فاست Faucet چیست؟ (دریافت ارز دیجیتال رایگان به کمک فاست)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "فاست Faucet چیست؟ (دریافت ارز دیجیتال رایگان به کمک فاست)"


  • 04:01 1403-01-29
  • زمان مطالعه: 8 دقیقه

فاست چیست؟ به نظرتون آیا امکان دریافت ارز دیجیتال رایگان وجود داره؟ جواب مثبت هستش. با استفاده از فاست میشه ارز دیجیتال بیت کوین یا ارز دیجیتال دیگه رو به شکل رایگان دریافت کرد. البته مسئله به این خوبی و خوشی هم نیست. باید در نظر داشته باشید که امروزه بیشتره فاست در ارز دیجیتال ها، کلاهبرداری شدن و یا مقدار ارز دیجیتال رایگانی که میدن بسیار ناچیز و کم هستش که اساسا به درد نمیخوره.
شاید مسئله دریافت ارز دیجیتال رایگان برای خیلی از افراد جذابیت داشته باشه. منتهی همونطور که گفتیم به همین سادگی ها هم نیست. ما در این مقاله قصد داریم موضوع دریافت ارز دیجیتال رایگان رو باز کنیم و ببینیم که فاست چیست و برای دریافت ارز دیجیتال رایگان، چه طور باید در فاست ها عمل کرد و اگر امکان کسب رایگان ارز دیجیتال وجود داره، پس چرا خیلی از کاربران ازش استفاده نمی کنن.
مخاطب این مقاله، بعد از خوندن مطالب، به خوبی می تونه ارزیابی کنه که آیا ایده دریافت ارز دیجیتال رایگان عملیه و ارزش وقت و انرژی گذاشتن داره و یا اینکه با درگیر شدن با فاست ها، فقط وقت و انرژی خودش رو تلف می کنه. این مقاله رو تا انتها همراهی کنید و چنان چه سوالی براتون پیش اومد در بخش نظرات مطرح کنید. کارشناسان آموزشی ما بررسی می کنن و پاسخ رو ارائه خواهند داد.

فاست چیست؟

فاست چیست؟

فاست چیست؟ فاست (Faucet) در دنیای ارز های دیجیتال، وب سایت‌ هایی هستن که به ادعای خودشون، چنان چه بازدیدی از اونا انجام بگیره، هر چند وقت یک بار که می تونه چند ثانیه یا چند دقیقه باشه، مقداری بیت کوین و یا سایر رمز ارز ها رو به بازدید کننده اعطا می کنن. واژه فاست در زبان انگلیسی معنی شیر آبی رو میده که چکه می کنه، از این رو می تونیم فاست در ارز دیجیتال رو به یک درآمد قطره ای در دنیای ارز های دیجیتال تشبیه کنیم.
 البته حداقل مقدار برداشت از این وب سایت ‌ها خیلی زیاده و از طرفی هم مقدار رمز ارز دریافتی بسیار ناچیزه. به همین علت در خیلی از موارد، کاربران نمی تونن به حد نصاب برسونن و از این سایت ‌ها برداشتی داشته باشن و از طرفی هم وب سایت‌ های فاست با دریافت بازدید زیاد با ترفند و تبلیغات دریافت ارز دیجیتال رایگان، سود خوبی رو برای خودشون فراهم می کنن.
پس در مورد وب سایت های فاست، باید این نکته رو مد نظر داشته باشیم که اولا ممکنه بعضی هاشون کلاهبرداری باشن، دوم اینکه برای بقیه وب سایت های فاست هم باید ممارست زیادی داشت تا مقادیر کم و ناچیز ارز های دیجیتال رو جمع آوری کرد و به میزان حداقل برداشت سایت رسوند.
البته فاست فقط مختص ارز های دیجیتال نبوده و وب سایت هایی هم هستن که در صورت بازدید ازشون، از ارز های فیات برای پرداخت استفاده می کنن و در نهایت اگر کاربر بتونه حداقل میزان برداشت رو پر کنه و وب سایت هم کلاهبرداری نباشه، از طریق سیستم هایی مثل پی پل (Pay pal) اقدام به واریز می کنن. در مورد این دسته از وب سایت ها، مطمئنا در فضای اینترنت، با موارد متعددی ازشون برخورد داشتین و تبلیغات هاشون رو دیدین. در ادامه فاست در ارز دیجیتال رو بیشتر بررسی می کنیم. مقاله 4 روش کلاهبردای در ارز های دیجیتال هم می تونه در این زمینه مفید باشه براتون

فاست در ارز دیجیتال

فاست در ارز دیجیتال

فاست در ارز دیجیتال Crypto Faucet به نوعی سیستم پاداش دهی گفته میشه که به کاربران در ازای بازدید از سایت و یا موارد دیگه، در بازه های زمانی مشخصی، مقداری ارز دیجیتال رایگان پاداش میده که حالا این رمز ارز رایگان می تونه بیت کوین، اتریوم و کلا هر ارز دیجیتال دیگه ای باشه.
در فاست ها، امکان برداشت آنی برای کاربران فراهم نیست. به عبارتی هیچ کاربری نمی تونه مقادیر ارز جمع آوری کرده خودش رو در یک ساعت و یا یک روز برداشت کنه. برای برداشت ارز های جمع آوری شده، حتما باید مقدارشون به یک حد نصابی برسه و سپس اجازه برداشت صادر میشه. معمولا مقدار این حد نصاب خیلی بالاست و به زمان و ممارست زیادی نیاز داره تا مقدار معین اون جمع آوری بشه.
اکثر کاربران، با تبلیغات دریافت ارز دیجیتال رایگان وسوسه میشن و به سمت وب سایت های فاست میرن، منتهی غالبا بعد از مدتی از روند فرسایشی و طولانی مدت اون کلافه میشن و ترک می کنن. اینجا برنده اصلی وب سایت های فاست هستن که تونستن بدون هیچ هزینه ای، بازدید های خودشون رو افزایش بدن و به دنبال اون رتبه سایت شون ارتقا پیدا کنه.
البته وب سایت های فاست علاوه بر موارد گفته شده، در مورد مقادیر قابل دریافت ارز دیجیتال رایگان هم هوشمندانه و حساب شده عمل می کنن. به این شکل که برای فعالیت روزانه و دریافت رمز ارز هم سقف 24 ساعته تعیین می کنن و در یک روز نمیشه بیشتر از مقدار معینی ارز دیجیتال رایگان دریافت کرد.
این کار به خاطر اینه که کاربران از ربات هایی نرم افزاری برای انجام بازدید های پی در پی استفاده نکنن. پس با همه این اوصاف باید دونسته باشین که فاست در ارز دیجیتال یک راه کسب درآمد طولانی مدت هستش که نیاز به فعالیت و صرف وقت و انرژی روزانه داره. بعد همه اینا هم چنان چه وب سایت فاستی به قول خودش عمل کنه و کلاهبردای از آب در نیاد، میشه رمز ارز ها رو برداشت کرد.
معمولا اغلب کاربران تازه کار و کم اطلاع از ارز های دیجیتال به سمت فاست ها گرایش پیدا می کنن. برای مثال اگر کاربری با بیت کوین آشنا باشه. خیلی زود متوجه میشه که ارزش واحد های بیت کوینی که توسط فاست ‌ها بهش داده میشه، خیلی کم و ناچیز هستش و فقط داره وقت خودش رو برای دریافت اونا تلف می کنه.
وب سایت های فاست از این کم اطلاعی و تازه کاری یک سری از کاربران استفاده می کنن و میزان بازدید سایت خودشون رو افزایش میدن. در اصل، مراجعات مکرر بازدید کنندگان و صرف وقت زیاد اونا در این سایت ها، باعث میشه که آگهی ‌دهندگان پول بیشتری رو به صاحب وب سایت فاست پرداخت کنن.

آموزش استفاده از فاست در ارز دیجیتال

استفاده از فاست در ارز دیجیتال

استفاده از فاست ها و فعالیت در وب سایت های فاست خیلی راحته. پس از ورود به وب ‌سایت های فاست و ثبت نام در اون، آدرس کیف پول ارز دیجیتال خودتون رو وارد می کنین بعد یک شمارنده، تایمی رو که شما در اون ‌سایت سپری می کنید رو ثبت می کنه و بعد از این که زمان مشخصی سپری شد، خواهید توانست مطابق تصویر فوق با کلیک کردن روی گزینه Claim Now یا چیزی شبیه به مضمون پاداش خودتون رو دریافت کنین.
فراموش نکنید، امکان برداشت آنی وجود نداره و حتما باید مقدار موجودی کیف پول ارز دیجیتال شما در سایت فاستی، به میزان حداقل برداشت برسه که بسیار طولانی و زمان بره و چنان چه امکان برداشت آنی وجود داشت و یا حداقل میزان برداشت مبلغ کمی بود، مطمئنا وب سایت های فاست ورشکست میشدن و همه برای به دست آوردن رایگان ارز دیجیتال، هجوم میاوردن.
 البته بعد موارد گفته شده، باید با حل کردن یک کپچا (Captcha) یا مثلا حل یک مسئله ساده ریاضی هم اثبات کنید که ربات نیستین و انسان تشریف دارید. چرا که برای این کار ها میشه ربات هایی رو کد نویسی کرد که مدام در این سایت ها فعالیت کنن و پاداش بگیرن. به علاوه فاست ‌ها غالبا برای پیشگیری از جمع‌ آوری همه پاداش ‌ها توسط یک کاربر و یا استفاده از ربات ها برای هر بار جمع ‌آوری پاداش توسط یک کاربر، محدودیتی زمانی اعمال می کنن که بسته به سیاست اون فاست می تونه از 5 دقیقه تا 24 ساعت متفاوت باشه. به عبارتی، هر کاربر در یک بازه زمانی مشخص مثلا یک روزه، فقط می تونه مقدار معین و مشخصی پاداش دریافت کنه.

نحوه پیدا کردن وب سایت های فاست چگونه است؟ 

استفاده از فاست در ارز دیجیتال

برای پیدا کردن وب سایت های فاست، کافیه عبارت هایی مثل Bitcoin faucet رو در موتور های جست و جو گری مثل گوگل و .... جست و جو کنید. بعد از جست و جو ده ها وب سایت مرتبط رو بهتون نشون خواهد داد. مون بیت کوین (Moon Bitcoin)، بیت کوینکر (Bitcoinker)، فری بیت کوین (Freebitcoin)، بیت کوین زیبرا (Bitcoin Zebra) و بیت کوین 777 ( 777 Bitcoin) از جمله معروف ترین فاست ‌های ارز دیجیتال می باشند که می تونید به وب سایت هاشون مراجعه کنید و از شرایط شون مطلع بشید.
به علاوه در شبکه های اجتماعی هم می تونید آگهی های متعددی از وب سایت های فاست رو ببینید که البته همونطور که در ابتدا اشاره کردیم، اغلب کلاهبرداری هستن

توصیه مهم

استفاده از فاست در ارز دیجیتال

عملکرد فاست ها رو بررسی کردیم و دیدید که فاست ها سیستم های پاداش دهی هستن که در ازای فعالیت شما در وب سایت شون، مثل بازدید از مطالب، آگهی ها و .... مقداری پاداش که می تونه ارز فیات و یا ارز دیجیتال باشه، به شما اعطا می کنن.
نکته مهم اینه که تقریبا همه فاست ها فقط یک ابزار تبلیغاتی و وسوسه انگیز هستن که کاربران تازه کار و مبتدی رو جذب خودشون می کنن. مقدار پرداختی در فاست ها اونقدری ناچیزه که برای پر شدن ظرفیت حداقل میزان برداشت، باید ماه ها و گاها سال ها، فعالیت روزانه در این وب سایت ها داشت و وقت و انرژی گذاشت. تازه اگر بعد از جمع آوری مقدار حداقل میزان برداشت، سایته کلاهبردار از آب در نیاد و واقعا مبلغ رو پرداخت کنه.
از این رو به فاست ها به چشم یک منبع درآمد نگاه نکنید و زیاد روشون حساب باز نکنید، چرا که کمتر کسی تونسته از این چیز ها به نان و نوایی برسه. در اصل فاست ها صرفا با این این کار ها، کاربران رو مبتدی رو ترغیب می کنن تا بازدید ها از سایت خودشون رو بالا ببرن و درآمد سایت خودشون رو افزایش بدن و از آگهی دهنده ها پول بیشتری بگیرن.
فاست ها فقط در سال های ابتدایی معرفی ارز های دیجیتال خوب بودن (حوالی سال های 2010 و 2011) که در اون موقع هم فقط تعداد معدودی افراد با ارز های دیجیتالی مثل بیت کوین آشنا بودن و اون رو به رسمیت میشناختن. البته در اون دوران بعضی از افراد هم واقعا شانس آوردن و با سرمایه گذاری روی ارز های دیجیتال مثل بیت کوین به سود خوبی رسیدن.

جمع بندی

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که فاست چیست و ادعا هایی که در مورد دریافت ارز دیجیتال رایگان در فاست ها مطرح میشه به چه شکلی هستن. مکانیزم این سیستم و نحوه پاداش دهی و فعالیت اون رو توضیح دادیم براتون. در نظر داشته باشید که ما صرفا برای افزایش اطلاعات و دانش کاربران مون این مفهوم در دنیای ارز های دیجیتال رو بررسی کردیم و به هیچ عنوان توصیه به ورود نداریم.
همونطور که از متن مقاله هم متوجه شدید، فاست در ارز دیجیتال، بیشتر از این که به نفع کاربر سایت باشه، به نفع وب سایت های فاست هستش و عملا به ندرت میشه از این دسته از سایت ها به درآمد رسید و صرفا کاربران، برای مدتی بازدید های سایت رو افزایش میدن و بعد از خسته شدن و کلافه شدن از روند فرسایشی و قطره چکانی پاداش دهی، خارج میشن و کاربران مبتدی و کم اطلاع دیگه ای باهاشون جایگزین میشن.
در واقعیت برنده اصلی این چرخه، فقط و فقط وب سایت های فاستی هستن که مفت و مجانی رتبه سایت شون رو ارتقا میدن. پس همونطور که توصیه کردیم زیاد روی این قضیه حساب باز نکنید و به دنبال راه های مطمئن تر و اصولی تر در دنیای ارز های دیجیتال برای کسب سود و درآمد باشین.
هدف این مقاله صرفا آشنایی شما با مفهوم فاست ها و افزایش دانش شما در حوزه ارز های دیجیتال بود و توصیه داریم که وقت تون رو باهاشون تلف نکنید. امیدوارم این مقاله مورد توجهتون قرار گرفته باشه و استفاده لازم رو برده باشید. در پایان می تونید نظرات و سوالات تون رو در انتهای صفحه و بخش نظرات با ما به اشتراک بذارید.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد فاست Faucet چیست؟ (دریافت ارز دیجیتال رایگان به کمک فاست)

در مورد فاست Faucet چیست؟ (دریافت ارز دیجیتال رایگان به کمک فاست) نظر دهید
سوال امنیتی :7+80 = ?