بازی Play To Earn چیست و چطور میتوان از آن درآمد داشت؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "بازی Play To Earn چیست و چطور میتوان از آن درآمد داشت؟"


  • 16:01 1403-01-31
  • زمان مطالعه: 9 دقیقه

بازی Play To Earn چیست و چطور میتوان از آن درآمد داشت؟؛ احتمالا شما هم وقتی برای اولین بار شنیدین که امکان کسب درآمد از بازی NFT وجود داره، خیلی این موضوع رو جدی نگرفته باشین. اما باید بگیم که بازی های Play 2 Earn در حال حاضر یکی از مهمترین بخش های صنعت ارزهای دیجیتال شدن. به همین دلیل قصد داریم که در این مقاله به شکل اختصاصی در مورد بازی های NFT و کسب درآمد از بازی به تومان براتون صحبت کنیم.

به همین دلیل قصد داریم تو این مقاله بهتون شرح بدیم که بازی P2E چیست؟ و بهترین بازی های Play To Earn رو هم بهتون معرفی کنیم تا بتونین با فعالیت در اون ها درآمد مناسبی رو داشته باشین. در صورتی که شما هم علاقه مند به بازی های بلاک چینی هستین و دوست دارین که در این مورد اطلاعات بیشتری رو بدست بیارین، پیشنهاد میدیم که این مطلب رو به هیچ عنوان از دست ندین؛ چرا که تو این مقاله به طور کامل در مورد صفر تا صد بازی ها Play-To-Earn Cryptocurrency توضیح دادیم.

مقاله پیشنهادی: بهترین بازی های NFT

بازی Play To Earn

بازی Play To Earn چیست؟

بازی های پلی تو اِرن که به اسم های Play 2 Earn و P2E هم شناخته میشن، به اون دسته از بازی هایی گفته میشه که با کمک فناوری بلاک چین و توکن های بومی خودشون بوجود اومدن. البته برخی از افراد به این نوع از بازی ها، بازی های NFT هم میگن. برخی از بازی هایی که تو این گروه قرار میگیرن هم به دلیل پشتیبانی از دنیاهای متاورسی به عنوان بازی متاورس (Metaverse) شناخته میشن.

به طور کلی در این نوع بازی ها کاربر میتونه صرفا با انجام دادن مراحل بازی و یا مبارزه با سایر بازیکن ها به درامد مناسبی از ارزهای دیجیتال اختصاصی این بازی ها دست پیدا کنه. البته به این نکته توجه داشته باشین که در هر بازی ممکنه از ساز و کارهای متفاوتی استفاده شده باشه؛ اما معمولا سیستم پاداش دهی با استفاده از استیک ارزهای دیجیتال، فارمینگ ارزهای بازی و یا تولید توکن های NFT قابل معامله می باشد. 

بازی های بلاک چینی قدیمی به نحوی طراحی شده بودن که معمولا شانس برای کسب سود و درآمد نقش زیادی رو داشت. ولی بازی های Play To Earn کمی هوشمندتر هستن و با استفاده از اقتصاد درون بازی و مدل های تجاری مختلف، امکان کسب درآمد رو برای کاربرهای خود فراهم کردن. در واقع افرادی که بهتر و با استراتژی برتری مراحل بازی رو پشت سر میذارن، میتونن درآمد بیشتری رو هم داشته باشن.

برای مثال در بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) که به عنوان یکی از معروف و محبوبترین بازی های Play To Earn محسوب میشه که بر پایه بلاک چین اتریوم بنیان گذاری شده بود. در این بازی عناصری که در بازی های ویدیویی و گیمپلی های قدیمی تر وجود داشتن که با قابلیت های بلاک چین ترکیب شده بودن. مثلا در این بازی حالت های مختلفی از جمله ماجراجویی، نبرد های تن به تن و مسابقات قهرمانی وجود دارن که این موارد معمولا در بازی های ویدیویی قدیمی هم وجود دارن.

معمولا تمامی بازی هایی که Play 2 Earn هستن، ارز دیجیتال بومی و یا توکنی رو دارن که از اون برای پاداش دهی به گیمرهای خودشون استفاده میکنن. شما میتونین به عنوان یک کاربر از این رمز ارزهادر داخل بازی برای ارتقا سطح خودتون استفاده کنین و یا اینکه با انتقال اون ها به یک صرافی ارز دیجیتال درآمد خودتون رو نقد کنین.

همچنین در این نوع از بازی ها نوع خاصی از ارزهای غیر قابل تعویض که به اون ها NFT گفته میشه هم، به کاربرها داده میشن. این توکن ها به نحوی طراحی شدن که مالکیت اون ها با استفاده از شبکه بلاک چین انجام میشه. معمولا تمامی بازی های NFT یک مارکت پلیس اختصاصی هم برای خرید و فروش این نوع توکن ها رو هم در اختیار گیمرها قرار میدن. همچنین آیتم های مربوط به بعضی از این بازی ها رو میتونین در سایر پلتفرم های مربوط به خرید و فروش توکن های NFT مورد معامله قرار بدین.

آشنایی با بهترین بازی های Play To Earn میتونه که بهتون برای کسب درآمد از این بازی ها کمک کنه. برای آشنایی با با بازی های Play To Earn سایت ها و منالع مختلفی وجود دارن؛ ما هم با توجه به تجربیات و اطلاعاتی که داریم، در ادامه این مطلب بیشتر در مورد این حوزه و بازی های اون به شما اطلاعات خواهیم داد.

انواع بازی های Play-To-Earn Cryptocurrency

انواع بازی های Play-To-Earn Cryptocurrency کدامند؟

بازی های پلی تو ارن هم دقیقا مثل بازی های ویدیویی، انواع مختلفی رو دارن که در این بخش قصد داریم شما رو با اون ها آشنا کنیم. در صورتی که تا به الان تجربه انجام دادن بازی های ویدیویی رو داشته باشین میدونین که دسته بندی های مختلفی برای این بازی ها وجود داره. مثلا این بازی های میتونین یک بازی ماشین سواری باشن و یا اینکه از نوع تیراندازی باشن؛ که هر کدوم از این بازی ها شبک خاص خودشون رو دارن.

این موضوع در مورد بازی های Play 2 Earn هم مطرح میشه. برای مثال در مورد بعضی از بازی های این حوزه مثل اکسی اینفینیتی، برای شروع بازی و شرکت در مراحل اون حتما باید تعدادی از شخصیت ها و آیتم هایی که درون این بازی ها وجود دارن رو خریداری کنین. همچنین هر کدوم از اکسی های این بازی دارای آیتم هایی هستن که باعث شده تا ویژگی های متفاوتی رو داشته باشن. توجه داشته باشین که نوع این آیتم ها بر روی قسمت اکسی اینفینیتی ها هم تاثیر میذارن.

همچنین نوع دیگری از این بازی ها هم وجود دارن که به شکل بازی های کارتی هستن. جالبه بدونین که در حال حاضر این دسته از بازی های کسب درآمدی، محبوبیت بالایی رو بدست آوردن. آیتم های NFT که در این بازی ها در قالب کارت هایی ارائه شدن، دارای قیمت، کاربرد و ویژگی های متمایزی هستن. در این بازی ها برای خرید کارت هایی که ویژگی های بهتری رو دارن و قدرتمند تر هستن، قیمت های بالا تری هم پرداخت میشه.

بعضی از بازی های این دسته، جعبه های شانسی رو دارن که کاربر میتونه با پرداخت هزینه ای ناچیز یکی از اون ها رو خریداری کنه. حالا اگه شانس باهاتون یار باشه میتونین که با باز کردن این جعبه های شانسی، کارت های کمیاب و گران قیمتی رو پیدا کنین و با فروش اون ها به کسب درآمد از بازی NFT ها بپردازید. در این دسته از بازی ها هم معمولا یک فروشگاه برای مبادله و معامله آیتم ها وجود داره.

البته برخی از بازی های دیگه هم در این حوزه وجود دارن کمتر شناخته شده هستن و از نظر ماهیت و نحوه بازی هم کمی متفاوت تر به شمار میان. در این دسته از بازی ها تنها کاری که مخاطب باید انجام بده اینه که کلیک کنه. برای مثال بازی باینری ایکس (BinaryX) یکی از بهترین بازی های Play To Earn رایگان در این دسته است. البته برای خرید کاراکترها در این بازی به مقداری سرمایه اولیه نیاز خواهید داشت.

پاداش ها در این پلتفرم با استفاده از رمز ارز بومی این بازی یعنی باینری ایکس پرداخت میشود. جالبه بدونین که این توکن به تازگی در صرافی بایننس لیست شده و میتونین با کمک این صرافی، بعد از کسب درآمد از بازی NFT باینری ایکس، توکن های خودتون رو نقد کنین.

درسته که این دسته از بازی ها زمان زیادی رو ازتون نمیگیرن و با روزانه 10 دقیقه میتونین از اون ها درامد داشته باشین، اما میزان پولی که از این بازی ها بدست میارین در مقایسه با سایر پلتفرم های این حوزه مثل اکسی اینفینیتی یا Axie Infinity بسیار کمتر است. 

بهترین بازی های Play To Earn

در بخش های بعدی تعدادی از بازی های این حوزه را به شما معرفی خواهیم کرد؛ اما به این نکته توجه کنین که اگه برای اولین باره قصد درآمدزایی با این روش رو دارین، حتما از بازی بدون سرمایه اولیه فعالیت خودتون رو شروع کنین. چرا که این دسته از بازی های P2E ریسک کمتری رو دارن و برای دست گرمی و آشنایی بیشتر با این حوزه بهتر هستن.

معرفی بهترین بازی های Play To Earn

این روزها پلتفرم ها و بازی های زیادی در حوزه بلاک چین و گیم فای بوجود اومدن و انتخاب بازی هایی با بیشترین میزان سود و درآمد کار مشکلی شده. البته اکثر این بازی ها یک وجه مشترک دارن و اون اینه که بر روی شبکه بایننس اسمارت چین (BSC) و اتریوم (Ethereum) راه اندازی شدن. همچنین برخی از این بازی ها به گیم های سنتی شباهت دارن، در حالی که برخی دیگه بر روی توکن های NFT تمرکز کردن.

در ادامه تعدادی از بازی های محبوب این حوزه رو به شما معرفی خواهیم کرد؛ تا علاوه بر آشنایی با این موضوع که P2E چیست؟ بتونین بازی های مناسبی رو در این دسته بندی پیدا کنین و با انجام دادن اون ها بتونین به درآمد مناسب و کم ریسکی برسید.

o    بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

همونطور که در ابتدای مقاله بازی Play To Earn چیست و چطور میتوان از آن درآمد داشت؟ اشاره کردیم، بازی اکسی اینفینیتیبه عنوان یکی از محبوبترین ها در حوزه GameFi شناخته میشه. این بازی رو میتونیم به عنوان یکی از پر مخاطب ترین بازی های NFT بدونیم که تا به الان در حوزه رمز ارزها بوجود اومده. برای شروع این بازی به 3 اکسی نیاز دارین که باید با پرداخت مبلغ پایینی اون ها رو خریداری کنین.

در این بازی روش های مختلفی برای کسب درآمد وجود داره که یکی از اون ها مبارزه با سایر بازیکن ها و شکست دادن اون هاست. به ازای هر پیروزی مقداری ارز SLP بهتون پرداخت میشه. شما میتونین با نقد کردن این ارز، درآمد خودتون رو از این بازی خارج کنین. همچنین امکان زاد و ولد و آموزش اکسی ها هم وجود داره و میتونین اکسی های جدیدی رو بوجود آورده و به سایر افراد بفروشید.

 بازی اکسی اینفینیتی

نکته مهمی که لازم میدونیم در مورد کسب درآمد از بازی NFT محور Axie Infinity بهتون بگیم، اهمیت تحلیل قیمت SLP است. در واقع با توجه به نوساناتی که این رمز ارز داره، بهتون پیشنهاد میدیم که حتما قبل از نقد کردن ارزهای خود، به نمودار قیمتی اس ال پی توجه کنین تا در صورت امکان رشد بیشتر، توکن های خودتون رو با قیمت بالاتری به فروش برسونین.

o    بازی Sorare

این بازی رو میتونیم به عنوان یک بازی فوتبال فانتزی بهتون معرفی کنیم که با استفاده از کاراکتر های بازیکنان واقعی فوتبال که به شکل توکن های NFT هستن، قابل انجام است. این کارت ها قابل جمع آوری و ذخیره هستن و میتونین که با خرید و فروش اون ها هم درآمد مناسبی رو از این بازی بدست بیارین.

برای انجام دادن این بازی به یک تیم 5 نفره احتیاج خواهید داشت که میتونین تیم خودتون رو با استفاده از کارت های رایگان و یا پولی که در این بازی وجود دارن، تشکیل بدین. همچنین با پیروزی و یا شرکت در رویدادهای مختلف میتواندید که امتیاز های خود را افزایش داده و درآمد مناسبی رو از این بازی بدست بیارید. توجه داشته باشین که اگه مایل هستین تا از بازیکنان بهتر و شناخته شده تر بهره ببرید، باید از بخش مارکت پلیس این بازی، اقدام به خرید توکن های NFT اون ها کنید.

بازی Sorare

o    بازی آپلند (Upland)

یکی از بهترین بازی های Play To Earn اندروید و آی او اس، بازی آپلند است. در این بازی میتونین با استفاده از زمین های مجازی، بر روی نقشه جهان و شهر های مختلف اقدام به سرمایه گذاری در حوزه املاک مجازی کنین. در واقع تمامی زمین هایی که در این بازی وجود دارن، دارای آدرس واقعی هم هستن و شما تنها مالکیت مجازی اون املاک رو مورد معامله قرار میدین.

برای خرید ملک در این بازی میتونین با پرداخت هزینه ای ناچیز (حدودا 5 دلار) مقداری از ارز UPX رو خریداری کنین. همچنین با دعوت از دوستانتون برای عضویت در این بازی و ورود روزانه به پلتفرم، بهتون پاداش داده میشه که به این ترتیب میتونین به شکل رایگان هم در این بازی سرمایه گذاری کنین. به همین دلیل میتونیم آپلند رو یکی از بازی های Play To Earn رایگان بهتون معرفی کنیم.

مقاله پیشنهادی: متاورس چیست؟

بازی آپلند (Upland)

o    بازی گادز آنچیند (GODs Unchained)

آخرین بازی که قصد داریم در مقاله بازی Play To Earn چیست و چطور میتوان از آن درآمد داشت؟ بهتون معرفی کنیم، یک بازی کارتی بر روی شبکه اتریوم با نام گادز آنچیند (GODs Unchained) است. در این بازی هر گیمر باید با استفاده از قدرت ها و امکاناتی که در اختیا داره، بازیکن های دیگه رو شکست بده؛ به این ترتیب با هر پیروزی میتونه آیتم هایی که در این بازی وجود دارن رو به شکل رایگان دریافت کنه و با فروش اون ها به درآمد مناسبی برسه.

در ابتدا پلتفرم گادز انچیند به شما 70 کارت مختلف رو به شکل رایگان ارائه میکنه که 6 مورد از اون ها به عنوان خدای این بازی شناخته میشن و امکان خرید و فروش و مبادله اون ها با سایر بازیکن ها وجود داره. توجه داشته باشین که هر بازیکن نهایتا میتونه 140 کارت مختلف رو داشته باشه که با پیروزی در مبارزه ها و یا خرید پک های مختلف متیونین تعداد کارت های خودتون رو افزایش بدین.

بازی گادز آنچیند

جمع بندی و نتیجه

در این مطلب سعی کردیم که بهتون توضیح بدیم بازی پلی تو ارن یا P2E چیست؟ و چطور میشه از اون ها به درآمد رسید؟ با توجه به گسترش دنیای ارزهای دیجیتال امکان کسب درآمد از حوزه های مختلف برای فعالان این حوزه فراهم شده که کسب درآمد از بازی NFT یکی از محبوبترین راه های درآمدزایی از این حوزه است. 

در این مطلب سعی کردیم که با معرفی بهترین بازی های Play To Earn بهتون راه های جدید و کم ریسک تری رو برای درآمد زایی از حوزه ارزهای دیجیتال معرفی کنیم. امیدواریم که با کمک این مقاله بتونین به درآمد مناسبی از این حوزه برسین.
البته لازم به ذکره که قبل از انتخاب یک بازی Play-To-Earn Cryptocurrency برای فعالیت، باید تمامی جوانب مختلف اون رو در نظر بگیرین تا بتونین بهترین گیم رو برای رسیدن به بیشتری سود از این حوزه بپردازین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد بازی Play To Earn چیست و چطور میتوان از آن درآمد داشت؟

در مورد بازی Play To Earn چیست و چطور میتوان از آن درآمد داشت؟ نظر دهید
سوال امنیتی :6+92 = ?