بهترین روش نگهداری ارز دیجیتال چیست؟ صرافی یا کیف پول؟

  • 16:01 1403-01-28
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

بهترین روش نگهداری ارز دیجیتال چیست؟ صرافی یا کیف پول؟ شما رمز ارزهای خودتون رو در صرافی نگهداری می کنین یا کیف پول شخصی؟ قبل از شروع خرید و فروش ارزهای دیجیتال باید نحوه و محل ذخیره سازی اون رو مشخص کنین. بهتره بدونین سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی ها برای افراد مبتدی و تازه کار تقریبا سخت و پیچیده هست. ممکنه این افراد از این ور و اون ور کلمات و عبارت هایی رو بشنون و همشون شبیه هم به نظر میرسن و اگه هیچ راهنما یا تحقیقی در کار نباشه، ممکنه فرد دچار اشتباه پرهزینه ای بشه!

سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال برای ذخیره و نگهداری رمز ارزهای خودشون باید بین کیف پول شخصی یا صرافی ارز دیجیتال یکی رو انتخاب کنند. بازار کریپتوکارنسی ها به دلیل ریسک ها و خطرات شناخته شده، نیازمند توجه و دقت زیادی هست. دارایی های شما با ارزش هستن و برای نگهداری اون ها باید به نکات ایمنی زیادی توجه داشته باشین و بهترین جا رو برای نگهداری ارزهای دیجیتال خودتون انتخاب کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله بهترین روش نگهداری ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد نگهداری ارزهای دیجیتال در صرافی ها به شما ارائه کنیم و به بررسی معایب نگهداری ارزهای دیجیتال در صرافی ها بپردازیم و مزایای نگهداری ارزهای دیجیتال در کیف پول شخصی رو مورد بررسی قرار بدیم.

مقاله پیشنهادی: صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی ایمن است یا کیف پول شخصی؟

صرافی ایمن است یا کیف پول شخصی؟

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، احتمالا می دونین که دو روش برای نگهداری ارزهای دیجیتال وجود داره که یکی از این روش ها نگهداری رمز ارزها در صرافی ها و روش دوم ذخیره ارزهای دیجیتال در کیف پول های شخصی هست. الان این سوال واسه شما پیش میاد که صرافی ایمن است یا کیف پول شخصی؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اگه قصد سرمایه گذاری بلند مدت روی رمز ارزها رو دارین، نگهداری دارایی ها در صرافی کار درستی نیست، ولی اگه تریدر هستین و در روز معاملات زیادی انجام میدین، بهتره تا ارزهای دیجیتال خودتون رو در صرافی نگهداری کنین تا در صورت نیاز معاملات خودتون رو انجام بدین.

البته با در نظر گرفتن تعداد بالای هک صرافی های ارز دیجیتال در سال های گذشته، نگهداری رمز ارزهای با ارزش شما در یه کیف پول آفلاین امن تر هست. همچنین روش نگهداری ارز دیجیتال شما مشخص می کنه دارایی های شما چقدر امن هست. در بین گزینه های موجود، صرافی ها کمترین امنیت و کیف پول های آفلاین بیشترین سطح امنیت رو دارن. بنابراین، اگه سرمایه گذار هستین، توصیه می کنیم تا رمز ارزهای خودتون رو به کیف پول آفلاین یا کیف پول نرم افزاری معتبر مثل تراست ولت انتقال بدین تا امنیت اون ها رو تامین کنین.

مقاله پیشنهادی: 5 ریسک فعالیت در صرافی های خارجی ارز دیجیتال

مزایا و معایب نگهداری رمزارزها در صرافی ها چیست؟

مزایا و معایب نگهداری رمزارزها در صرافی ها چیست؟

یکی از روش های نگهداری ارزهای دیجیتال که برخی از افراد ازش استفاده می کنند، نگهداری رمز ارزها در صرافی هاست. این روش مزایا و معایب زیادی به همراه داره که باید ابتدا این موارد بررسی بشن و سپس بهترین تصمیم گرفته بشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایا و معایب نگهداری رمزارزها در صرافی ها بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

مزایای نگهداری رمزارزها در صرافی

•    تراکنش رایگان بین کیف پول های صرافی.
•    راحتی استفاده برای معامله گران مبتدی.
•    مناسب برای تریدرهای کوتاه مدت.

معایب نگهداری رمز ارزها در صرافی

•    تمرکززدایی و تضاد با اصول اساسی بلاک چین.
•    امنیت کمتر.
•    احتمال هک و سرقت ارزهای دیجیتال.
•    مسدود شدن حساب کاربری صرافی.

مقاله پیشنهادی: بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی و خارجی

مزایا و معایب نگهداری رمزارزها در کیف پول شخصی چیست؟

مزایا و معایب نگهداری رمزارزها در کیف پول شخصی چیست؟

یکی دیگه از روش های نگهداری ارزهای دیجیتال، استفاده از کیف پول های شخصی مثل تراست ولت، متامسک، لجر، ترزور و.... هست. خیلی از معامله گران و سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال از این روش برای نگهداری رمز ارزهای خودشون استفاده می کنند. این روش هم مزایا و معایب زیادی به همراه داره و به عنوان امن ترین روش برای نگهداری ارزهای دیجیتال محسوب میشه. برخی از مزایا و معایب این روش عبارت هستن از:

مزایای نگهداری رمزارزها در کیف پول شخصی

•    سطح امنیت بالا.
•    مناسب برای نگهداری بلند مدت ارزهای دیجیتال.
•    مدیریت و کنترل کلیدهای خصوصی در دست کاربر.
•    آسوده خاطر بودن از تحریم.

معایب نگهداری رمزارزها در کیف پول شخصی

•    سختی استفاده برای کاربران مبتدی بازار ارزهای دیجیتال.
•    مسئولیت بالای کاربر به منظور حفظ امنیت کیف پول.
•    ممکنه کاربر از کیف پول جعلی یا نامعتبر استفاده کنه.

ارزهای دیجیتال خودمان را در کجا نگهداری کنیم؟

ارزهای دیجیتال خودمان را در کجا نگهداری کنیم؟

تصمیم به اینکه ارزهای دیجیتال خودتون رو در کجا نگهداری کنین، انتخاب کاملا شخصی هست. اگه می خواهین ارزهای دیجیتال خودتون رو در صرافی های ارز دیجیتال هولد کنین، ممکنه در صورت حمله هکرها به صرافی و موفق شدن اون ها یا حتی کلاهبرداری از آب در اومدن صاحبان صرافی ها، ارزهای دیجیتال خودتون رو از دست بدین. تنها نکته مثبتی که از نگهداری ارزهای دیجیتال در صرافی به دست میارین این هست که هیچ وقت لازم نمیشه کلیدهای خصوصی خودتون رو ذخیره یا از امنیت پلتفرم اطمینان حاصل کنین. در حالی که با استفاده از کیف پول های شخصی مثل کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری به هیچکس نیاز ندارین. هرچند مسئولیت حفظ امنیت و مدیریت کیف پول و ارزهای دیجیتال با خودتون هست و باید امنیت اون ها رو تامین کنین.

مقاله پیشنهادی: هولدر ارز دیجیتال کیست؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بهترین روش برای نگهداری ارزهای دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد نگهداری رمزارزها در صرافی به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب نگهداری رمزارزها در صرافی و کیف پول شخصی بپردازیم تا بهترین تصمیم رو برای انتخاب روش نگهداری ارز دیجیتال بگیرین. همونطور که گفتیم، نگهداری ارزهای دیجیتال فقط برای تریدرهای کوتاه مدت مناسب هست و اگه قصد سرمایه گذاری بلند مدت ارزهای دیجیتال رو دارین، توصیه می کنیم تا رمز ارزهای خودتون رو کیف پول های شخصی مثل ولت های نرم افزاری و سخت افزاری نگه دارین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد بهترین روش نگهداری ارز دیجیتال چیست؟ صرافی یا کیف پول؟

در مورد بهترین روش نگهداری ارز دیجیتال چیست؟ صرافی یا کیف پول؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9+37 = ?