معرفی بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی برای سرمایه گذاری

  • 23:02 1403-02-15
  • زمان مطالعه: 10 دقیقه

بسیاری از افراد ترند جدید بازار ارزهای دیجیتال رو تکنولوژی هوش مصنوعی و رمز ارزهای این حوزه میدونن. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که در این مقاله از مباحث آموزش ارز دیجیتال به معرفی بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی برای سرمایه گذاری بپردازیم و تعدادی از پروژه های آینده دار این حوزه رو بررسی کنیم. با توجه به اینکه هوش مصنوعی و بلاک چین دو مورد از برترین تکنولوژی های قرن 21 هستن، ترکیب اون ها میتونه انقلابی رو در صنعت تکنولوژی بوجود بیاره.

درسته که هوش مصنوعی یا AI چند سالی هست که وارد فناوری های مختلف شده، اما ربات ChatGPT رو میتونیم به عنوان یک نقطه عطف برای این فناوری بدونیم؛ چرا که به عنوان اولین ارتباط مستقیم بین عامه افراد و این تکنولوژی است. با توجه به اینکه این روزها بحث های زیادی پیرامون این ربات و هوش مصنوعی وجود داره، تصمیم داریم که کاربرد این تکنولوژی رو در دنیای رمز ارزها بررسی کنیم.

در صورتی که شما هم علاقه مند هستین تا با پروژه های مرتبط با AI در فضای کریپتوکارنسی ها آشنا بشین، این مقاله رو به هیچ عنوان از دست ندین و تا انتهای اون ما رو همراهی کنین. البته در این مقاله راجع به کاربردهای هوش مصنوعی در ارز دیجیتال هم با شما گفتگو خواهیم کرد و به بررسی کاربرد هوش مصنوعی در بلاک چین میپردازیم.

ارز دیجیتال هوش مصنوعی چیست؟

ارز دیجیتال هوش مصنوعی چیست؟

قبل از اینکه بخوایم پروژه های معروف هوش مصنوعی در بازار رمز ارزها رو بهتون معرفی کنیم، بهتره که کمی در مورد مفهوم توکن های هوش مصنوعی صحبت کرده و شما رو با چیستی اون ها آشنا کنیم. اگه بخوایم به ساده ترین شکل ممکن توضیح بدیم، منظور از توکن هوش مصنوعی، اون دسته از ارزهای دیجیتال هستن که مربوط به پروژه هایی در بستر بلاک چین هستن و بر اساس فناوری هوش مصنوعی بوجود اومدن.

این پروژه ها در ابعاد و به شکل های گوناگونی ایجاد شدن و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستن. پروژه هایی که در این زمینه ایجاد شدن در حوزه های متنوعی از جمله بازی های بلاک چینی، وب 3.0، صرافی های غیر متمرکز ارز دیجیتال، ردیابی و پردازش اطلاعات، ربات هوش مصنوعی تحلیل ارز دیجیتال و. . . فعالیت میکنن. همچنینی تعدادی از آلت کوین های مطرح بازار ارزهای دیجیتال در بخشی از فعالیت های خودشون، از این تکنولوژی استفاده کردن.

به طور کلی و بدون در نظر گرفته حوزه فعالیتی یک پروژه، استفاده از هوش مصنوعی در بازار ارزهای دیجیتال به پروژه های این بازار اجازه میده که کارآمدتر و سازگارتر بشن. از طرفی ادغام این دو حوزه با هم میتونه که زمینه رو برای ایجاد فناوری های پیشرفته جدید فراهم کنه و نسل جدیدی از ارزهای دیجیتال رو بوجود بیاره.

در این مقاله نیز قصد داریم که به معرفی بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی برای سرمایه گذاری بپردازیم تا ضمن آشنایی با برترین پروژه های موجود در این صنعت، با نحوه کار اون ها هم آشنا بشین.

مقاله پیشنهادی: کاربرد هوش مصنوعی در بازار ارز دیجیتال چیست؟

کاربردهای هوش مصنوعی در ارز دیجیتال

موارد استفاده ای که برای فناوری AI در بازار رمز ارزها مطرح شده، بسیار متنوع است. به طور کلی هر پروژه هوش مصنوعی در این بازار، منحصر به فرد محسوب میشه. این موضوع به این دلیل هستش که هر پروژه با اهداف متفاوتی بوجود اومده و به همین دلیل کاربرد و ویژگی های متفاوتی رو هم داره.

در ادامه تعدادی از کاربردهای مهمی که برای هوش مصنوعی در ارزهای دیجیتال در نظر گرفته شده رو بهتون توضیح میدیم. توجه داشته باشین که ابتکارات و خلاقیت ها میتونن زمینه های جدید و متفاوت تری رو برای ادغام این دو تکنولوژی ایجاد کنن. رمز ارزهای دیجیتال حوطه هوش مصنوعی همچنان نوپا هستن و به همین دلیل باید در آینده منتظر پروژه هایی بهتر و پیشرفته تر در این حوزه باشیم.

کاربردهای هوش مصنوعی در ارز دیجیتال

  • یکی از کاربردهای عمده ای که برای هوش مصنوعی در بازار ارزهای دیجیتال در نظر گرفته شده، تجزیه و تحلیل داده ها بازار، اخبار مرتبط با رمز ارزها و شبکه های اجتماعی است. برای مثال Dash 2 Trade یکی از برترین پروژه های این حوزه است که برای اسکن کردن اطلاعات و بررسی داده های موجود در پلتفرم هایی مثل توییتر از هوش مصنوعی استفاده میکنه.
  • کاربرد دیگری که برای هوش مصنوعی در ارز دیجیتال در نظر گرفته شده، پیش بینی و تحلیل قیمت ها و ارائه سیگنال ارز دیجیتال برای ترید است. گاهی اوقات این کار با استفاده از ربات هوش مصنوعی ارز دیجیتال صورت میگیره که با شناسایی ریسک ها، پیش بینی هایی رو در مورد قیمت یک ارز ارائه میده. همیار تریدر ارزسنج به عنوان یکی از بهترین مثال ها برای این نوع کاربرد از هوش مصنوعی در بازار کریپتوکارنسی ها می باشد.
  • با کمک هوش مصنوعی میتوان ساخت عامل های خودکار غیر متمرکز (DAA) رو به شکل راحت تری انجام داد. مبنی کار این سیستم ها، برنامه های کدگذاری است که میتونن به تنهایی تصمیم گیری کنن. بهترین مثال برای چنین کاربردی از هوش مصنوعی در این سیستم، پروژه Fetch.ai است.
  • از دیگر کاربردهای بسیار محبوبی که برای هوش مصنوعی در بازار ارزهای دیجیتال در نظر گرفته شده است، بخش بازی های بلاک چینی است. در بیشتر بازی های بلاک چیی به منظور ایجاد یک پلتفرم متنوع و همه کاره برای تمامی گیمرهای فعال در این حوزه می باشد. برای مثال بازی Meta Masters Guild مثال بسیار خوبی از این نوع کاربرد تکنولوژی هوش مصنوعی است.

تاثیر هوش مصنوعی در بازار ارزهای دیجیتال

به طور کلی هدف از استفاده از هوش مصنوعی در بازار ارزهای دیجیتال، ارتقا و بهبود عملکردهای این بازار می باشد. این عمل با تاثیر هوش مصنوعی بر روی موارد زیر امکان پذیر شده:

  • سیستم اتوماسیون

در آینده بسیاری از فرآیندهای بزرگ و کوچک در بازار ارزهای دیجیتال رو میتونیم با استفاده از فناوری هوش مصنوعی به شکلی سریع ذو ساده تر انجام بدیم. این فرآیندها میتونن بررسی پروژه های مناسب برای سرمایه گذاری و یا جمع آوری داده ها و اطلاعات به شکل خودکار باشن.

  • تشخیص تقلب در سیستم

یکی از تاثیرات مثبتی که هوش مصنوعی بر روی بازار ارزهای دیجیتال میتونه داشته باشه، هشدار دادن در مورد تقلبات موجود در تراکنش ها است. برای مثال آدرس ولت های دیجیتالی مشکوک و یا احتمال اسکم بودن یک پروژه را میتوان با کمک فناوری AI در بازار رمز ارزها تشخیص داد.

  • بهبود تجربه کاربرها

با استفاده از فناوری هوش مصنوعی در پروژه های مختلف حوزه ارزهای دیجیتال میتوان رفتار کاربرها رو بررسی کرده و خدمات و رابط کاربری رو بر اساس این رفتار بهبود داد. مثلا پر کردن فرم های ثبت نامی و رابط های کاربری، به عنوان مثالی از این نوع کاربرد هستن.

تاثیر هوش مصنوعی در بازار ارزهای دیجیتال

معرفی بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی

با توجه به توضیحاتی که دادیم دیگه وقتشه که پروژه های برتر هوش مصنوعی در بازار ارزهای دیجیتال رو که برای سرمایه گذاری مناسب هستن، بهتون معرفی کنیم. هر کدوم از این پروژه ها مزیت ها و ایراداتی رو دارن که بررسی کامل اون ها به یک مقاله کامل و تخصصی نیاز داره؛ به همین دلیل در این بخش ما تنها به معرفی اجمالی این پروژه ها اکتفا کردیم.

 توجه داشته باشین که مطالب ارائه شده در این بخش تنها به عنوان آموزش و معرفی این پروژه ها هستن و ما هیچ پیشنهادی رو برای خرید یا فروش هر کدوم از این پروژه ها در این دوره زمانی بهتون ارائه نمیدیم. پیشنهاد میکنیم که قبل از اقدام برای خرید ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی، خوتون به طور کامل در مورد پروژه مورد نظر تحقیقات لازم رو انجام بدین.

توجه داشته باشین که انتخاب پروژه های برتر از میان بیش از 100 متنوعی که در حوزه هوش مصنوعی و بیگ دیتا ها وجود داره، واقعا کار سختی بود؛ اما ما براساس داده های فاندامنتالی و با توجه به حجم معاملات هر رمز ارز هوش مصنوعی، لیست زیر رو برای شما آماده کردیم.

  1. ارز دیجیتال گراف (The Graph)

اولین رمز ارزی که در این لیست معرفی کردیم و یکی از بهترین ارزهای دیجیتال مربوط به هوش مصنوعی، گراف نام داره. این ارز دیجیتال با استفاده از یک لایه نمایه سازی برای قراداد های هوشمند، به توسعه آن ها کمک میکنه. البته وظیفه اصلی این پروژه، جمع آوری داده های بلاک چینی و بررسی اون ها و سپس ارائه اطلاعات پردازش شده به توسعه دهنده ها برای ساخت پروژه هایی بهتر و بهبود یافته می باشد.

رمز ارز مبتنی بر هوش مصنوعی گراف، به کاربرهای خودش اجازه بررسی و گشت و گذار در شبکه اتریوم رو هم میده. به کمک این ویژگی توسعه دهنده ها میتونن با استفاده از API هایی که اطلاعات خاص، زیر گراف های مناسبی رو برای مقاصد مختلف بسازن. این زیر گراف ها همان API برای بلاک چین ها هستن و امکان دسترسی سریع به اطلاعات رو هم فراهم میکنن.

به عنوان مثال فرض کنین که قصد دارین به اطلاعات صرافی یونی سواپ در اپلیکیشنی که خودتون طزاحی کردین، دسترسی پیدا کنین. برای این منظور با استفاده از کدنویسی و راه اندازی سرورها و پایگاه هایی برای داده های متمرکز خودتون، میتونین دسترسی های لازم رو فراهم کنین. اما با استفاده از زیر گراف ها به جای اینکه چنین پروسه سخت و طولانی رو طی کنین، تنها کافی است که یکی از زیر گراف ها رو به سایت خودتون ارجاع بدین.

با این تفاسیر میتونیم زیر گراف رو به عنوان یک لایه متن باز برای جمع آوری اطلاعات و ارائه منظم اون ها به کاربرهایی که رد شبکه اتریوم فعالیت دارن، بدونیم. رمز ارز مربوط به این پروژه هم گراف نام داره و با نماد GRT در بازار ارزهای دیجیتال معامله میشه.

  1. ارز دیجیتال سینگولاریتی نت (Singularity NET)

یکی دیگه از ارزهای دیجیتال مربوط به هوش مصنوعی، سینگولاریتی نت است که یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین با قابلیت ایجاد، اشتراک گذاری و کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال و کسب درآمد از قابلیت های متنوع هوش مصنوعی برای کاربرها است. کاربرها میتونن با استفاده از توکن AGIX که رمز ارز بومی این پروژه است، جستجو، تست و خرید سرویس های گسترده هوش مصنوعی را انجام دهند.

پروژه سینگولاریتی نت به صورت یک فضای غیر متمرکز برای توسعه دهنده های هوش مصنوعی می باشد که با استفاده از آن قابلیت انتشار و فروش ابزارهای هوش مصنوعی خودشون رو دارن. این پروژه در سال 2017 عرضه شده و جالبه بدونین که در عرضه اولیه توکن های خودش موفق شد در مدت زمان 1 دقیقه، 36 میلیون دلار سرمایه جمع آوری کنه.

بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی

نکته مهم دیگری که در مورد این پروژه وجود داره، تیم سازنده سینگولاریتی نت استو این تیم توسعه ربات هوشمندی به نام سوفیا (Sophia) رو بر عهده داشتن که به عنوان گویا ترین ربات هوش مصنوعی دنیا شناخته میشه. یکی از اصلی ترین اهدافی که برای این پروژه در نظر گرفته شده، این است که ربات سوفیا بتواند زبان انسان ها را به طور کامل درک کند.

از نکات مهم دیگری که در مورد پروژه سینگولاریتی نت وجود داره، همکاری است که به تازگی باHanson Robotics در جهت یک پروژه سرمایه گذاری مشترک به نام Awakening Health انجام داده است. در این پروژه محصولات مربوط به سلامتی و مراقبت بهداشتی با هوش مصنوعی، ساخته شده و توسعه پیدا میکنن. اولین محصول تولید شده توسط این همکاری نیز، دستیاری انسان نما به نام Grace است که در صنعت مراقبت های بهداشتی به کار برده می شود.

  1. ارز دیجیتال فتچ (Fetch.ai)

این توکن به عنوان یک آزمایشگاه هوش مصنوعی است که مجهز به یک ماشین یادگیری غیر متمرکز و بدون نیاز به دانش و مجوز اقتصاد کریپتوکارنسی می باشد. این پروژه اجازه دسترسی دموکراتیک رو به هوش مصنوعی و تکنولوژی های مرتبط با اون برای کاربرها فراهم کرده است.

در این پروژه با کمک گرفته از هوش مصنوعی، فعالیت هایی در جهت بهینه سازی حوزه هایی مثل خدمات معامله و ترید رمز ارزها، شبکه های حمل و نقل، خدمات سفر، شبکه های انرژی هوشمند و هر حوزه ای که با استفاده از بیگ دیتا ها فعالیت داره، صورت گرفته است.

توکن بومی به کار رفته برای این پروژه فت (FET) نام داره و کاربرد های متنوعی برای اون در نظر گرفته شده است.و از جمله این کاربرد های میتونیم به مواردی مثل یافتن، ایجاد، استقرار و آموزش دوقلوهای دیجیتالی طراحی شده و. . . اشاره کرد.

  1. ارز دیجیتال اوشن پروتکل (Ocean Protocol)

رمز ارز بعدی که قصد داریم در مقاله معرفی بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی برای سرمایه گذاری بهتون معرفی کنیم، ارز دیجیتال اوشن پروتکل نام داره. در این پروژه پروتکلی بر مبنای بلاک چین طراحی شده که به افراد مختلف اجازه میده داده های خودشون رو در این پلتفرم ارزش گذاری کنن. همچنین این افراد میتونن با طراحی و توسعه توکن های ERC-20 برای خودشون، به کسب درآمد از ارزهای دیجیتال هم بپردازن.

اوشن پروتکل به عنوان یکی از برترین ارزهای دیجیتال مربوط به هوش مصنوعی است که هم برای تامین کننده ها و هم برای مصرف کننده های خودش، ارزش افزوده قابل توجهی رو بوجود آورده است. همچنین ناشران داده ها میتونن با کمک این پروتکل و حفظ حریم شخصی و کنترل خود را بر روی داده هایی که دارند، درآمد کسب کنند.

در این پروژه هر ارز دیجیتال با یک توکن داده ای منحصر به فرد که Datatoken نامیده میشه، مشخص میشه. به این ترتیب هیچ فرد دیگه ای نمیتونه عملیات خاصی رو بر رو این داده ها انجام بده.

بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی

  1. ارز دیجیتال پالا نتورک (Phala Network)

پالا نتورک به عنوان یک سرویس محاسبات ابری شناخته میشه که با استفاده از قابلیت حفظ حریم شخصی خودش، قدرت محاسباتی قابل توجهی رو در مقایسه با سایر سرویس های ابری در اختیار کاربرها، اپلیکیشن ها و برنامه ها قرار میده و به این ترتیب از حریم شخصی کاربهای خوش هم محافظت میکنه.

تمامی توسعه دهنده ها میتونن با استفاده از قرارداد های هوشمند و محرمانه خودشون و بر اساس معماری هیبرید این پروژه، پروژه خودشون رو در TEE Enclaves مستقر و اجرایی کنن. همچنین شبکه پالا نتورک مبتنی بر پروتکل ساب استریت است که به عنوان بک پاراچین یا میان زنجیره در شبکه پولکادات اجرایی میشه.

رمز ارز بومی طراحی شده برای این شبکه بلاک چینی، PHA است و کاربرد های گسترده ای رو در این پروزه به خودش اختصاص داده. تعدادی از این کاربردها موارد زیر هستن:

    • خریداری کردن منابع محاسباتی و ذخیره سازی قابل اعتماد
    •  تامین یک اکوسیستم قابل اعتماد و محرمانه برای جمع آوری داده ها، تجزیه و تحلیل اون ها
    • شرکت در دائو و سیستم حکمرانی پروژه پالا نتورک
    • تامین امنیت داده ها با استفاده از استیک این توکن ها

جمع بندی و نتیجه

ارز دیجیتال هوش مصنوعی به اون دسته از رمز ارزهایی گفته میشه که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و بر روی شبکه های بلاک چینی توسعه پیدا کردن. با توجه به اهمیت بالایی که AI در سال های گذشته پیدا کرده و افراد زیادی به این حوزه علاقه مند شدن، در بازار ارزهای دیجیتال نیز پروژه های مرتبط با هوش مصنوعی، میتونن پتانسیل بالایی رو برای رشد داشته باشن.

در این مقاله سعی کردیم که ضمن آشنایی با پروژه های هوش مصنوعی در صنعت کریپتوکارنسی ها، تعداد از توکن های مطرح رو هم بهتون معرفی کنیم. توجه داشته باشین که تمامی مطالب ارائه شده در این مقاله تنها با هدف آموزش و آشنایی کاربرها با حوزه هوش مصنوعی در بازار ارزهای دیجیتال است و به همین دلیل نباید مبنایی برای معاملاتتان قرار گیرد.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد معرفی بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی برای سرمایه گذاری

در مورد معرفی بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی برای سرمایه گذاری نظر دهید
سوال امنیتی :3+72 = ?