چگونه امنیت کیف پول تراست ولت را افزایش دهیم؟

  • 21:02 1403-02-15
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

افزایش امنیت کیف پول تراست ولت؛ تامین حداکثر امنیت برای دارایی های دیجیتال! چگونه امنیت کیف پول تراست ولت را افزایش دهیم؟ می دونین تراست ولت چجوری کار می کنه؟ امنیت تراست ولت در چه سطحیه؟ آیا ممکنه تراست ولت هم هک بشه؟ کیف پول تراست ولت برای نگهداری ارزهای دیجیتال مناسب هست؟ کیف پول تراست ولت حضانتی هست یا غیر حضانتی؟

در دنیای ارزهای دیجیتال برای حفظ و نگهداری دارایی های خود به کیف پول ارز دیجیتال نیاز داریم. کیف پول یه نرم افزار یا سخت افزار برای نگهداری و انتقال ارزهای دیجیتال در بستر بلاک چین هست. کیف پول ها به دو دسته کیف پول گرم یا سرد تقسیم میشه. هر کدوم از این کیف پول ها ویژگی های خاص خودشون رو دارن و هر یک از کاربران بنا به نیاز و ویژگی های خودشون می تونن از یک یا چند مورد از این کیف پول ها استفاده کنند. البته باید به سطح امنیتی کیف پول هم توجه لازم رو داشته باشن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله چگونه امنیت کیف پول تراست ولت را افزایش دهیم؟ اطلاعاتی در مورد کیف پول تراست ولت به شما ارائه کنیم و به بررسی راهکارهای افزایش امنیت تراست ولت بپردازیم تا با امنیت تراست ولت خودتون رو بالا ببرین.

کیف پول تراست ولت چیست؟

کیف پول تراست ولت

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، قطعا اسم کیف پول تراست ولت یا Trust Wallet رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این کیف پول به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که کیف پول تراست ولت چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که تراست ولت یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین کیف پول های ارز دیجیتال هست که از رمزارزهای زیادی پشتیبانی می کنه. این کیف پول هم نسخه اندروید داره و هم نسخه IOS. همچنین می تونین افزونه این کیف پول رو روی مرورگر خودتون نصب کنین. تراست ولت در دسته کیف پول های غیرحضانتی جای می گیره. به این معنی که مدیریت و کنترل کامل دارایی ها و ارزهای دیجیتال در اختیار خود کاربر هست.

ویدیو پیشنهادی: آموزش ساخت کیف پول تراست ولت

جالب اینجاست که بدونین کیف پول تراست ولت نوعی ولت منبع باز و غیرمتمرکز هست که بر روی گوشی های هوشمند نصب میشه. کیف گول تراست ولت قابلیت پشتیبانی از بیش از 200 ارز دیجیتال رو مختلف رو داشته و روی بستر بلاک چین فعالیت می کنه. تریدرها می تونن برای افزایش سود، ارزهای دیجیتال خودشون رو در این بستر ذخیره کنند، ولی یادتون نره که هدف اصلی از طراحی این کیف پول ذخیره سازی توکن های ERC-20 و ERC-223 بود، ولی قابلیتت نگهداری و ذخیره ارزهای دیجیتال دیگه مثل بیت کوین هم به این پلتفرم اضافی شده.

راهکارهای افزایش امنیت تراست ولت

راهکارهای افزایش امنیت تراست ولت

برنامه تراست ولت به خودی خودش مشکلی از نظر امنیت نداره، مگه اینکه کاربران اشتباهی مرتکب بشن. هک تراست ولت یکی از موضوعاتی هست که اخیرا در بازار ارزهای دیجیتال خیلی رایج شده. بنابراین باید اقداماتی انجام بدین که از هک شدن تراست ولت جلوگیری کنین و سطح امنیت تراست ولت رو افزایش بدین. برای افزایش امنیت تراست ولت راه ها و روش های زیادی وجود داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی راهکارهای افزایش امنیت تراست ولت بپردازیم تا این روش ها رو یاد بگیرین.

•    یادداشت کردن عبارت بازیابی

یکی از راهکارهای افزایش امنیت تراست ولت، یادداشت کردن عبارت بازیابی هست. برای راحتی استفاده از تراست ولت برای کاربران، در این بستر مسئولیت ایجاد یه کلید خصوصی بر عهده همه کلیدهای خصوصی محافظت کننده از دارایی های دیجیتال هست. بعد از اون، از طریق یه الگوریتم ویژه، عبارتی 12 کلمه ای به عنوان عبارت بازیابی انتخاب میشه. این عبارت منحصر به فرد هست و برای هر کاربر به صورت مجزا ایجاد میشه. شما باید این کلمات رو یادداشت کرده و در جایی امن نگهداری کنین تا در صورت لزوم بتونین ولت و دارایی های خودتون رو بازیابی کنین. یادداشت کردن عبارت بازیابی به معنی بک آپ گرفتن از کیف پول هست.

•    اضافی کردن رمز عبور

یکی دیگه از راهکارهای افزایش امنیت تراست ولت، اضافی کردن رمز عبور هست. افزودن این لایه باعث میشه تا دسترسی سایر افراد به کیف پول تراست ولت شما، امکان ارسال ارزهای دیجیتال یا تغییر رمز عبور در صورت سرقت اطلاعات سخت و غیرممکن بشه. به منظور افزودن لایه امنیتی به کیف پول تراست ولت، ابتدا وارد بخش تنظیمات شده و بر روی گزینه امنیت یا Security کلیک کنین. شما می تونین از طریق قفل اپلیکیشن یا App Lock کیف پول رو قفل کرده و رمز جدیدی برای اون انتخاب کنین.

•    دوری از نسخه های جعلی

یکی دیگه از راهکارهای افزایش امنیت تراست ولت، دوری از نسخه های جعلی با نصب تراست ولت از سایت رسمی هست. جالب اینجاست که بدونین در سال های گذشته بدافزارهای زیادی در لباس کیف پول های ارز دیجیتال معروف وارد بازار شدن. با نصب اون ها کلیدهای خصوصی شما برای هکر هم فرستاده میشه که نتیجه اون معلومه! برای جلوگیری از نصب نسخه تقلبی تراست ولت، باید لینک دانلود برنامه برای اندروید یا IOS رو فقط از سایت رسمی توسعه دهنده دریافت کنین تا گرفتار نسخه جعلی نشین.

•    آپدیت تراست ولت با وجود بروزرسانی جدید

یکی دیگه از راهکارهای افزایش امنیت تراست ولت این هست که با وجود بروزرسانی جدید، تراست ولت رو آپدیت کنین. در آپدیت های نرم افزاری، ضمن ارائه قابلیت های جدید و برطرف کردن مشکلات قبلی، باگ های امنیتی هم برطرف میشن. ممکنه جامعه کریپتو به وجود یه ایراد جزئی یا اساسی در امنیت تراست ولت پی برده و اون رو خیلی سریع به توسعه دهنده این کیف پول گزارش بده. در این صورت اون ها خیلی زود اقدام به رفع ایراد و انتشار یه نسخه جدید می کنند تا امنیت دارایی های خودشون رو تضمین کنند.

ویدیوی پیشنهادی:  آموزش نحوه ارسال و دریافت NFT در تراست ولت

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله چگونه امنیت کیف پول تراست ولت را افزایش دهیم؟ اطلاعاتی در مورد کیف پول تراست ولت یا Trust Wallet به شما ارائه کنیم و به بررسی راهکارهای افزایش امنیت تراست ولت بپردازیم تا بتونین با استفاده از این روش ها امنیت کیف پول خودتون رو بالا ببرین. همونطور که گفتیم، تراست ولت یکی از محبوب ترین کیف پول های نرم افزاری هست که شما می تونین ارزهای دیجیتال خودتون رو در این ولت ذخیره و نگهداری کنین. کیف پول تراست ولت به خودی خودش مشکلات امنیت نداره، مگه اینکه کاربر خودش کاری کنه که کیف پولش هک بشه. بنابراین، برای افزایش امنیت باید سعی کنین تا با استفاده از راهکارهایی امنیت تراست ولت رو تامین کنین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چگونه امنیت کیف پول تراست ولت را افزایش دهیم؟

در مورد چگونه امنیت کیف پول تراست ولت را افزایش دهیم؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9+81 = ?