برای تحلیل تکنیکال چه مطالبی را باید بدانیم؟

  • 14:01 1403-01-30
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

تحلیل تکنیکال(Technical Analysis)؛ علمی برای پیش بینی رفتار نمودارها در آینده! برای تحلیل تکنیکال چه مطالبی را باید بدانیم؟ اصلا می دونین تحلیل تکنیکال چیست و چه کاربردی داره؟ دانش تحلیل تکنیکال چه تاثیری بر عملکرد معاملاتی داره؟ هدف شما از یادگیری و شرکت در انواع دوره تحلیل تکنیکال چیست؟ تحلیل تکنیکال چه کمکی به شما می کنه؟ مفاهیم اصولی در تحلیل تکنیکال چیست؟ چگونه از تحلیل تکنیکال برای تحلیل بیت کوین استفاده کنیم؟

حتما شما هم خیلی دوست دارین که چارت های مالی رو بهتر بشناسین و بفهمین که در دل هر نموداری چه اتفاقی می افته. به همین دلیل باید بتونین به درک بهتری از تحلیل تکنیکال برسین. در تحلیل تکنیکال نمودار قیمت دارایی های مختلف رو با استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال بررسی می کنیم، ولی اینو بدونین که واسه تحلیل یه دارایی با استفاده از تحلیل تکنیکال لازم نیست همه ابزارها رو به صورت یکجا بکار بگیرین. ما سعی می کنیم در مقاله برای تحلیل تکنیکال چه مطالبی رو باید بدانیم؟ اطلاعاتی درباره تحلیل تکنیکال یا Technical Analysis به شما ارائه کنیم و به بررسی مطالب مورد نیاز تحلیل تکنیکال بپردازیم و تاثیر تحلیل تکنیکال بر معاملات رو مورد بررسی قرار بدیم.

تحلیل تکنیکال چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که تحلیل تکنیکال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که تحلیل تکنیکال یا Technical Analysis بررسی و مطالعه داده های تاریخی بازار از جمله قیمت و حجم هست. به عبارت دیگه، تحلیل تکنیکال یکی از روش های تحلیل بازارهای مالی هست که با بررسی گذشته قیمت و حجم معاملات بازار، روند آتی بازار رو پیش بینی می کنه. این روش یکی از پرکاربردترین روش های تحلیل بازارهای مالی هست، چون یادگیری اون نسبت به سایر روش های تحلیلی، راحت تر هست.

جالب اینجاست که بدونین تحلیل تکنیکال ابزاری ارزشمند در دست تریدرها و معامله گران ارزهای دیجیتال هست که در همه پلتفرم های معاملاتی وجود داره. تکنیک هایی که تریدرها رمزارزها رو تجزیه و تحلیل می کنند، متفاوت هستن. اون ها از خطوط روند، سطوح مقاومت و حمایت، اندیکاتورها، استراتژی معاملاتی یکسانی استفاده نمی کنند. چیزی که در زمان طراحی استراتژی معاملاتی باید در نظر داشته باشین، این حقیقت هست که یه ترفند یا یه اندیکاتور جادویی که بتونه همیشه سودآور باشه، وجود نداره.

مطالب مورد نیاز تحلیل تکنیکال

مطالب مورد نیاز تحلیل تکنیکال

همونطور که گفتیم، تحلیل تکنیکال دانشی برای پیش بینی رفتار نمودارها در آینده با استفاده از اطلاعات گذشته یه ارز دیجیتال هست. در حقیقت، تحلیل تکنیکال با تمرکز بر داده ها و نمودارهای یه بازار، الگوها و روندهای قیمتی اون رو شناسایی می کند تا به کمک این داده ها به پیش بینی قابل اطمینانی از آینده بازار مورد نظر دست پیدا کنه. ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مطالب مورد نیاز تحلیل تکنیکال بپردازیم.

•    مفهوم حجم در تحلیل تکنیکال

یکی از مطالب مورد نیاز تحلیل تکنیکال، مفهوم حجم در تحلیل تکنیکال هست. به تعداد ارزهای دیجیتال که در یه تایم فریم مشخص، معمولا در روز معامله میشه حجم گفته میشه. حجم از جنبه های مهم تحلیل تکنیکال هست، چون برای تایید روندها و الگوها مورد استفاده قرار می گیره. هرگونه حرکت قیمتی به سمت بالا یا پایین با حجم نسبتا زیاد، قوی تر محسوب میشه. حجم توسط تحلیلگران تحلیل میشه تا به ایده هایی درباره تغییر روند آینده برسن.

برای تحلیل تکنیکال چه مطالبی را باید بدانیم؟

•    سطوح حمایت و مقاومت

یکی دیگه از مطالب مورد نیاز تحلیل تکنیکال، سطوح حمایت و مقاومت هست. حمایت، قیمتی هست که تصور میشه تقاضا به اندازه کافی قوی هست و از کاهش بیشتر قیمت جلوگیری می کنه. این اتفاق زمانی می افته که قیمت ارزهای دیجیتال به نقطه ای ارزون تر از ارزش واقعی اون برسه. در حالی که مقاومت ناحیه ای هست که دقیقا برعکس این اتفاق میشه و قیمت به سمت پایین برمی گرده.

•    روندهای بازار

یکی دیگه از مطالب مورد نیاز تحلیل تکنیکال، روندهای بازار ارزهای دیجیتال هست. روند جهت کلی بازار یا نمودار قیمتی رمزارز رو نشون میده. خیلی از تحلیلگران روند رو به عنوان مسیر معاملات خودشون ترسیم می کنند. روندهای صعودی و نزولی در همه بازارها رخ میده. یه روش معمول برای شناسایی روندها استفاده از خط روند هست. شما باید با انواع روند در بازار ارزهای دیجیتال آشنایی داشته باشین.

مطلب مرتبط پیشنهادی: انواع خط روند در تحلیل تکنیکال کدامند؟

•    شناسایی الگوها

شناسایی الگوهای قیمتی یکی دیگه از مطالب مورد نیاز به تحلیل تکنیکال هست. در تحلیل تکنیکال تغییر بین روندهای صعودی و نزولی بیشتر با الگوهای قیمتی مشخص میشه. بر اساس الگوی قیمتی شکل و پیکربندی قابل تشخیصی از حرکت قیمت هست که با استفاده از برخی خط روند و یا منحنی ترسیم میشه. الگوهای قیمتی مختلفی بر روی نمودار قیمت ارزهای دیجیتال شکل می گیرن.

تاثیر تحلیل تکنیکال بر معاملات

استفاده از Technical Analysis در معاملات ارزهای دیجیتال موجب میشه تا تریدر بتونه بهترین نقاط ورود و خروج معامله رو شناسایی کنه و زودتر از سایر معاملگ گران روند ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنه. این موضوع باعث میشه تا معاملات نظم داشته باشن و اگه به استراتژی پیش برن، می تونه باعث سودآوری مناسبی برای معامله گران و تریدرهای بازار بشه. برای استفاده از تجزیه و تحلیل فنی در معاملات روزانه ارزهای دیجیتال باید اول به اصول و مبانی اون پایبند بشیم و اون رو بهتر بشناسیم.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله برای تحلیل تکنیکال چه مطالبی رو باید بدانیم؟ اطلاعاتی درباره تحلیل تکنیکال یا Technical Analysis به شما ارائه کنیم و به بررسی مطالب مورد نیاز تحلیل تکنیکال بپردازیم و تاثیر تحلیل تکنیکال بر معاملات رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، تحلیل تکنیکال دانش تجزیه و تحلیل وضعیت ارزهای دیجیتال بر روی نمودارها و چارت های قیمتی رمزارزهاست که شما می تونین با استفاده از اون قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کرده و معاملات پرسودی انجام بدین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد برای تحلیل تکنیکال چه مطالبی را باید بدانیم؟

در مورد برای تحلیل تکنیکال چه مطالبی را باید بدانیم؟ نظر دهید
سوال امنیتی :8+44 = ?