معرفی افراد معروف در ارز دیجیتال (بهترین تحلیلگر ارز دیجیتال)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "معرفی افراد معروف در ارز دیجیتال (بهترین تحلیلگر ارز دیجیتال)"


  • 16:02 1403-02-07
  • زمان مطالعه: 10 دقیقه

بهترین تحلیلگر ارز دیجیتال کیست؟ آیا تا امروز این سوال ذهن شما رو هم به خودش درگیر کرده؟ همونطور که میدونین سبک های تحلیلی بسیار مختلفی برای بررسی دنیای کریپتوکارنسی ها وجود داره و معامله گران با توجه به عوامل مختلف، یکی از انواع روش های تحلیل ارز دیجیتال را انتخاب میکنن؛ به همین دلیل انتخاب فردی به عنوان بهترین تحلیلگر ارز دیجیتال کار سختیه.
امروز قصد داریم که تعدادی از افراد معروف در ارز دیجیتال و حوزه کریپتوکارنسی ها رو که به عنوان تحلیلگر بازار رمز ارزها شناخته میشن رو بهتون معرفی کنیم. توجه داشته باشین که میتونین با دنبال کردن این افراد در شبکه های اجتماعی مختلف از جمله توییتر، اطلاعات مفیدی رو در مورد آخرین اخبار و تکنولوژی های این حوزه بدست بیارین. همچنین از تحلیل هایی که این معامله گر ها منتشر میکنن هم میتونین نهایت استفاده رو ببرین. البته ما بهترین روش های تحلیل رو هم در آموزش جامع تحلیل تکنیکال و پرایش اکشن معرفی کردیم که می تونین با تهیه این دوره در این حوزه به یک فرد حرفه ای تبدیل بشین.

بهترین تحلیل گرهای ارزهای دیجیتال

معرفی تاثیر گذارترین و معروفترین فعالان ارز دیجیتال

دنیای رمز ارزها یک بازار، بدون تعطیلی است و به شکل بیست و چهار ساعته و در تمامی روزهای هفته فعالیت دارد. همچنین در هر لحظه هزاران و میلیون ها داده و اطلاعات در این بازار بین معامله گران مختلف منتقل میشوند. همین موضوع باعث شده که همه ی معامله گر ها نتونن به کل مفاهیم این مارکت تسلط پیدا کنند.
در این مقاله میخواهیم شما را با برخی از بهترین تحلیلگران ارز دیجیتال آشنا کنیم. همچنین افراد مهم و تاثیر گذاری که در این حوزه در زمینه  تحلیل تکنیکال فعالیت دارن و میتونن اطلاعات مهمی رو در اختیارتان قرار دهند، را هم در همین مقاله به شما معرفی کرده ایم.

1.    راجر ور (Roger Ver)

راجر ور با نام مستعار Bitcoin Jesus هم شنخته میشود. دلیل اطلاق این لقب اینه که این فرد یکی از اولین افرادی بود که برای ترویج بیت کوین و محبوبیت اون در سال 2011، فعالیت هایی رو انجام داده. همچنین راجر ور یکی از اولین افرادی بود که فناوری بلاک چین رو پذیرفت و آینده درخشان آن را تشخیص داد؛ به همین دلیل نیز مبالغ بسیاری در استارتاپ هایی در حوزه ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، ریپل و Kraken سرمایه گذاری کرد.
همچنین راجر ور اولین کارآفرینی بود که از رمز ارزها به عنوان واحدی برای پرداخت هزینه خدمات و محصولات کسب و کار های خود پذیرفت. نکته مهم دیگری که در رزومه این فرد وجود داره، انتصابش به عنوان مدیر وب سایت Bitcoin در سال 2015 است. این وب سایت یک پرتابل برای ارائه خدمات مختلف برای بیت کوین است. راجر ور تا سال 2019 در همین سمت بود و بعد ها به عنوان رئیس اجرایی این سایت منصوب شد.
در سال های گذشته هم راجر ور در پروژه های مختلفی که با بیت کوین و رمز ارزها مرتبط بودن فعالیت داشته. در سال 2012 نیز به عنوان یکی از بنیان گذاران اصلی بنیاد بیت کوین معرفی شده که نهادی غیر انتفاعی در زمینه افزایش اعتبار و محبوبیت رمز ارزها فعالیت داره. پیشنهاد میکنیم که حساب های کاربری این فرد رو در توییتر دنبال کنید و از اخبار و اطلاعاتی که در این صفحه به اشتراک گذاشته میشن، نهایت استفاده رو ببرید.

2.    ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)

معروفترین فعالان ارز دیجیتال

فرد بعدی که میخواهیم در این مقاله به شما معرفی کنیم، یکی از تاثیر گذارترین افراد در دنیای رمز ارزها است. ویتالیک بوترین که یکی از خالقین اصلی پروژه ارز دیجیتال اتریوم و رمز ارز اتر (ETH) است به عنوان یکی از جوان ترین میلیاردر های ارز دیجیتال به شمار میرود. درسته که بیشتر افراد به دلیل فعالیت های ویتالیک در پروژه اتریوم با این فرد آشنا شدن، اما اولین تجربه بوترین در دنیای رمز ارزها به نویسندگی و توسعه دادن بیت کوین بوده است.
در اواخر سال 2013 بود که ویتالیک بوترین ایده اولیه ی اتریوم رو ارائه کرد. سپس در سال 2014 با تامین بودجه و نقدینگی لازم، کار روی این پروژه رو ادامه داد؛ تا اینکه در نهایت در سال 2015 شبکه Ethereum فعالیت خودش رو به شکل رسمی شروع کرد. این شبکه بلاک چینی انقلابی رو در دنیای رمز ارزها بوجود آورد و بری اولین بار ساخت و توسعه برنامه های غیرمتمرکز و استفاده از قرارداد های هوشمند رو برای کاربر های خودش فراهم کرد.

اتر که رمز ارز اصلی این شبکه است که بعد از بیت کوین به عنوان ارزشمند ترین ارز دیجیتال بازار است. اکانت توییتری ویتالیک بوترین یکی از مهمترین حساب های کاربری هستش که باید حتما دنبالش کنین. با دنبال کردن اکانت خالق اتریوم میتونین از نظرات و تحلیل های ارزشمندی که در مورد کریپتوکارنسی ها ارائه میده، استفاده کنین. همچنین ویتالیک بوترین همواره سعی میکنه که بهترین مقالات و منابعی که در مورد ارزهای دیجیتال وجود دارن و میتونن درک بهتری رو به مخاطبینش بدن، در صفحه اش به اشتراک بذاره.

3.    آندریاس آنتونوپولوس (Andreas Antonopoulos)

یکی از برترین و شناخته شده ترین تحلیلگران ارز دیجیتال آندریاس آنتوپولوس می باشد که اصالتا یونانی بریتانیایی به شمار میره. آندریاس یکی از بزرگترین مدافعین ارز دیجیتال بیت کوین است و تا به امروز کتاب های متنوعی رو در این مورد منتشر کرده. بیشتر کتاب های این فرد به معرفی بیت کوین، صنعت بلاک چین و جایگاه آن اختصاص یافته و هدف از ارائه اون ها، افزایش دانش و تسلط مردم عادی به این حوزه بوده است.
یکی از مهمترین ویژگی های آندریاس آنتوپولوس اینه که میتونه پیچیده ترین مسائل رو هم به زبانی ساده و یرا توضیح بده. همین موضوع هم باعث محبوبیت بسیار زیاد کتاب های این فرد شده. از سایر فعالیت های این فرد میتونیم به مشاوره به استارتاپ های مختلف برای شناسایی ریسک های امنیتی و تجاری و عبور از اون هاست.
آندریاس در رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه UCL انگلستان تحصیل و بعد از مهاجرت به آمریکا شرکتی تحقییاتی رو تاسیس کرده است. تا به امروز بیش از 2000 مقاله مختلف از این فرد در سراسر جهان و به زبان های مختلف منتشر شده. همچنین اون در شبکه های اجتماعی مختلف حساب کاربری داره و دانش و اطلاعات خودش رو در اختیار عموم قرار میده.
پیشنهاد میکنیم که حساب توییتری و کانال یوتیوبی آندریاس آنتوپولوس رو هم دنبال کنین؛ در کانال یوتیوبی این فرد میتونین ویدیو های جامعی رو در مورد اطلاعات پایه ای بازار پیدا کنین. او در این ویدیو ها نگاه عمیقی رو به بازار ارزهای دیجیتال داشته که میتونه برای افراد مبتدی بسیار مفید باشه. همچنین این فرد در وبسایتی که داره کارگاه و ورکشاپ های متنوعی رو برگزار میکنه.

4.    تیم درپر (Tim Draper)

تیم درپر نیز یک تحلیلگر حرفه ای ارز دیجیتال است. شهرت عمده این فرد به دلیل شرکت سرمایه گذاری ریسک پذیر اون با نام Draper Fisher Jurveston و دانشگاه Draper هستش. این فرد تا به امروز در شرکت های بسیار بزرگی مثل اسپیس ایکس (Space X)، تسلا (Tesla)، توییتر (Twitter)، اسکایپ (Skype) و کوین بیس (Coinbase) سرمایه گذاری کرده.
از دلایل دیگه ای که برای قرار گرفتن اسم این فرد لیست یهترین تحلیلگر ارز دیجیتال وجود داره، پیش بینی های دقیق این فرد از رفتار قیمتی بیت کوین و سایر رمز ارزها بوده. درپر هم یکی از طرفداران پروپاقرص بیت کوین هستش و تا به امروز فعالیت های بسیاری رو برای افزایش محبوبیت و مقبولیت این رمز ارز انجام داده.
تیم درپر در حساب توییتری خود نظرات و تحلیل هایی که در مورد بیت کوین و رمز ارزهای دیگه رو داره به اشتراک میذاره. با دنبال کردن این فرد در شبکه های اجتماعی میتونین از فرصت های مناسبی که برای سرمایه گذاری وجود دارن آگاه بشین.

معروفترین فعالان ارز دیجیتال

5.    چارلی لی (Charlie Lee)

از تحلیلگران برجسته ی دیگه ای که تو این مقاله میخوایم بهتون معرفی کنیم، چارلی لی بنیانگذار اصلی ارز لایت کوین (Litecoin) و مدیر عامل سابق کوین بیس است. لایت کوین یکی از قدیمی ترین رمز ارزهای دنیای کریپتوکارنسی هاست و به همین دلیل جامعه ارزهای دیجیتال اهمیت و اعتبار ویژه ای رو برای چارلی لی قائل هستش و با افرادی مثل ویتالیک بوترین و ساتوشی ناکاموتو برابری میکنه.
چارلی در سنین نوجوانی به آمریکا مهاجرت کرده و بخش مهمی از دوران تحصیلی خودش رو در این کشور گذرونده. تحصیلات آکادمیک این فرد در رشته علوم کامپیوتر و در سال 2000 به پایان رسیده. البته علاقه چارلی به فناوری های رایانه ای به سنین جوانی این فرد برمیگرده. این فرد بعد از فارغ التحصیلی در برخی از شرکت های بزرگ از جمله گوگل فعالیت کرده است.
در سال 2011 و زمانی که همچنان در گوگل مشغول به کار بود، مقاله ای در مورد بیت کوین توجهش رو به خودش جلب کرد؛ این مقاله به نقطه عطفی در زندگی کاری چارلی تبدیل شد چرا که تا قبل از این به دنبال ارائه سیستم پرداختی مشابه بیت کوین بود. بعد از آشنایی با Bitcoin چارلی با جدیت بیشتری روی پروژه خودش کار کرد و در نهایت لایت کوین رو بوجود آورد.
چارلی لی که در حال حاضر به عنوان یکی از افراد معروف در ازر دیجیتال شناخته میشه، معتقد است که لایت کوین به هیچ عنوان نمیتونه جایگزینی برای بیت کوین باشه. کاربردی که برای لایت کوین توسط چارلی در نظر گرفته شده، استفاده از اون برای انجام تراکنش هایی با رقم های کوچک است. زمانی که Litecoin به شکل عمومی عرضه شد، چارلی در صرافی کوین بیس که یک صرافی بسیار محبوب و معتبر بود، فعالیت میکرد.
در حال حاضر از چارلی لی به عنوان یکی از قدرتمند ترین و تاثیر گذارترین رهبران فکری دنیای ارزهای دیجیتال یاد میشه. همچنین به تازگی به عنوان یکی از اعضای اصلی هیئت مدیره شرکت BTCS انتخاب شده. لی در اکانت توییتری خود در مورد آخرین اخبار لایت کوین و بنیاد لایت کوین رو به اشتراک میذاره. همچنین مقالات مرتبط با کریپتوکارنسی ها رو به اشتراک میذاره.

6.    آنتونی پمپلیانو (Anthony Pompliano)

در ادامه لیست معرفی بهترین تحلیلگر ارز دیجیتال، در مورد آنتونی پمپلیانو که یکی از معروف ترین تحلیل گران و اینفلوئنسر های دنیای ارزهای دیجیتال است رو بهتون معرفی میکنیم. این فرد بنیان گذار اصلی شرکت مورگان کریگ دیجیتال است که در حوزه مدیریت دارایی ها فعالیت میکنه. مشتری های اصلی این کمپانی موسساتی و سازمان های سپرده گذاری و شرکت های بیمه ای هستن که قصد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال رو دارن.

معروفترین فعالان ارز دیجیتال

از فعالیت های دیگه ی این فرد میتونیم به میزبانی پادکست Off The Chain اشاره کنیم که از معروف ترین و پر شنونده ترین پادکست ها و خبرنامه های حوزه کریپتوکارنسی بوده. همچنین قبل از تاسیس شرکت مورگان کریک در تیم های توسعه محصولات کمپانی های بزرگی مثل فیسبوک و اسنپ چت فعالیت داشتن.
آنتونی پمپلیانو که نزدیک به یک میلیون فالوور در توییتر داره، یکی از اولین حامیان بیت کوین و ارزهای دیجیتال بوده. این فرد یک کانا یوتیوبی هم داره که در آن ویدیو هایی را در مورد بیت کوین و رمز ارزها، پادکست ها، مصاحبه با افراد تاثیر گذار این حوزه، توضیح در مورد تجارت در زمینه رمز ارزها و. . . تولید و منتشر کرده است. همچنین این فرد دارای خبرنامه ای یه اسمThe Pomp است که در آن آخرین تحلیل ها و دیدگاه های خودش رو در مورد صنایع مختلف منتشر میکنه.

7.    تون ویز (Tone Vays)

مهمترین دلیل معروفیت تون ویز اینه که به مدت ده سال در وال استریت به عنوان تحلیلگر ریسک فعالیت داشته. همچنین این فرد بعد از بحران مالی 2008 در سمت معاونت JP Morgan Chase مشغول به فعالیت شده. تخصص اصلی تون ویز در روند های اقتصادی، تجارت و تحلیل ریسک می باشد.
سرمایه گذاری تون ویر در دنیای رمز ارزها به سال 2013 برمیگرده؛ در این دوران عمده فعالیت این فرد در حوزه گسترش ارتباطات و اهمیت فناوری های بکار رفته در این بازار بوده. دلیل اصلی حمایت ویز از ارزهای دیجیتال آزادی اقتصادی حاصل از رمز ارزهاست. در حال حاضر نیز به عنوان یک تحلیلگر حرفه ای ارز دیجیتال فعالیت میکنه و یکی از برجسته ترین مشاوران مالی این حوزه است.
از سایر فعالیت های این فرد میتونیم به تولید محتوا در شبکه های اجتماعی مختلف از جمله یوتیوب، اینستاگرام، توییتر و وب سایت اصلی تون ویز اشاره کنیم. در واقع تون ویز هم یکی از معروفترین اینفلوئنسر های این حوزه است. با دنبال کردن این فرد در شبکه های اجتماعی مختلف میتونین از آخرین اخبار و پیش بینی ها و نکات آموزشی این حوزه اطلاع پیدا کنین.

8.    اریک وورهیز (Erik Voorhees)

از سایر افراد معروف در ارز دیجیتال اریک وورهیز است که به عنوان بنیان گذار و مدیرعامل ShapeShift شهرت داره. این پلتفرم به عنوان یکی از پلتفرم های پیشرفته در حوزه معامله رمز ارزها شناخته میشه. همچنین این فرد یکی از بنیان گذاران کیف پول Coinpult است که به طور اختصاصی برای نگهداری بیت کوین کاربرد داره.

معروفترین فعالان ارز دیجیتال

اریک وورهیز یکی از اولین کارآفرین های حوزه کریپتوکارنسی و بیت کوین به شمار میره. وورهیز هم در اکانت توییتری خود در مورد بیت کوین و سایر رمز ارزها مقالاتی رو منتشر میکنه. همچنین آخرین اطلاعیه های مربوط به پلتفرم ShapeShift هم از اکانت توییتری این فرد اطلاع رسانی میشه.

9.    ایوان لیجکویست (Ivan Lijeqvist)

لقب اصلی این فرد Ivan on Tech است. این لقب به دلیل تخصصی که این فرد در بلاک چین و تکنولوژی های مربوط به اون داره، بهش داده شده. او یک کانال یوتیوبی با همین اسم داره که در اون ویدیوهایی از مصاحبه ها، اخبار، مناظره ها ،تحلیل ارزهای دیجیتال، گفت و گو های زنده و. . . به اشتراک میذاره.
البته ایوان یک پلتفرم آموزشی هم در این زمینه داره و دوره هایی رو در زمینه ساخت و توسعه بلاک چین تولید کرده. تا به امروز بیش از 20 هزار انشجو در این دوره ها شرکت کردن. در صورتی که به آخرین اخبار مربوط به تکنولوژی های بلاک چینی علاقه دارین، بهتره که ایوان لیجکویست رو در شبکه های اجتماعی دنبال کنین.

10.    جان مک آفی (John McAfee)

بدون شک مهمترین فرد این لیست جان مک آفی است که در ابتدا با ارائه آنتی ویروس های McAfee معروف شد. مک آفی که تخصص اصلی اون برنامه نویسی بود، در ابتدا شرکتی نرم افزاری در حوزه امنیت بوجود آورد. البته در سال 1994 از تمامی سمت های خود استعفا داد. جالبه بدونین که بعد ها شرکت اون توسط اینتل خریداری شد.
 بعد ها از جان مک آفی به عنوان یک تحلیلگر حرفه ای ارز دیجیتال یاد شد؛ چرا که به شکل تخصصی در شبکه های اجتماعی خود در مورد رمز ارزها، تحلیل آن ها و بررسی تحولات پیش روی دنیای کریپتوکارنسی ها میپرداخت. البته جان مک آفی در حال حاضر در قید حیات نیست و در سال 2020 در ندامتگاه برایان در اسپانیا به زندگی خود پایان داده.

معروفترین فعالان ارز دیجیتال

اولین بار جان مک آفی به جرم سفر با یک قایق تفریحی که حاوی مهمات و تجهیزات نظامی بود دستگیر شد. مدتی بعد هم در اکتبر 2020 در فرودگاه بارسلون و در حالی که قصد پرواز به استانبول رو داشت دستگیر شد. به گفته خود مک آفی دلیل دستگیری های او سیاسی بوده است.

جمع بندی

شناخت افراد معروف در ارز دیجیتال و آشنایی با زندگی آن ها میتونه در زمینه سرمایه گذاری در این حوزه و دنبال کردن مسیر موفقیت آن ها یاری بسیاری رو به ما کنه. به همین دلیل در این مقاله شما رو با ده نفر از معروفترین تحلیلگران ارز دیجیتال آشنا کردیم و اطلاعاتی کلی در مورد زندگی اون ها بهتون دادیم. با دنبال کردن این افراد در شبکه های اجتماعی میتونین فرصت های مناسبی رو برای سرمایه گذاری پیدا کنید.
همچنین با توجه به اینکه این افراد آخرین اخبار و مقالات را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک میذارن، دانش و اطلاعاتتون هم افزایش پیدا میکنه. البته این افراد بیشتر تحلیل و آموزش های خود را به زبان انگلیسی به اشتراک میذارن. به همین دلیل اگر به دنبال بهترین سایت آموزش ارز دیجیتال به زبان فارسی هستین، ارزسنج میتونه در این زمینه بهتون کمک کنه.
آکادمی ارزسنج یکی از برترین و کاملترین پلتفرم های فارسی زبان در زمینه آموزش ارز دیجیتال است. تمامی دوره های این سایت ثمره سال ها فعالیت و کسب تجربه هستن. همچنین این پلتفرم یک ابزار بی نظیر به نام همیار تریدر را هم در اختیارتون قرار داده که ترید ارزهای دیجیتال رو به ساده ترین شکل ممکن فراهم میکنه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد معرفی افراد معروف در ارز دیجیتال (بهترین تحلیلگر ارز دیجیتال)

در مورد معرفی افراد معروف در ارز دیجیتال (بهترین تحلیلگر ارز دیجیتال) نظر دهید
سوال امنیتی :7+93 = ?