صندوق گری اسکیل (GrayScale) چیست؟

  • 10:02 1403-02-15
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

صندوق گری اسکیل (GrayScale)؛ زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری ارز دیجیتال کارنسی گروپ! اگه کمی در دنیای کریپتوکارنسی ها فعال باشین، احتمالا با خیلی از مفاهیم بازار آشنا هستین و به دنبال پیدا کردن سوالات پیچیده تر هستین. صندوق سرمای گذاری گری اسکیل و بررسی اون می تونه یکی از این موضوعات باشه. صندوق سرمایه گذاری گری اسکیل در زمینه مدیریت سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مختلف هست که آشنا شدن با این شرکت سرمایه گذاری می تونه دید شما رو به بازار عمیق تر کنه.

بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، تونسته مورد استقبال خیلی از افراد و معامله گران قرار بگیره. شرکت های زیادی بر روی بیت کوین و سایر رمزارزها به منظور کسب سود سرمایه گذاری کردن که گری اسکیل هم نمونه ای از این شرکت های سرمایه گذاری هست که مقادیر زیادی بیت کوین و اتریوم در اختیار داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله صندوق گری اسکیل چیست؟ اطلاعاتی در مورد صندوق سرمایه گذاری گری اسکیل یا GrayScale به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای صندوق سرمایه گذاری گری اسکیل بپردازیم و نقش گری اسکیل در بازار ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم.

بیشتر بخوانید: 6 دلیل برای سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال

صندوق گری اسکیل چیست؟

صندوق گری اسکیل چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم صندوق گری اسکیل یا GrayScale رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که صندوق گری اسکیل چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که صندوق گری اسکیل یا GrayScale از زیرمجموعه های شرکت سرمایه گذاری ارز دیجیتال کارنسی گروپ هست که اون رو با نماد DCG نشون میدن. این شرکت سرمایه گذاری از سال 2013 فعالیت خودشون رو شروع کرد و حوزه فعالیت اون در زمینه سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال بخصوص ارز دیجیتال بیت کوین و اتریوم هست.

جالب اینجاست که بدونین شرکت گری اسکیل یه شرکت خصوصی با مسئولیت محدود سرمایه گذاری هست که یکی از بزرگترین صندوق های سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال رو در اختیار داره. دارایی تحت مدیریت این شرکت در انتهای سال 2020 حدود 18.8 میلیارد دلار ارزش داشت. گری اسکیل با ایجاد صندوق های سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت داره. همچنین گری اسکیل در سال 2013 توسط شخصی به اسم Barry Silbert تاسیس شد و در سال 2017 تونست بیش از 208 میلیون دلار دارایی رو در تراست سرمایه گذاری گری اسکیل مدیریت کنه.

مزایای صندوق سرمایه گذاری گری اسکیل

مزایای صندوق سرمایه گذاری گری اسکیل

همونطور که گفتیم، شرکت مدیریت سرمایه گذاری GrayScale به عنوان بزرگترین شرکت مدیریت ارزهای دیجیتال که بیشتر از 38 میلیارد دلار دارایی داره، فعالیت خودش رو از سال 2013 شروع کرده و مزایای زیادی به همراه داره. این شرکت محصولات و پروژه های مختلفی داره که صندوق سرمایه گذاری دیفای یکی از جدیدترین اون هاست. سهام صندوق سرمایه گذاری یه سری اوراق بهادار هستن که به اسم فرد سرمایه گذار صادر میشه. در ادامه به بررسی مزایای صندوق سرمایه گذاری گری اسکیل می پردازیم.

  • یکی از مزایای صندوق سرمایه گذاری گری اسکیل این هست که به سرمایه گذاران این امکان رو میده تا بدون نیاز به خرید مستقیم اون، درباره بیت کوین حدس بزنن که باعث صرفه جویی در تعدادی از هزینه های مرتبط با پیش بینی قیمت بیت کوین میشه.
  • امکان نگهداری در حساب های مختلف با مزایای مالیاتی
  • یکی دیگه از مزایای صندوق سرمایه گذاری گری اسکیل این هست که به سرمایه گذاران نهادی این امکان رو میده تا سفارشات خرید بزرگ رو با کمترین لغزش نسبت به مبادلات رمزنگاری متمرکز که بیشتر فاقد نقدینگی کافی هستن، انجام بدن.
  • یکی دیگه از مزایای صندوق سرمایه گذاری گری اسکیل این هست که به سرمایه گذاران معتبر اجازه میده تا از طریق صندوق سرمایه گذاری بزرگ دیجیتال GrayScale در معرض یه سبد ارزهای رمزپایه قرار بگیرن و میزان ریسک معاملات خودشون رو کاهش بدن.
  • پشتیبانی شده توسط شبکه ای از ارائه دهنده های معتبر

مقاله پیشنهادی: معرفی شرکت گلدمن ساکس

نقش گری اسکیل در بازار ارزهای دیجیتال

نقش گری اسکیل در بازار ارزهای دیجیتال

در حقیقت کار شرکت GrayScale، مدیریت صندوق های سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال هست و اهداف مختلفی رو دنبال می کنه. یکی از این اهداف استفاده از ارزهای دیجیتال ویژه مثل بیت کوین به عنوان یه دارایی ارزشمند برای مقابله با تورم هست. این دیدگاه قطعا اتفاق می افته و تاثیرات زیادی در معاملات و مبادلات جهانی می ذاره. البته تاسیس صندوق های ETF از سایر اهداف این شرکت محسوب میشه، ولی اصلی ترین و مهم ترین دلیل و هدف شکل گیری این صندوق ایجاد فرایند و مدلی آسون برای سرمایه گذاری افراد مختلف هست. افرادی که بتونن به راحتی در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کنند.

مقاله پیشنهادی: معرفی شرکت آلیانز (Allianz) (توسعه دهنده فناوری بلاکچین در صنعت بیمه)

دلیل محبوبیت صندوق گری اسکیل

دلیل اصلی و مهم این هست که صندوق سرمایه گذاری GrayScale تضمین می کنه در مقابل وجهی رو از شما دریافت می کنه. شاید شنیدین که پلتفرمی بر اثر جمله سایبری چندین ملیون دلار دچار ضرر و زیان شده. در اولین نظر امکان داره مزین خیلی مهمی برای پرتفوی های چند 10 دلاری نباشه، ولی سرمایه گذاری بالای 40 میلیارد دلار در صندوق های این کمپانی شده که تقریبا 56 درصد از اون شامل سرمایه گذاری موسسه های مختلف میشه. علاوه بر مالیات هر ساله بر اساس قوانین و اصول مالیاتی آمریکا از سود حسابتون کم میشه و واریز سود خالصی که حساب شده به پرتفوی شما انجام می گیره. صندوق گری اسکیل دارای 648 هزار و 500 واحد از همه بیت کوین هایی هست که وجود دارن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله صندوق گری اسکیل چیست؟ اطلاعاتی در مورد صندوق سرمایه گذاری گری اسکیل یا GrayScale به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای صندوق سرمایه گذاری گری اسکیل بپردازیم و نقش گری اسکیل در بازار ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، صندوق گری اسکیل یکی از زیرمجموعه های شرکت سرمایه گذاری دیجیتال کارنسی گروب محسوب میشه که از سال 2013 فعالیت خودش رو شروع کرده. این شرکت صندوق های سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال رو مدیریت کرده و مهم ترین صندوق تابع اون، گری اسکیل بیت کوین تراست نام داره که با نماد اختصاری GBTC نشون داده میشه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد صندوق گری اسکیل (GrayScale) چیست؟

در مورد صندوق گری اسکیل (GrayScale) چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :8+43 = ?