرمایه اندک هم قادر به خرید ارز باشن و بتونن در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنن. نکات قابل توجه در سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال این هست که قبل از سرمایه گذاری مهارت و علم لازم رو کسب کنین و سپس وارد سرمایه گذاری در بازار ارز بشین و ریسک پذیر باشین و تمام دارایی و سرمایه تون رو یک جا وارد بازار ارز نکنین، بلکه مرحله به مرحله این کار رو انجام بدین تا هم مهارت عملی لازم رو کسب کنین و هم بر اساس نوسانات بازار ارز سرمایه تون رو از دست ندین. می تونین برای خرید ارز های دیجیتال و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کریپتوکارنسی ها از صرافی ایران بایننس کمک بگیرین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد حداقل سرمایه لازم برای ارزهای دیجیتال

در مورد حداقل سرمایه لازم برای ارزهای دیجیتال نظر دهید
سوال امنیتی :3+90 = ?