عرضه در گردش چیست؟ تاثیر آن در قیمت رمز ارزها

  • 13:02 1403-02-15
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

مفهوم عرضه در گردش یا به عبارت دیگه، سرمایه در گردش در واقع با موضوع تعیین گره خورده هست! مفاهیم مرتبط با بازار ارزهای دیجیتال ممکنه برای کاربرانی که به تازگی وارد این عرصه شدن، کمی گیج کننده باشه. سرمایه در گردش، عرضه حداکثر و عرضه کل از جمله اصطلاحاتی هستن که فقط با شنیدن اسم واژه اون ها شاید نتونین درک کاملی از اون چیزی که نشون میدن، به دست بیارین. عرضه در گردش هم یکی از رایج ترین اصطلاحات و مفاهیم موجود در بازار ارزهای دیجیتال هست که باید اون رو درک کنین.

سرمایه گذاری موفقیت آمیز در بازار ارزهای دیجیتال نیازمند تحقیقات اساسی هست. یکی از مولفه های تحلیل بنیادی که همه معامله گران باید بهش توجه داشته باشن، عرضه در گردش و عرضه کل یه کوین هست. عرضه در گردش ارزهای دیجیتال یکی از عوامل و فاکتورهای تعیین کننده قیمت رمزارزهاست که اگه درک کاملی از این مفهوم داشته باشین، می تونین قیمت رمزارزها رو بر اساس عرضه در گردش اون پیش بینی کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله عرضه در گردش چیست؟ اطلاعاتی در مورد عرضه در گردش یا Circulating Supply به شما ارائه کنیم و به بررسی تاثیر سرمایه در گردش بر قیمت رمز ارزها بپردازیم و تفاوت عرضه در گردش با عرضه کل رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این مفهوم آشنا بشین.

عرضه در گردش چیست؟

عرضه در گردش چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم عرضه در گردش یا Circulating Supply رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که عرضه در گردش چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که عرضه در گردش تعداد کوین ها یا توکن هایی هست که استخراج یا تولید شدن. این مفهوم تقریبا برابر هست با تعداد کوین هایی که در دست مردم هست و در بازار گردش داره. عرضه در گردش ارزهای دیجیتال ثابت نیست و می تونه با گذشت زمان بیشتر یا کمتر بشه. مثلا میزان عرضه در گردش بیت کوین به تدریج افزایش پیدا می کنه تا اینکه به 21 میلیون واحد برسه.

جالب اینجاست که بدونین عرضه در گردش که بهش سرمایه در گردش هم گفته میشه، به مقداری ارز دیجیتالی که اون رو استخراج کردن مربوط میشه. این مقداری که اشاره می کنیم اون اندازه تقریبی هست که ارز دیجیتال مورد نظر در بین عموم معامله گرها و تریدرها در حال گردش هست. کاربرد مهم عرضه در گردش این هست که میشه متوجه شد ارزش بازار در یه ارز دیجیتال خاص چقدر هست. بنابراین، متوجه شدین که عرضه در گردش چه تفاوتی با عرضه کل ارزهای دیجیتال داره و این دو مفهوم با هم یکی نیستن.

مقاله پیشنهادی: عرضه و تقاضا در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

تاثیر سرمایه در گردش بر قیمت ارزهای دیجیتال

تاثیر سرمایه در گردش بر قیمت ارزهای دیجیتال

خیلی از تریدرها و معامله گران تازه کار بازار فکر می کنند که فقط به دلیل بالا بودن قیمت ارز دیجیتال، اون پروژه نسبت به بقیه برتری داره، ولی ممکنه اینطوری نباشه. شاید به این معنی باشه که سرمایه در گردش در حال حاضر کم هست. عرضه در گردش اتریوم تقریبا شش برابر بیشتر از ارز دیجیتال بیت کوین هست. به همین دلیل هست که قیمت اون کمتر از 1200 دلار برای هر اتریوم هست. در حالی که بیت کوین با 20 هزار دلار برای هر بیت کوین معامله میشه. عکس این موضوع هم درسته. فقط به دلیل که قیمت کریپتوکارنسی پایین هست، نمیشه گفت که پروژه ضعیف هست. چون عرضه ممکنه بالا باشه. در اصل، ممکنه از نظر ارزش بازار جزء 20 ارز دیجیتال برتر باشه.

مقاله پیشنهادی: نحوه تشکیل نواحی عرضه و تقاضا چگونه است؟

کاربردی بودن عرضه در گردش نسبت به عرضه کل

در حوزه کریپتوکارنسی ها حتما شما هم فهمیدین که خیلی از معامله گران و تریدرها در بررسی ارزهای دیجیتال به جای توجه به عرضه کل بیشتر به عرضه در گردش توجه می کنند. جواب این سوال سادست. طبق تحقیقات صورت گرفته در این زمینه معلوم شده که برای تعیین ارزش بازار، عرضه در گردش گزینه انتخابی مناسب تری هست. به طور کلی کوین هایی که در بازار قفل شدن و امکان فروش اون ها در بازار عمومی وجود ندارن و کوین هایی به حساب میان که نمی تونن روی قیمت ها تاثیر داشته باشن. به همین دلیل متخصصان میگن که نباید اجازه داد این کوین ها روی ارزش بازار تاثیر بذارن. به همین دلیل کمتر به عرضه کل ارز دیجیتال توجه میشه.

کنترل تورم و عرضه در گردش بیت کوین

کنترل تورم و عرضه در گردش بیت کوین

توجه داشته باشین که عرضه در گردش همیشه درصدی از بخش اولیه اون در رویداد ICO یا عرضه اولیه کوین توزیع میشه. هرچقدر این درصد بیشتر باشه، بهتر هست. مثلا بیت کوین 19 میلیون سرمایه در گردش داره که تقریبا 90 درصد از حداکثر عرضه 21 میلیونی هست. یعنی ارزش بیت کوین رو نمیشه به طور قابل توجهی با سیل بیت کوین های جدید که وارد بازار میشه، کاهش داد. اگه سرمایه در گردش 5 میلیون و کل عرضه 100 میلیون باشه، یعنی عرضه در گردش عملا 5 درصد هست که این موضوع خطرناک هست. اگه کسی این توکن رو داره، قبل از سرمایه گذاری نتونه تحقیقات انجام بده، باید به نرخ 95 درصد که در گردش نیست توجه کنه. این حجم می تونه روند بازار رو به ضرر سرمایه گذاری تغییر بده و قیمت رمزارزها و به شدت پایین بیاره.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله عرضه در گردش چیست؟ اطلاعاتی در مورد عرضه در گردش یا Circulating Supply به شما ارائه کنیم و به بررسی تاثیر سرمایه در گردش بر قیمت ارزهای دیجیتال بپردازیم و تفاوت عرضه در گردش با عرضه کل رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این مفهوم آشنا بشین. همونطور که گفتیم، عرضه در گردش تعداد کوین ها یا توکن هایی هست که استخراج یا تولید شدن. این مفهوم تقریبا برابر هست با تعداد کوین هایی که در دست مردم هست و در بازار گردش داره. عرضه در گردش ارزهای دیجیتال ثابت نیست و می تونه با گذشت زمان بیشتر یا کمتر بشه. همچنین عرضه در گردش یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت ارز دیجیتال هست که باید مورد توجه معامله گران و تریدرها قرار بگیره.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد عرضه در گردش چیست؟ تاثیر آن در قیمت رمز ارزها

در مورد عرضه در گردش چیست؟ تاثیر آن در قیمت رمز ارزها نظر دهید
سوال امنیتی :7+74 = ?