کیف پول فونیکس (Phoenix) چیست؟

  • 20:02 1403-02-14
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

کیف پول فونیکس (Phoenix)؛ یکی از بهترین کیف پول های لایتنینگ بیت کوین! آیا چیزی در مورد این ولت شنیدین؟ اصلا می دونین کیف پول فونیکس چیست؟ چجوری میشه با استفاده از کیف پول فونیکس ارزهای دیجیتال رو ذخیره و نگهداری کرد؟ کیف پول Phoenix چه ویژگی هایی داره؟ امنیت کیف پول فونیکس در چه سطحی هست؟ آیا میشه به فونیکس اعتماد کرد؟ کیف پول نرم افزاری فونیکس چه مزایا و معایبی به همراه داره و چرا در بین کاربران محبوبیت زیادی داره؟

کاربران حوزه ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی ها برای نگهداری رمزارزهای خودشون از کیف پول های ارز دیجیتال که در نوع نرم افزاری و سخت افزاری هستن، استفاده می کنند. کیف پول فونیکس یکی از همین ولت هاست که از بیت کوین پشتیبانی می کنه و امکان ارسال و دریافت بیت کوین رو برای کاربران خودش از طریق شبکه لایتنینگ فراهم می کنه. این ولت ویژگی های زیادی به همراه داره که اگه قصد استفاده از این کیف پول رو دارین، ابتدا باید این ولت رو بشناسین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله کیف پول فونیکس چیست؟ اطلاعاتی در مورد کیف پول فونیکس یا Phoenix به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب کیف پول فونیکس بپردازیم و بازیابی کیف پول فونیکس رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این ولت آشنا بشین.

کیف پول فونیکس چیست؟

کیف پول فونیکس چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم کیف پول ارز دیجیتال فونیکس یا Phoenix رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این کیف پول به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که کیف پول فونیکس چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کیف پول فونیکس، ولتی هست که از ارز دیجیتال بیت کوین حمایت می کنه و توسط بنیاد ACINQ رشد کرده و به کاربر این امکان رو میده تا ارز دیجیتال بیت کوین رو به صورت ایمن با استفاده از شبکه لایتنینگ ارسال یا دریافت کنه. شرایط این کیف پول به صورت شخصی بوده و یعنی که کلیدهای خصوصی یا همون رمز عبور کیف پول در دست خود کاربر هست.

جالب اینجاست که بدونین کیف پول فونیکس کار خودش رو از سال 2019 شروع کرد و توسط هر دو سیستم عامل اندروید و ios پشتیبانی میشه و به عنوان یه گره لایتنینگ مجزا و مستقل در گوشی های موبایل هوشمند فعالیت می کنه. نکته مهم دیگه ای که وجود داره این هست که کیف پول فونیکس اجازه ذخیره بیت کوین در زنجیره اصلی رو به کاربران نمیده. کیف پول لایتنینگ فونیکس نوعی ولت منبع باز و غیرامانی هست. به عبارت دیگه، کلیدهای خصوصی به صورت مستقیم در اختیار کاربران قرار نمی گیره و در قالب یه عبارت بازیابی عرضه میشه. امتیاز این کیف پول در BMJ 3.5 هست و در مقابل کاربری آسونی که داره از سیستم های امنیتی پیشرفته ای برخوردار نیست.

مزایا و معایب کیف پول فونیکس

مزایا و معایب کیف پول فونیکس

همونطور که گفتیم، کیف پول فونیکس یه کیف پول غیرحضانتی بیت کوین هست که به شما این امکان رو میده تا تراکنش های کوچیک خودتون رو از طریق این شبکه به یکی از ساده ترین و کاربرپسندترین روش های ممکن انجام بدین. این کیف پول امکان خودکارسازی کانال ها و تعامل با شبکه لایتنینگ رو برای کاربر فراهم می کنه. کیف پول فونیکس مزایا و معایبی زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایا و معایب کیف پول فونیکس بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: مزایا و معایب کیف پول نرم افزاری چیست؟

مزایای کیف پول فونیکس

  • یکی از مزایای کیف پول فونیکس این هست که کاربر کنترل کاملی بر روی کلیدهای خصوصی داره و مدیریت داده های خودش رو به صورت شخصی در اختیار داره و فقط در یه صورت مدیریت کیف پول خودش رو می تونه به سایر افراد بسپاره که کلید خصوصی کیف پول خودش رو در اختیار اون ها قرار بده.
  • یکی دیگه از مزایای کیف پول فونیکس این هست که علاوه بر زبان انگلیسی از 7 زبان زنده دنیا هم پشتیبانی می کنه، ولی مشکل اینجاست که نمیشه این زبان ها رو به صورت دستی تغییر داد و مطابق با زبان سیستم طراحی شده.
  • یکی دیگه از مزایای کیف پول فونیکس این هست که رابط کاربری ساده داره و شما می تونین به راحتی از خدمات و امکانات این ولت استفاده کنین.

معایب کیف پول فونیکس

  • یکی از معایب کیف پول فونیکس این هست که ممکنه هک بشه. کیف پول های نرم افزاری در معرض حملات سایبری قرار دارن و هر لحظه ممکنه هک شده و ارزهای دیجیتال کاربران به سرقت بره. از اونجایی که فونیکس هم نوعی ولت نرم افزاری هست، ممکنه دچار همچین حملاتی قرار بگیره.
  • یکی دیگه از معایب کیف پول فونیکس این هست که منبع باز یا اوپن سورس نیست و کاربران نمی تونن از توسعه و پیشرفت این کیف پول نظرات و پیشنهادات خودشون رو ارائه بدن.

بازیابی کیف پول Phoenix چگونه است؟

بازیابی کیف پول Phoenix چگونه است

شاید این سوال رو از خودتون بپرسین که آیا امکان بازیابی کیف پول اندروید در دستگاه ios وجود داره؟ در حال حاضر چنین قابلیتی وجود نداره، چون برنامه اندروید قدیمی تر هست و از موتور لایتنینگ که در اسکالا نوشته شده استفاده می کنه. برای سیستم عامل ios یه پیاده سازی کاملا جدید Lightning رو با استفاده از Kotlin MultiPlatform صورت گرفته. نسبت به اجرای قدیمی، به ویژه نوع جدیدی از کانال ها، پیشرفت های زیادی داره. برنامه اندروید از اون پیاده سازی جدید هم استفاده می کنه، ولی هنوز آماده نیست. در این بین برنامه های اندروید و ios با همدیگه سازگار نیستن. بعد از آماده شدن برنامه جدید اندروید میشه بدون مشکل از اندروید و ios و بالعکس سوئیچ کرد.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله کیف پول فونیکس چیست؟ اطلاعاتی در مورد کیف پول فونیکس یا Phoenix به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب کیف پول فونیکس بپردازیم و بازیابی کیف پول فونیکس رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این ولت آشنا بشین. همونطور که گفتیم، کیف پول فونیکس، ولتی هست که از ارز دیجیتال بیت کوین حمایت می کنه و توسط بنیاد ACINQ رشد کرده و به کاربر این امکان رو میده تا ارز دیجیتال بیت کوین رو به صورت ایمن با استفاده از شبکه لایتنینگ ارسال یا دریافت کنه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد کیف پول فونیکس (Phoenix) چیست؟

در مورد کیف پول فونیکس (Phoenix) چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9+98 = ?