بهترین ارزهای دیجیتال برای استیکینگ کدامند؟

  • 11:02 1403-02-17
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

بهترین ارزهای دیجیتال برای استیکینگ؛ آیا دوست دارین با این رمزارزها آشنا بشین؟ اگه به سرمایه گذاری در رمزارزها فکر می کنین، فاکتورهای زیادی وجود دارن که باید اون ها رو در نظر بگیرین. وقتی روی کوین هایی سرمایه گذاری می کنین که مبتنی بر شبکه بلاک چین اثبات سهام(POS) هستن، می تونین در فرایند استیکینگ ارز دیجیتال شرکت کرده و سودهای زیادی به دست بیارین.

فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال فقط با خرید و فروش رمزارزها یا سرمایه گذاری روی اون ها و بررسی قیمت بیت کوین خلاصه نمیشه. بلکه روش های کسب درآمد دیفای از تنوع بالایی برخوردار هستن و یکی از این روش ها، استیکینگ هست. روش استیکینگ ارز دیجیتال یکی از قدیمی ترین روش های کسب درآمد غیرفعال در بازار رمزارزهاست. برای کسب درآمد در ارزهای دیجیتال از این روش، اول باید با بهترین رمزارزها آشنا باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله بهترین ارزهای دیجیتال برای استیکینگ کدامند؟ اطلاعاتی درباره استیکینگ یا Staking به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین رمزارزها برای استیکینگ بپردازیم تا با این رمزارزها آشنایی داشته باشین.

آشنایی با فرایند استیکینگ(Staking)

آشنایی با فرایند استیکینگ(Staking)

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که استیکینگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که استیکینگ یا Staking روشی برای کسب درآمد غیر فعال و بدون نیاز به فروش ارز دیجیتال هست. در فرایند استیکینگ شما می تونین علاوه بر کسب سود، صد درصد دارایی های خودتون رو حفظ کنین. این روش منحصر به فرد در بازار ارزهای دیجیتال و یکی از جذابیت های بزرگ اون هست. همچنین سپرده گذاری رمزارزها برخلاف ماینینگ که با مصرف انرژی بالا همراه هست، راهی برای کارآمدتر کردن رمزارزها و سازگاری با محیط زیست هست.

جالب اینجاست که بدونین استیکینگ یکی از تکنیک های کسب درآمد از رمزارزهاست. وقتی روی ارزهای دیجیتالی سرمایه گذاری می کنین که مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام یا pos هستن، می تونین در استیکینگ شرکت کنین که این موضوع به شبکه های اثبات سهام کمک می کنه تا ایمن تر و کارآمدتر عمل کنند. فقط کافیه ارزهای دیجیتال خودتون رو واسه مدت طولانی در پلتفرم یا کیف پول نگه دارین تا پاداش استیک به دست بیارین. در واقع، زمانی که کاربران رمزارزهای خودشون رو به اشتراک می ذارن، مقدار مشخصی از دارایی های خودشون رو برای مدت مشخصی قفل می کنند.

مقاله پیشنهادی: معرفی بهترین پلتفرم های استیکینگ ارزهای دیجیتال

خطرات ناشی از استیکینگ ارز دیجیتال

قیمت ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی دارن، یعنی می تونن به سرعت ریزش کنند. در صورتی که رمزارزهای شما به میزان چشمگیری کاهش پیدا می کنه، ممکنه سود کافی برای جبران ضرر خودتون به دست نیارین. در حالی که ممکنه درآمدهای رمزنگاری خودتون رو از بین ببرین. انجام این کار واسه پلتفرم های خاص حداقل هفت روز طول می کشه. برعکس، پلتفرم هایی شرط انعطاف پذیری رو ارائه میدن که امکان برداشت فوری رو فراهم می کنه.

بهترین ارزهای دیجیتال برای استیکینگ کدامند؟

بهترین ارزهای دیجیتال برای استیکینگ کدامند؟

همونطور که گفتیم، استیکینگ یکی از روش های کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال هست. استیکینگ فرایندی قابل مقایسه با استخراج بیت کوین هست، با این تفاوت که به منابع خیلی کمتری نیاز داره. شما می تونین رمزارزهای مختلفی رو استیک کرده و سود به دست بیارین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی بهترین ارزهای دیجیتال برای استیکینگ بپردازیم.

•    ترون(TRX)

یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای استیکینگ، ترون(TRX) هست که با هدف ایجاد زیرساخت سرگرمی دیجیتال در سراسر دنیا و با استفاده از بلاک چین و فناوری های ذخیره سازی توزیع شده طراحی شده. سرمایه گذاران می تونن بعد از خرید ترون خودشون رو در یکی از بزرگ ترین کیف پول ها یا صرافی های مختلف استیک کنند. وجه مشترک همه این گزینه ها درصد مشابه پاداشی هست که در مقابل سپرده گذاری به کاربران میدن.

مقاله پیشنهادی: آموزش استیک ترون در تراست والت

•    کاردانو(ADA)

کاردانو هم یکی دیگه از بهترین ارزهای دیجیتال برای استیکینگ هست که به عنوان برترین بلاک چین های اثبات سهام در سال 2023 محسوب میشه که بر مقیاس پذیری و پایداری تمرکز داره. این شبکه سعی می کنه تا مسائل مربوط به مصرف انرژی مربوط به استخراج بیت کوین رو برطرف کنه. بنابراین، در مقایسه با سایر رمزارزها خودش رو به عنوان یه ارز دیجیتال سازگار با محیط زیست نشون میده.

•    تزوس

یکی دیگه از بهترین ارزهای دیجیتال برای استیک کردن، تزوس هست. تزوس با رمزارز XTZ از پروتکل اثبات سهام پیروی می کنه. استیکینگ ارز دیجیتال در این شبکه بلاک چین هیچ نوع محدودیت رو نداره. یعنی شما با یه ارز دیجیتال XTZ می تونین در این شبکه شروع به سرمایه گذاری کنین. سوددهی در این شبکه معمولا در بازه زمانی 35 تا 40 روزه انجام می گیره و نرخ سالانه استیکینگ شبکه تزوس 6.75 تا 10.6 درصد هست.

•    پولکادات(DOT)

پولکادات(DOT) هم یکی دیگه از بهترین ارزهای دیجیتال برای استیکینگ هست. توکن بومی پولکادات، ارزش DOT نام داره که هم به عنوان سوخت رسان شبکه استفاده میشه و هم به عنوان دارایی قابل معامله آزادانه عمل می کنه. پولکادات از اجماع اثبات سهام استفاده می کنه. اثبات سهام به کاربران اجازه میده تا توکن های DOT خودشون رو به عنوان وثیقه اعتبارسنجی تراکنش ها در شبکه استیک کرده و برای انجام این کار پاداش به دست بیارن.

•    الگورند(Algorand)

الگورند یا Algorand هم یکی دیگه از بهترین رمزارزهای برای استیک کردن هست که بر اساس الگوریتم اثبات سهام کار می کنه و مقیاس پذیری موثری رو از طریق گره های اعتبارسنجی و تراکنش های فوری فراهم می کنه. شما می تونین این رمزارز رو استیک کرده و سود زیادی به دست بیارین. توجه داشته باشین که ارز دیجیتال الگورند اهداف زیادی داره که همین موضوع باعث میشه تا در بلند مدت رشد قابل توجهی رو تجربه کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بهترین ارزهای دیجیتال برای استیکینگ کدامند؟ اطلاعاتی درباره استیکینگ یا Staking به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین رمزارزها برای استیکینگ بپردازیم تا با این رمزارزها آشنایی داشته باشین. همونطور که گفتیم، استیکینگ روشی برای کسب درآمد غیر فعال و بدون نیاز به فروش ارز دیجیتال هست. در فرایند استیکینگ شما می تونین علاوه بر کسب سود، صد درصد دارایی های خودتون رو حفظ کنین.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد بهترین ارزهای دیجیتال برای استیکینگ کدامند؟

در مورد بهترین ارزهای دیجیتال برای استیکینگ کدامند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :8+88 = ?